AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 No nærmer det seg tid for å stille klokka en time bak, og eg gruer meg allereie. Gutten min (snart 2) står opp før 05 stort sett, og det blir jo før 04 om ikkje lenge. Det går jo berre ikkje! Han er "flink" til å legge seg, fast rutine og dei fleste kvelder synger vi sangen, seier god natt og går ut, så ligger han og babler og synger til han sovner. Legger litt før/rundt 19, men han holder det gående 30-60 minutter før han sovner. Sover stort sett sammenhengende til da klokka 04.30-05. Og da er han våken.... Eg forstår at det er mange som har mange oppvåkninger om natta og drømmer om vår situasjon, men eg trenger hjelp! Vi voksne er i seng mellom 21-22, og prøver å godta at slik er det ein periode. Kva gode råd kan folk gi i forhold til når vi skrur klokka? Det er ikkje aktuelt å starte dagen så lenge klokka viser 03 først, heller ikkje 04. Hjelp ei fortvila mamma! Anonymkode: 14a0b...975
Wilma89 Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Vi har samme problem og tenker vell bare å holde han oppe en time lengre, og håpe st det er det som skal til😅
Tjoheiii Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Wilma89 skrev (2 timer siden): Vi har samme problem og tenker vell bare å holde han oppe en time lengre, og håpe st det er det som skal til😅 Samme her, men vi prøver oss på å ta en halvtime av gangen over to dager den klokkestillingen kunne jeg vært foruten😅
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Vi begynte en måned før og la 15 minutter seinere hver uke. Det nyttet ikke å plutselig holde dem våkne en time lenger, vi måtte ta det gradvis. Anonymkode: 129d1...fec
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vi begynte en måned før og la 15 minutter seinere hver uke. Det nyttet ikke å plutselig holde dem våkne en time lenger, vi måtte ta det gradvis. Anonymkode: 129d1...fec Tenkte i utgangspunktet å gjere det samme (men litt kortare intervall), men er litt spent på om det vil funke. Han sovner til forskjellig tid, sjølv om legging er til samme. Kan lett sovne nærmare 20... Hersens klokkestilling! Hjelper å vite at det sitter andre rundt om i Norges land og tenker på det Anonymkode: 14a0b...975
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg tok det også gradvis. Begynte noen dager før og forskjøv leggetiden 15 min ca sånn at den natten man skal stille klokken var vi på G igjen. Kan kanskje også være en metode for å få barnet til å sove lenger? Om du er villig til å legge senere da. Anonymkode: 83d4f...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå