AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Del Skrevet 18. oktober 2023 Det tar omtrent like lang tid til alle de tre sykehusene fra her jeg bor. Hvilket sykehus ville dere søkt om fødeplass på? Anonymkode: 5f05f...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 18. oktober 2023 #2 Del Skrevet 18. oktober 2023 Riksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Del Skrevet 18. oktober 2023 Just now, Eloise12345 said: Riksen Hvorfor? Anonymkode: 5f05f...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Del Skrevet 18. oktober 2023 Riksen. Roligere. Mer kapasitet. Bedre barneavdeling. Dit går risikograviditeter. Anonymkode: 162f2...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 18. oktober 2023 #5 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Riksen. Roligere. Mer kapasitet. Bedre barneavdeling. Dit går risikograviditeter. Anonymkode: 162f2...107 Det er sant. Har noen i familien som måtte dra dit fra en annen plass i landet for å føde der pga hjertefeil. Endret 18. oktober 2023 av Eloise12345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ikke riksen! Mange risikosvangerskap der, og avanserte medisinske tilfeller. Det vil si at ukompliserte svangerskap og fødsler går for lut og kaldt vann der. Fødte der, og fikk null veiledning eller hjelp, far måtte i tillegg dra hjem mellom kl. 21 og 07. Lå på flermannsrom, med en mor med sykt barn. Masse trafikk inn og ut, gråting og bråking. Da jeg ble skrevet ut hadde jeg sovet 5 timer siden før fødselen, og var omtrent psykotisk. Helt grusom opplevelse. Anonymkode: 27be9...ea3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Del Skrevet 18. oktober 2023 Alternativ 4: Bærum. Ikkje langt frå Oslo, alle rom på barsel er familierom (altså kan pappaen/medmor overnatte der, og du slipper andre familier på samme rom), og mindre trykk enn dei tre hovedsjukehusa i Oslo. Anonymkode: 70a4c...478 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ullevål. Absolutt ikke riksen. Anonymkode: 2dc17...491 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Del Skrevet 18. oktober 2023 Har jobbet på føden på Ullevål og har god kjennskap til riksen. Fødte selv på Ullevål og var godt fornøyd, men hadde ABC da. Neste fødsel tenker jeg Bærum, det skal være veldig bra der (helt ny fødeavd) og er ikke mange minuttene ekstra å kjøre 😊 Anonymkode: e35f6...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 18. oktober 2023 #10 Del Skrevet 18. oktober 2023 Det er nok fordeler og ulemper med alle steder. Selv fødte jeg på Ullevål og hadde en veldig fin opplevelse. De som leser Tegnehanne vet at hun ikke hadde en god opplevelse på Rikshospitalet, mens andre igjen foretrekker Riksen ovenfor de andre sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Del Skrevet 18. oktober 2023 Definitivt Ahus. Født der to ganger. Jobber på Ullevål selv. Anonymkode: 2a998...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Del Skrevet 18. oktober 2023 Veldig fornøyd med Ahus! Nye fasiliteter, badekar og lystgass på alle fødestuer, flott barselhotell der partner kan være med (hvis man har en ukomplisert fødsel og er frisk), flinke ansatte. Jeg hadde lyst på en naturlig fødsel, og syns de var utrolig flinke til å tilrettelegge for dette og finne den jordmoren som passet best mine ønsker. Anonymkode: d64f9...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Del Skrevet 18. oktober 2023 Fødte på Ullevåll i fjor sommer, vil ikke anbefale det. Selve fødselen var greit nok, men alt som skjedde etterpå vitnet om underbemanning, liten plass og overarbeidede ansatte. Anonymkode: 1c425...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Definitivt Ahus. Født der to ganger. Jobber på Ullevål selv. Anonymkode: 2a998...84e Det sier sitt. 😬😬 Anonymkode: 7f73e...709 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Del Skrevet 18. oktober 2023 Fødte på Ullevål. Ikke god erfaring. Anonymkode: f555b...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ahus var fantastisk for fødsel. Flotte fasiliteter og flinke folk. Hadde mistrivdes på barsel der med førstemann, for det var umulig å få hjelp og det trang vi da. Men jeg hadde fødsel nr to der, og trang ikke noe hjelp på barsel da alt funka, så jeg kosa meg med smågodt, tv og nurk, og var bare glad for å få være i fred 🙊❤️ Anonymkode: 6ad12...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg fødte på rikshospitalet og var veldig fornøyd 😊 Eneste negative var at vi måtte bytte rom et par ganger, men vi var hele tiden på enerom, og mannen overnattet med oss. Følte meg godt ivaretatt. Anonymkode: 32fa5...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #18 Del Skrevet 18. oktober 2023 Vi var fornøyd på Riksen, var heldige med enerom. Men jeg har bare født en gang, og har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: af3bf...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #19 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har vært veldig fornøyd begge gangene jeg har født på Ahus. Jeg hadde veldig raske forløp og gikk rett i aktiv fødsel da jeg kom begge gangene. Var på barselhotellet. Med første trengte jeg masse hjelp med amming, og det fikk jeg så lenge jeg trakk i snora og ba om hjelp selv - da kom de alltid raskt (var ikke i høysesong). Andre gangen gikk alt av seg selv og det eneste jeg så til personalet da var ved vaktskifte. Da passet det meg ypperlig. Anonymkode: d225b...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #20 Del Skrevet 18. oktober 2023 Født på Riksen to gamger. Meget fornøyd med alt bortsett fra at pappaen må hjem for natten. Anonymkode: aca5c...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå