AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Det er hard trasking til alle døgnets tider. Jeg våkner flere ganger om natten også. Hun tar ingen hensyn. De som bråker mest kan være den hyggeligste eldre dame du aldri kunne tenkt det om. Jeg sover med ørepropper men det hjelper ikke. Har formstøpte ørepropper også. Livskvaliteten min blir dårligere av dette. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 96676...61a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Hard trasking? Hun går bare rundt i leiligheten sin? Det må da være lov. Det som ikke burde være lov er å lage hus med så dårlig lyddemping. Sjekk om huset ditt overholder kravene. Det er krav til lydisolering mellom forskjellige boenheter og etasjer. Anonymkode: efccb...7ac 10 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Flytte et sted hvor normal gange av en eldre kvinne ikke holder deg våken. Velger man å bo slik at man har naboer tett på, så blir det lyder fra naboene. De er mennesker med like rike å kompliserte liv som deg. Anonymkode: 592e9...e78 10 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Håper ikke det er meg 😭 Anonymkode: 1041d...320 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hard trasking? Hun går bare rundt i leiligheten sin? Det må da være lov. Det som ikke burde være lov er å lage hus med så dårlig lyddemping. Sjekk om huset ditt overholder kravene. Det er krav til lydisolering mellom forskjellige boenheter og etasjer. Anonymkode: efccb...7ac Hun slår hælene nedi. Høres nesten ut som hun løpet der oppe. Jeg har aldri vært borti noen som lager så mye lyd. Hun går hardt å tungt.Jeg har bodd i blokk før . Men det har aldri vært så mye bråk fra ett menneske som denne eldre enslige damen. Hvorfor kan hun ikke ta litt hensyn? Anonymkode: 96676...61a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun slår hælene nedi. Høres nesten ut som hun løpet der oppe. Jeg har aldri vært borti noen som lager så mye lyd. Hun går hardt å tungt.Jeg har bodd i blokk før . Men det har aldri vært så mye bråk fra ett menneske som denne eldre enslige damen. Hvorfor kan hun ikke ta litt hensyn? Anonymkode: 96676...61a Så får du lydisolere da. Folk må få lov til å gå over sitt eget gulv. Noen er lette på foten og noen er tunge på foten. Det får du godta. Anonymkode: 0d810...244 10 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hard trasking? Hun går bare rundt i leiligheten sin? Det må da være lov. Det som ikke burde være lov er å lage hus med så dårlig lyddemping. Sjekk om huset ditt overholder kravene. Det er krav til lydisolering mellom forskjellige boenheter og etasjer. Anonymkode: efccb...7ac Han over meg bruker tresko når han trasker rundt. Ja, det lov. Det også hensynsløst. Anonymkode: 14583...970 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Velger man å bo slik at man har naboer tett på, så blir det lyder fra naboene. Anonymkode: 592e9...e78 Dette er ofte ikke et VALG. For meg var det ikke andre alternativer da jeg ikke har råd til å bo på annen måte - så da ble det liten leilighet i gammel, dårlig isolert blokk. Men men, bedre å ha bråkete naboer enn å ikke ha noen plass å bo. Anonymkode: 780cd...5c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Tror du bør flytte. Du kan ikke få de over til å slutte å gå. Anonymkode: 83429...172 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Dette er garantert pga dårlig isolasjon, og ikke fordi den eldre damen går noe mer tungt enn vanlig. Det første jeg ville prøvd er å dempe ekko hos deg selv. Tepper på gulv, tøypynt på vegger, etc. Anonymkode: e3574...39f 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ofte ikke et VALG. For meg var det ikke andre alternativer da jeg ikke har råd til å bo på annen måte - så da ble det liten leilighet i gammel, dårlig isolert blokk. Men men, bedre å ha bråkete naboer enn å ikke ha noen plass å bo. Anonymkode: 780cd...5c6 Kan du ikke flytte litt utenfor byen? Det må vel være verdt det når du er sensitiv på lyd. Jeg har bodd slik som deg og har flyttet mer landlig for å slippe. Ble sprø av å høre andres lyder Anonymkode: 83429...172 1
Million Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun slår hælene nedi. Høres nesten ut som hun løpet der oppe. Jeg har aldri vært borti noen som lager så mye lyd. Hun går hardt å tungt.Jeg har bodd i blokk før . Men det har aldri vært så mye bråk fra ett menneske som denne eldre enslige damen. Hvorfor kan hun ikke ta litt hensyn? Anonymkode: 96676...61a Gi henne en gave; myke ulltøfler uten hard såle og be henne begynne og bruke dem? 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 Kjøp inn noen grossalt store høyttalere. Midt på natten setter du på noe deathmetal, putter propper i ørene dine og skrur volumet på fullt. Kjerringa dør av sjokk og du er kvitt problemet. Om noen lurer på hvorfor i all verden du spiller musikk høyt sier du bare at høyttalerene var nye, volumknappen sto på max og du fant den ikke med en gang. Anonymkode: c73bd...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke flytte litt utenfor byen? Det må vel være verdt det når du er sensitiv på lyd. Jeg har bodd slik som deg og har flyttet mer landlig for å slippe. Ble sprø av å høre andres lyder Anonymkode: 83429...172 Pr nå har jeg ikke mulighet, men om jeg får sjansen senere så gjør jeg nok det ja. Men foreløpig er det bare å holde ut lydene (jeg er ikke TS altså). 😊 Anonymkode: 780cd...5c6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Flytte et sted hvor normal gange av en eldre kvinne ikke holder deg våken. Velger man å bo slik at man har naboer tett på, så blir det lyder fra naboene. De er mennesker med like rike å kompliserte liv som deg. Anonymkode: 592e9...e78 Det er ikke så enkelt alltid. Jeg flyttet inn til et lytt sted. Megler og selger løy meg rett opp i trynet da jeg spurte om hvor lytt det var. Både muntlig og skriftlig. Kunne jeg ha solgt, så hadde jeg gjort det på dagen. Men med dagens boligmarked så får jeg ikke solgt til den prisen jeg kjøpte for, og jeg har ikke økonomi til å kjøpe noe dyrere og jeg kan ikke sitte igjen med gjeld, for så å få nytt lån. Jeg sitter fast i en bolig som går på helsen løs. Anonymkode: 5bc5b...491 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er hard trasking til alle døgnets tider. Jeg våkner flere ganger om natten også. Hun tar ingen hensyn. De som bråker mest kan være den hyggeligste eldre dame du aldri kunne tenkt det om. Jeg sover med ørepropper men det hjelper ikke. Har formstøpte ørepropper også. Livskvaliteten min blir dårligere av dette. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 96676...61a Har samme problemet her, men dessverre lite råd med det. Man må holde det ut, eller flytte 😆 Ofte bærer lydene på en slik måte i blokk at det høres MYE verre ut for den i etasjen under, mens den over kanskje bare går vanlig over gulvet. Man kan ikke nekte folk å gå rundt i leiligheten sin, ikke engang på natta. Men ja, vet det ikke er noe særlig å bo slik! Anonymkode: 780cd...5c6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Skrevet 18. oktober 2023 Vi bor i et splitter nytt hus med utleieleilighet. Her er det så godt isolert at vi i praksis kan stå å skrike uten av naboen hører det. Men vår forrige leieboer var hæl-ganger og den trampingen forplantet seg i huset. Hun var også nattaktiv, så litt slitsomt. Vår nåværende leieboer går normalt og jeg har aldri hørt en lyd fra henne. Anonymkode: d0d3b...940
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #18 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun slår hælene nedi. Høres nesten ut som hun løpet der oppe. Jeg har aldri vært borti noen som lager så mye lyd. Hun går hardt å tungt.Jeg har bodd i blokk før . Men det har aldri vært så mye bråk fra ett menneske som denne eldre enslige damen. Hvorfor kan hun ikke ta litt hensyn? Anonymkode: 96676...61a Har det likedan. Barnet hjemme fra skolen pga de bråker om nettene også så vi ikke får sovet. Flere måneder ødelagt nå, ikke fått gjort noe arbeid eller noe. Går utover helsa og skolegangen. Har tatt det opp med vedkommende men vedkommende svarer at de må opp og gå om nettene. 🦑 Aldri hatt verre naboer og det sier litt for har hatt litt av hvert til nabo… Anonymkode: 0f75f...fab 1
Tough cookie Skrevet 18. oktober 2023 #19 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er hard trasking til alle døgnets tider. Jeg våkner flere ganger om natten også. Hun tar ingen hensyn. De som bråker mest kan være den hyggeligste eldre dame du aldri kunne tenkt det om. Jeg sover med ørepropper men det hjelper ikke. Har formstøpte ørepropper også. Livskvaliteten min blir dårligere av dette. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 96676...61a Du må snakke med naboen din selvfølgelig. Når man bor i blokk/bygård må man faktisk tenke litt på naboene, og særlig hvis man tråkker rundt på hælene om natten når folk sover. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #20 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun slår hælene nedi. Høres nesten ut som hun løpet der oppe. Jeg har aldri vært borti noen som lager så mye lyd. Hun går hardt å tungt.Jeg har bodd i blokk før . Men det har aldri vært så mye bråk fra ett menneske som denne eldre enslige damen. Hvorfor kan hun ikke ta litt hensyn? Anonymkode: 96676...61a Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har en familie boende over meg, og gud hjelpe meg hvor mye den ene av dem bråker når han går. Skulle tro han veide 200 kg og hadde sko med betongsåle, men han er normalt slank, og jeg hører ikke en lyd fra de andre i familien. Har dessverre ingen råd Anonymkode: a169e...7d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå