AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Del Skrevet 18. oktober 2023 Vi har mange nye moderne lamper og bruker led-lys. Flere av lampene har mange små pærer, noen av lampene har integrerte pærer, det betyr at når pæren går, er lampen søppel. Innlegget dreier seg i hovedsak om de vanlige lampene om led-lys pærer. Vi pusset opp gangen, et års tid tilbake, den har ikke vindu og er litt mørk. Der har vi en lampe med fem pærer. Det virker som om pærene ikke gir ut like mye lys som før. Det har over tid gått opp for meg at ledlysene kommer med flere års garanti, de ryker forresten alltid før. Det samme med en lampe som skal gi lys over komfyr, og matlagings sonen. Den virker, det er lys i den, men den gir nesten ikke lys. Jeg har forsøkt å klage til butikkene som kom med denne «garantien», det har ikke lykkest meg. Jeg fikk også beskjed om at skulle det ryke en pære i en lampe med flere pærer må jeg skifte alle, for om ikke vil alle pærene ryke da det vil føre til at det er ulik spenning så da vil det øke belastningen på de øvrige. Disse pærene er svindyrt, de koster jo nesten hundre kroner, noen sv de enda mer. Det kan jo bli nesten like nye som lampene. Det irriterer meg, denne gradvise mørkleggingen av huset. Nå sitter jeg i et lyst rom, og lurer på hvor lenge det er til jeg en dag kommer inn og tenker «uff, hvor mørkt det er her inne da» Skal dette virkelig være miljøvennlig? Et enormt forbruk av avanserte, dyre lyspærer? Hvor kan jeg kjøpe vanlige lyspærer, og halogen pærer? Hvilket land skal jeg legge ferieturen til? De gir ikke et fint behagelig lys heller, enten er det for kaldt og blått, eller så er det rosa skjær i det. Hvem har bestemt dette drittet med lyspærer? Har en nabo dom hamstret halogen til alle spottene sine. Det vil jo ryke til slutt det også. Anonymkode: ce959...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Del Skrevet 18. oktober 2023 En led-pære varer jo mye lengre enn en halogenpære. Og det er ikke riktig at hvis en pære går så lå du skifte alle, kanskje det gjelder på 12-voltslamper, men ikke på vanlig 230 volt. Anonymkode: 164d4...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå