Gå til innhold

Nå er jeg lei moren til bonusdatter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor  til bonusbarnet ringte på morgenen. Datteren til samboeren min er syk. Veldig forkjølet og hadde visst 40,7 i feber. Mor ønsket at jeg skulle komme hjem til henne å ha barnet så hun fikk dratt på jobb. Det var ett viktig møte. Hun har lang reisetid og skulle bli borte i 5 timer. Samboer er bortreist med jobben denne uken. Så han får jo ikke stilt opp. Jeg sa at jeg ikke var komfortabel med å ta vare på en liten 3 åring alene når hun er så syk. Jeg har ikke egne barn og har aldri tatt vare på sykt barn alene. Datteren til samboer har heller aldri vært syk før da hun har vært hos oss. Annet enn litt mild forkjølelse uten feber. Syntes rett og slett det er skummelt . Mor ble veldig sint på meg. Mente på at som stemor burde man jo stille opp på lik linje med foreldre da det var behov. Å mente på at jeg ødelegger bevisst hennes møte med å være så vanskelig. Det endte med at hun bare la på uten så mye som ett hade. Hvordan løser jeg dette nå? Har vurdert å ta det opp med samboer men vil jo ikke sladre heller. Syntes også det var meget usmakelig av mor. 

Anonymkode: f136f...0e4

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor burde tatt barnet til lege, siden feberen nærmet seg 41 grader! Så høy feber kan i seg selv være farlig!

Far MÅ få vite det, og han MÅ søke hjelp, også forsøke å få med barnets mor til familievernkontoret igjen - for det å reise fra et barn som har så høy feber på morgenen (den stiger som regel utover dagen!), det er et barn som trenger tilsyn av lege. Mors prioriteringer setter barnets liv i fare, og det MÅ far få vite om!

Anonymkode: c823c...d05

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet

hvorfor i alle dager har mor til bonusdatter ditt telefonnummer?

Jeg har hatt 3 forhold til kvinner med barn. har aldri hatt telefonnummeret til deres tidligere feil på min telefon eller hatt kontakt med de. 

Du bør bare blokkere det mennesket ute

• Liker 1
Skrevet
Gringo01 skrev (38 minutter siden):

Jeg har hatt 3 forhold til kvinner med barn. har aldri hatt telefonnummeret til deres tidligere feil på min telefon eller hatt kontakt med de. 

Det høres ut som barnet ikke var en feil, og er det virkelig rart at en mor ønsker å kjenne stemor? Hadde ikke du ønsket å vite hvilken type person som omgikk ditt eget barn? Og at din partner samarbeider godt med sin ex, og har et anstendig forhold for barnets skyld?  (Spørsmålet er så klart hypotetisk. Jeg aner ikke om du har barn)

TS, jeg forstår godt at du blir usikker og føler deg utrygg i en slik situasjon. Synes du bør snakke med samboer, slik at dere er enig om hvilken rolle du skal ha i barnets liv. Men hvorfor er du den nærmeste etter exen? Har hun ikke familie, svigerfamilie eller eventuelt en god venn (med erfaring)? 

Anonymkode: 8ad98...085

• Liker 15
Skrevet
55 minutter siden, Gringo01 said:

At du ikke klarer å forholde deg til mennesker er ditt problem. Det beste for barnet er at alle går overens og klarer å ha en god tone mot hverandre. "Tidligere feil" "blokkere". Er du 13 år? Ta deg sammen. Du trenger ikke være så jævelig sjalu over at typen din har dyppet seg i noen andre 

Anonymkode: 45b43...0b2

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

At du ikke klarer å forholde deg til mennesker er ditt problem. Det beste for barnet er at alle går overens og klarer å ha en god tone mot hverandre. "Tidligere feil" "blokkere". Er du 13 år? Ta deg sammen. Du trenger ikke være så jævelig sjalu over at typen din har dyppet seg i noen andre 

*Eller at dama di har latt andre fylle henne med varm melk 

Skrevet

TS her

Familien til bonusdatter sin mor bor ikke i samme by som oss og de er ganske gamle. Vet de aldri passer bonusdatter da de syntes det er slitsomt med så små barn. Men de er ofte på besøk hos dem og ser bonus ofte. Så det er jo alltid vi som stiller opp for mor. Har ofte hatt bonusdatter da mor skal noe her hjemme for å hjelpe henne. Men som sagt aldri da hun har vært så syk. Så hun syntes sikkert det var naturlig å ringe meg. Syntes bare det var både sårende og usmakelig å kjefte på meg på denne måten. Samboer har jobb som krever mye reise og jeg stiller selvfølgelig stort sett opp for bonusdatter da hun ringer såfremst jeg ikke jobber. 

Jeg syntes det er naturlig å ha telefonnummeret til bonusdatter sin mor og kontakt med henne. Jeg har jo valgt hele samboers familie og mor til hans barn er en del av den familien. 

Jeg vet lite om barn og feber men syntes det hørtes litt drastisk ut å dra rett til familievernkontor? Googlet litt nå bare å det sto at barn generelt tåler feber bedre enn voksne. 

• Liker 1
  • Hjerte 18
Skrevet

TS, du har vel egen jobb? Du har selvfølgelig ikke rett til å ta sykt barn-fri, siden du ikke har barn, så du sier du har jobb.

Anonymkode: 7eee4...42f

• Liker 1
Skrevet

Datteren har over 40 i feber, mor forsøker skaffe barnevakt(!) og du VURDERER si i fra til far? 

Anonymkode: facf3...468

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mor  til bonusbarnet ringte på morgenen. Datteren til samboeren min er syk. Veldig forkjølet og hadde visst 40,7 i feber. Mor ønsket at jeg skulle komme hjem til henne å ha barnet så hun fikk dratt på jobb. Det var ett viktig møte. Hun har lang reisetid og skulle bli borte i 5 timer. Samboer er bortreist med jobben denne uken. Så han får jo ikke stilt opp. Jeg sa at jeg ikke var komfortabel med å ta vare på en liten 3 åring alene når hun er så syk. Jeg har ikke egne barn og har aldri tatt vare på sykt barn alene. Datteren til samboer har heller aldri vært syk før da hun har vært hos oss. Annet enn litt mild forkjølelse uten feber. Syntes rett og slett det er skummelt . Mor ble veldig sint på meg. Mente på at som stemor burde man jo stille opp på lik linje med foreldre da det var behov. Å mente på at jeg ødelegger bevisst hennes møte med å være så vanskelig. Det endte med at hun bare la på uten så mye som ett hade. Hvordan løser jeg dette nå? Har vurdert å ta det opp med samboer men vil jo ikke sladre heller. Syntes også det var meget usmakelig av mor. 

Her burde mor tatt en sykt-barn dag. Det viktige møtet kunne hun sikkert deltatt på over zoom. 
Hvordan gikk det, ts?

• Liker 6
Skrevet

Mor skal være hjemme med barnet! ELLER spørre om far kan være hos henne. Du har ingenting med dette å gjøre!

Anonymkode: 44d00...c80

• Liker 2
Skrevet

For det første «sladrer» du ikle til barnets far, du forteller han om kommunikasjon mellom mor og deg, noe annet er jo helt unaturlig. Og klart du ikke skal passe en så sjuk unge, det må moren gjøre selv. 

• Liker 12
Skrevet

Selvfølgelig må far få vite dette, barnet han er jo sykt! Og helt hull i hodet at mor ber deg om å komme, et så sykt barn vil jo ha mammaen sin og stabilitet.

Ikke akkurat årets mor det der.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde barn før jeg ble gift med mannen min. Helt ærlig; Hadde han vært så hjelpeløs med et barn med feber, så hadde jeg kastet han til helvete ut og ikke giftet meg med han. Det holder at far til barna var håpløs. Jeg trenger ikke en ny slik mann i livet mitt. Jeg var ute etter en mann som var ansvarlig. 

Så kanskje du har rotet deg opp i noe du ikke har forutsetninger for TS?

Anonymkode: b6bb2...83d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde barn før jeg ble gift med mannen min. Helt ærlig; Hadde han vært så hjelpeløs med et barn med feber, så hadde jeg kastet han til helvete ut og ikke giftet meg med han. Det holder at far til barna var håpløs. Jeg trenger ikke en ny slik mann i livet mitt. Jeg var ute etter en mann som var ansvarlig. 

Så kanskje du har rotet deg opp i noe du ikke har forutsetninger for TS?

Anonymkode: b6bb2...83d

Far er bortreist, det er stemor som er utfordringen.

• Liker 6
Skrevet

Hei TS, jeg skjønner at du syns det er skummelt men på den andre siden er det syke barn trenger mest av alt omsorg, kos, noen som bryr seg og i dette tilfellet febernedsettende.. Dette fikser du, hadde jeg vært deg ville jeg ringt mor tilbake og sagt hun kunne jobbe med måten å be om hjelp på men for datteren sin del vil du heller hun skal være hos noen som bryr seg om henne enn om jobben som det viktigste! 
Eneklte mennesker burde ikke vært foreldre rett og slett. 

Anonymkode: c68c9...cc3

Skrevet

Dette er manipulering, og overhodet ikke grei behandling av deg. Dette er ikke ditt barn, du har ingen forpliktelser ovenfor barnet. Du har heller ikke rett på sykt barn dager, forventer hun at du skal ta deg fri uten lønn for å ta vare på hennes barn?

Det er helt greit å ikke si ja til dette, jeg ville aldri krevd noe sånt av mine barns stemor. 

Anonymkode: 60074...de6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde bare dratt jeg, forstår at det er litt skummelt for deg når hun er syk, men det kommer sikkert til å skje igjen hvis du skal være i livet hennes. Synes også det er en fin ting at moren stoler så mye på deg. Mye drama i de andre svarene her ... synes ikke det er greit at hun kjeftet på deg, men hun var sikkert veldig stresset

Anonymkode: 8d0f0...d6a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her

Familien til bonusdatter sin mor bor ikke i samme by som oss og de er ganske gamle. Vet de aldri passer bonusdatter da de syntes det er slitsomt med så små barn. Men de er ofte på besøk hos dem og ser bonus ofte. Så det er jo alltid vi som stiller opp for mor. Har ofte hatt bonusdatter da mor skal noe her hjemme for å hjelpe henne. Men som sagt aldri da hun har vært så syk. Så hun syntes sikkert det var naturlig å ringe meg. Syntes bare det var både sårende og usmakelig å kjefte på meg på denne måten. Samboer har jobb som krever mye reise og jeg stiller selvfølgelig stort sett opp for bonusdatter da hun ringer såfremst jeg ikke jobber. 

Jeg syntes det er naturlig å ha telefonnummeret til bonusdatter sin mor og kontakt med henne. Jeg har jo valgt hele samboers familie og mor til hans barn er en del av den familien. 

Jeg vet lite om barn og feber men syntes det hørtes litt drastisk ut å dra rett til familievernkontor? Googlet litt nå bare å det sto at barn generelt tåler feber bedre enn voksne. 

Høres ut som dere har en god ordning. Men ang såpass sykt barn, bør mor ta seg av henne selv. Har selv barn, men jeg ville nok også sagt nei til å passe et annet barn med 40 i feber. Ting snur fort, og plutselig må man kanskje på legevakta. Ansvaret blir litt for stort. Tenker mor kjeftet fordi hun var stresset med tanke på møtet. Dere kan sikkert prate ut om det når ting har roet seg.

Anonymkode: c5a5c...d94

• Liker 6
Gjest ufiltrert
Skrevet

Jeg synes også "vil ikke sladre" synspunktet er helt idiotiskt. Da skulle du sagt "Du som var idiot å skaffa barn med en idiot som bare dumpa deg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...