AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Hei! Lurer på om noen her klarer å se hva som er problemet mitt? Jeg er en person som kan tåle dårlig å bli konfrontert. Eksempel: hvis jeg f.eks har vært litt irriterende mot en person jeg kjenner godt, personen blir lei og litt småsur og spør f.eks "gjør du dette for å irritere eller"? Da kan jeg finne på å bli sjokkert over reaksjonen. Istedet for å si f.eks "beklager" "sorry, det var ikke meninga å tulle så mye" "greit, skal slutte nå" kan jeg finne på å låse meg helt, bli snurt og velge å ikke si noe. Velge å ikke snakke med personen på en stund, til det har gått litt tid og det går over som om ingenting har hendt, kan finne på å si f.eks "usikker på om jeg kan snakke mer med deg resten av dagen", inni meg hører jeg hvor teit å barnslig jeg er, men stoltheten er for stor! Hva kan jeg jobbe med for å bli en bedre person, og heller klare å innrømme at "nå gikk jeg for langt" etc? Håper på seriøse svar. Anonymkode: 314de...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Føler du noen gang skam? Er du glad i noen? Anonymkode: e8e22...988
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Tror ikke en psykopat hadde giddet å tenke over om han eller hun er psykopat? Så neppe. Alle har vi noen mindre hyggelige egenskaper osv men det er heldigvis veldig få som faktisk oppfyller alle kriteriene for å få en sånn type diagnose. Anonymkode: 1cc1b...d2c 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Det høres ut som du er lettkrenkelig og arrogant om ikke annet. Vil man være med på leken må man tåle steken, eller i ditt tilfelle, starter du leken bør du kunne tåle steken. Føler du deg mer verdt enn andre? Og hva får du ut av å være ekkel? Høres ikke særlig gøy ut om du går hjem og surmuler etterpå. Eller liker du føle på det? En form for selvskading kanskje? Anonymkode: d8e62...86a 3
Sannhetsøkende Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Du høres ikke ut som en psykopat. Men jobb med deg selv. Alle kan bli bedre på noe. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Lurer på om noen her klarer å se hva som er problemet mitt? Jeg er en person som kan tåle dårlig å bli konfrontert. Eksempel: hvis jeg f.eks har vært litt irriterende mot en person jeg kjenner godt, personen blir lei og litt småsur og spør f.eks "gjør du dette for å irritere eller"? Da kan jeg finne på å bli sjokkert over reaksjonen. Istedet for å si f.eks "beklager" "sorry, det var ikke meninga å tulle så mye" "greit, skal slutte nå" kan jeg finne på å låse meg helt, bli snurt og velge å ikke si noe. Velge å ikke snakke med personen på en stund, til det har gått litt tid og det går over som om ingenting har hendt, kan finne på å si f.eks "usikker på om jeg kan snakke mer med deg resten av dagen", inni meg hører jeg hvor teit å barnslig jeg er, men stoltheten er for stor! Hva kan jeg jobbe med for å bli en bedre person, og heller klare å innrømme at "nå gikk jeg for langt" etc? Håper på seriøse svar. Anonymkode: 314de...2d8 dette er ganske vanlig, tenker jeg. hvis man ikke får folk til å føle seg dårlig så er det mange som er psykopater. for min del vil jeg helst at du skal skjønne det selv da, jeg orker liksom ikke å måtte hjelpe deg med at du skal forstå at du er teit.. i mangel på bedre ord Anonymkode: e0d7f...bfd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Psykopater spør ikke om de er psykopater. Det er ikke engang noe de tenker over, annet enn når de beskyldt for å være det. Og da vil de alltid avvise anklagen. Så tenker de ikke mer på det. Så det at du stiller spørsmålet er et klart tegn på at du ikke er det. Anonymkode: ac4df...452 1
lillevill Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg tror ikke noen her vet hva psykopater tenker og ikke tenker. Jeg tror ike du er psykopat ts. Kan det være du synes konfrontasjoner er vanskelig? Kansje du føler deg sårbar eller avslørt om noen merker at du prøver å gjøre noen irritert? Hva er din intensjon når du irriterer noen da? Ønsker du å irritere eller ønsker du at de tuller med deg tilbake? Kan være at dere ikke kjenner hverandre godt nok til å ha en slik ertende tone? 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror ikke en psykopat hadde giddet å tenke over om han eller hun er psykopat? Så neppe. Alle har vi noen mindre hyggelige egenskaper osv men det er heldigvis veldig få som faktisk oppfyller alle kriteriene for å få en sånn type diagnose. Anonymkode: 1cc1b...d2c AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Psykopater spør ikke om de er psykopater. Det er ikke engang noe de tenker over, annet enn når de beskyldt for å være det. Og da vil de alltid avvise anklagen. Så tenker de ikke mer på det. Så det at du stiller spørsmålet er et klart tegn på at du ikke er det. Anonymkode: ac4df...452 Dette med at psykopater ikke lurer på om de er psykopater hører jeg ofte. Men, har dere noe belegg for å påstå det? Annet enn synsing og svogerforskning? Anonymkode: 91b68...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette med at psykopater ikke lurer på om de er psykopater hører jeg ofte. Men, har dere noe belegg for å påstå det? Annet enn synsing og svogerforskning? Anonymkode: 91b68...1a6 ja, det blir jo litt som å si at psykopater er helt totalt blottet for evner til å evaluere seg selv... grønnsaker mao. Anonymkode: e0d7f...bfd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Du kan jo ta en sånn online test for å få en pekepinn. Anonymkode: d1494...f55
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Lurer på om noen her klarer å se hva som er problemet mitt? Jeg er en person som kan tåle dårlig å bli konfrontert. Eksempel: hvis jeg f.eks har vært litt irriterende mot en person jeg kjenner godt, personen blir lei og litt småsur og spør f.eks "gjør du dette for å irritere eller"? Da kan jeg finne på å bli sjokkert over reaksjonen. Istedet for å si f.eks "beklager" "sorry, det var ikke meninga å tulle så mye" "greit, skal slutte nå" kan jeg finne på å låse meg helt, bli snurt og velge å ikke si noe. Velge å ikke snakke med personen på en stund, til det har gått litt tid og det går over som om ingenting har hendt, kan finne på å si f.eks "usikker på om jeg kan snakke mer med deg resten av dagen", inni meg hører jeg hvor teit å barnslig jeg er, men stoltheten er for stor! Hva kan jeg jobbe med for å bli en bedre person, og heller klare å innrømme at "nå gikk jeg for langt" etc? Håper på seriøse svar. Anonymkode: 314de...2d8 En psykopat hadde ikke innrmmmet eller innsett dette! Så det er du ikke! Folk kan ha likhet som en uten å være det! Alle har forskjellige personligheter. Kanskje du ikke har lært deg eller har noe som gjør at det er vanskelig for deg å kjenne på at folk sier ting til deg? Vær ærlig, si at beklager at du ble litt revet med, sett deg inn i deres ståsted og tenk etter, si unnskyld om du gikk for langt! Fortell de at de må bare komme til deg å si fra, selv om du takler det dårlig skal fu prøve å forbedre deg. ( om det er ok folk du stoler på). Anonymkode: 0224d...a70 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 https://psychology-tools.com/test/pcl-22 Anonymkode: 81b16...cf8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Forskjell på om du innerst inne er så overveldet av skam og dårlige følelser at det blir for vanskelig, eller om du blir irritert når andre mennesker viser at de er andre mennesker med egne grenser - og ikke bare statister. Anonymkode: 8a358...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå