AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Hvor mange ullsett har dere nå på vinteren til 2 åring? Og er det for mye å bruke 1200 på en vinterjakke til en 2 åring? Anonymkode: ea3c2...91b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Vi har 2 sett skift i barnehagen, 1 sett til skift i tursekken og 7 sett hjemme. Jeg synes ikke det er dyrt for en jakke. Det er jo uansett ikke et toppmerke/ toppmodell til den prisen, eller? Anonymkode: 1e4b8...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 12 sett til sammen Anonymkode: 90f02...c8c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 5 stk, en hver dag til barnehagen, de går bare ut før lunsj når det er kaldt og barnet skifter ofte etter lunsj, så skiftetøyet er i bomull. Har en tynn ulldress til helgen. Synes det var en dyr jakke ja, er mulig å finne rimeligere. Men hvis det er veldig kaldt der dere bor eller dere bruker jakka masse, så er det sikkert hvert det. Anonymkode: 9e8e9...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Vi har ca 10 ullsett. Vasker ull ca en gang i uken og da syns jeg det er passe. Her hadde 1200 for jakke vært helt bortkastet. Vi bruker dress når han er ute over tid, jakke brukes bare fra/til steder. Men bruker dere mye jakke så er det jo fint med en god en. Anonymkode: cbc73...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Hadde alltid 6-8sett, ett til hver dag i barnehagen (5 sett kjøpt ny til sesong) også var det alltid noen som passet fra året før som vi brukte mer til reserve/helg og til skiftetøy i barnehagen. Vasker ull en gang i uken, så har vi alt rent igjen til ny uke. Anonymkode: 893fc...e0f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Jakken var ikke dyr nei, vi bruker jakken mye Anonymkode: 90f02...c8c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde alltid 6-8sett, ett til hver dag i barnehagen (5 sett kjøpt ny til sesong) også var det alltid noen som passet fra året før som vi brukte mer til reserve/helg og til skiftetøy i barnehagen. Vasker ull en gang i uken, så har vi alt rent igjen til ny uke. Anonymkode: 893fc...e0f I forhold til jakke har vi alltid landet på «dyre» jakker, kjøpt Bergans og Reima. Men, har også passet på og kjøpe de på våren, så gjerne fått de på 30-50%. Gjelder det meste av yttertøy jeg har kjøpt til barna, også selger jeg det videre til en god pris også (mine har merkelig nok aldri slitt ut klærne, kanskje pga god kvalitet?). I fjor feks solgte jeg et Bergans sett (bukse+jakke) til 1300, samme som jeg kjøpte det for nytt! (Nypris uten rabatt var da over 3000kr). Anonymkode: 893fc...e0f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Eldste hadde 8 sett. To skiftesett i bhg og nok til et nytt sett hver ukedag pluss et. Vasket ofte ull i løpet av uka, men da kunne vi vaske i helga og ha til resten av uka ved behov. Hjemme i helga fant vi alltids en løsning eller i verste fall tilpasset aktivitet. Yngste som nå er 2 år: null sett Angående jakke så har jeg ikke opplevd det som nødvendig med dyr vinterjakke til så små barn, men det er på grunn av vårt bruk: skal man være så lenge ute at man har behov for de egenskapene man får med dyre klær så trenger jo barna noe på beina også, og med så små barn har jeg syntes det er mye lettere med dress enn todelt. Til 4-åringen kunne jeg lett brukt mer enn 1200 på en vinterjakke. Anonymkode: d43bc...f7d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Det kommer jo litt an på hvor mye dere er ute? Ikke alle 2 åringer som er så mye ute når det er kaldt. Personlig hadde jeg aldri kjøpt så dyr jakke til ett så lite barn. Om det er en spesiell jakke du er på jakt etter, så hadde jeg prøvd å kjøpe brukt. Så små barn sliter sjelden på klærne. Anonymkode: 8c266...8b3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Tror vi har 8 sett. 2 i barnehagen og resten hjemme. Her har jeg kjøpt en brukt bergans dunjakke, men usikker på hvor mye den kommer til å bli brukt. Bruker ullgenser og ullbukse i bilen. Anonymkode: 5f456...94b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har 2 sett skift i barnehagen, 1 sett til skift i tursekken og 7 sett hjemme. Jeg synes ikke det er dyrt for en jakke. Det er jo uansett ikke et toppmerke/ toppmodell til den prisen, eller? Anonymkode: 1e4b8...fbf 🤮 Anonymkode: 05eb7...d8f 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har kjøpt kvalitet dun jakker til gjerne på 50% til den prisen. Jeg gikk for dun når barnet var lite og mye ute og han bodde i ull på vinteren. Anonymkode: 5b20c...be9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Har ganske mange sett, har ikke talt dem så vet ikke akkurat hvor mange.. men har en del sett som både lag én og lag to. 1200 er vel gjerne det man må ut med formen god vinterjakke om dagen, men du kan gjøre skikkelig gode bruktkjøp. Selv var jeg veldig glad i nøstebarn jakke, den er tynn men da er det bare å kle lag-på-lag under etter temperatur. Den koster langt unna 1200kr. Anonymkode: d9c5e...eb1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 Har 12 ullsett kanskje. Vinterjakke til en 2 åring er ikke nødvendig, kjøp heller en skikkelig ulldress. Når tenker du at 2 åringen skal bruke jakke?🤔 Anonymkode: f6c8f...812
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har 12 ullsett kanskje. Vinterjakke til en 2 åring er ikke nødvendig, kjøp heller en skikkelig ulldress. Når tenker du at 2 åringen skal bruke jakke?🤔 Anonymkode: f6c8f...812 Jakke er jo greit om man har bil, det er lettere å kle av en jakke enn å styre med en hel dress av og på for bilkjøring. Det er også praktisk om man skal ut ig handle, når det er milde dager og man ikke er på farta… om man skal på kino/teater osv… så jakke er slett ikke dumt å ha. Sitter man i vogn er det også praktisk å kunne ha yttertøy på kun overkropp. Anonymkode: d9c5e...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jakke er jo greit om man har bil, det er lettere å kle av en jakke enn å styre med en hel dress av og på for bilkjøring. Det er også praktisk om man skal ut ig handle, når det er milde dager og man ikke er på farta… om man skal på kino/teater osv… så jakke er slett ikke dumt å ha. Sitter man i vogn er det også praktisk å kunne ha yttertøy på kun overkropp. Anonymkode: d9c5e...eb1 Trenger da ikke ta av ulldressen i bilen? Her har vi aldri brukt jakke på 3 åringen. Er det kaldt brukes det vognpose og ulldress. I bilen brukes det ulldress… bruker vel egentlig ulldress uansett hva vi skal utenfor døren😅 Å ull må man ha uansett, så for oss er jakke unødvendig å bruke penger på. Men hadde ikke brukt 1200 på en jakke til et så lite barn uansett, man får mye fint og god kvalitet på salg. Anonymkode: f6c8f...812
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #18 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trenger da ikke ta av ulldressen i bilen? Her har vi aldri brukt jakke på 3 åringen. Er det kaldt brukes det vognpose og ulldress. I bilen brukes det ulldress… bruker vel egentlig ulldress uansett hva vi skal utenfor døren😅 Å ull må man ha uansett, så for oss er jakke unødvendig å bruke penger på. Men hadde ikke brukt 1200 på en jakke til et så lite barn uansett, man får mye fint og god kvalitet på salg. Anonymkode: f6c8f...812 En på 2-3 år ligger da ikke med overkroppen nedi dunposen, blir det ikke veldig kaldt da? Anonymkode: 9e8e9...8ad 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #19 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En på 2-3 år ligger da ikke med overkroppen nedi dunposen, blir det ikke veldig kaldt da? Anonymkode: 9e8e9...8ad Med ulldress og skikkelig vognpose blir det ikke kaldt nei. Får overkroppen nedi posen ja, og er stramming rundt den så er bare å «lukke igjen» øverst. På det kaldeste (-20 og ned til -30) bruker vi et ullteppe i tillegg. Anonymkode: f6c8f...812
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #20 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med ulldress og skikkelig vognpose blir det ikke kaldt nei. Får overkroppen nedi posen ja, og er stramming rundt den så er bare å «lukke igjen» øverst. På det kaldeste (-20 og ned til -30) bruker vi et ullteppe i tillegg. Anonymkode: f6c8f...812 Kanskje bare min som ikke vil sitte slik da😅 Anonymkode: 9e8e9...8ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå