Bedagelig Skrevet 17. oktober 2023 #1 Del Skrevet 17. oktober 2023 Ja, folk tenker ikke fritt lengre. Nesten ingen kunnskaper, lite sosiale, bare handler om å tjene penger for staten. Var naboen min som først sa det, at landet er ødelagt. Jeg tenkte ikke så mye over det fordi jeg menger meg ikke så mye med folk i samfunnet, men folk kjører jo bare biler, det er jo ikke noe annet, bare tjener penger for staten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 17. oktober 2023 #2 Del Skrevet 17. oktober 2023 Du mener nordmenn er indoktrinert av regjeringen til å kjøre bil fremfor kollektivtrafikk, sykle, hest og kjerre eller jogge, eller kanskje kappgang? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. oktober 2023 #3 Del Skrevet 17. oktober 2023 Regjeringen har ødelagt landet. Denne påstanden er sant. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 17. oktober 2023 #4 Del Skrevet 17. oktober 2023 Bedagelig skrev (1 time siden): Ja, folk tenker ikke fritt lengre. Nesten ingen kunnskaper, lite sosiale, bare handler om å tjene penger for staten. Gitt at sittende regjering har hatt makten i to år så må en si at de i så fall har klart ganske mye på så kort tid. Men. Folk tenker ikke fritt lenger. Nå kan jeg kun snakke for min egen del, og jeg har heller ikke hørt motstridende fra nære og fjerne, men jeg nå være så ærlig at jeg ikke har oppfattet noen endring i muligheten for å tenke oppad stolper og nedad vegger. Hva kunnskaper gjelder så er det i stor grad opp til meg selv hva jeg måtte ønske og velge, det finnes mange muligheter via nett. Jeg holder jo for tiden på å lære meg nye språk i ledige stunder, andre vet jeg har lært seg å spille gitar eller grunnleggende programmering. Snakker vi studier kan jo regjeringer ha en finger med i spillet, aller mest bør de sørge for å utvide og gjerne oppjustere studiestøtten litt. Tjene penger for staten, vel. Jeg har ligget taktfast på samme inntektsnivå og kan ikke si at jeg synes jeg har spesielt mindre. Det er klart drivstoff og strøm spiser mer av kaka, men hvis vi sjekker litt rundt om i verden så er jo ikke Ola Dunk alene om å kauke akkurat den klagesangen. Skal vi begynne å snakke om at landet ødelegges så er det vel mer konstruktivt å snakke om hva som kan gjøres for å gjøre det bedre? Eller skal vi nøye oss med å stemme en annenhvert september, kose oss med misnøye på nettforum og slik bidra til at stafettpinnen skifter hender nesten like ofte? 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 18. oktober 2023 #5 Del Skrevet 18. oktober 2023 6 hours ago, LukeDanes said: Skal vi begynne å snakke om at landet ødelegges så er det vel mer konstruktivt å snakke om hva som kan gjøres for å gjøre det bedre? Eller skal vi nøye oss med å stemme en annenhvert september, kose oss med misnøye på nettforum og slik bidra til at stafettpinnen skifter hender nesten like ofte? Vi må kvitte oss med hele regjeringen og begynne på nytt. Korrupsjonen er for utbredt. Dette kommer selvsagt ikke til å skje så lenge nordmenn flest ikke innser hvor ille det har blitt, så alt man kan gjøre nå er å informere andre på nett om hvor ille det har blitt. Og vente Men det kan også skje at Norge vil bare gradvis bli verre å bo i, men nordmennene kjøper alle løgnene om hvorfor ting blir elendig og aksepterer det. Da vil vi bare bli et land med en fattigere befolkning og der det forekommer mer kriminalitet og drap som følge av problemer som kommer med fattigdom. Regjeringen ønsker også privatisere helsevesenet, noe som betyr at tunge psykiatriske pasienter kan ende opp med manglende behandling. Det kan føre til økt forekomst av vold og drap. Osv. Dersom middelklassen ikke føler seg for rammet personlig, så kan det også være at folk flest aksepterer at vi får en større gruppe fattige slitere Jeg tenker det er 50/50 om vi ender opp som et skakkekjørt land som USA, eller om nordmenn endelig får ræva i gir og innser at vårt politiske system ikke fungerer for folket- det fungerer for korrupte politikere. Om vi går i retning USA så tenker jeg flytte fra landet på sikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 18. oktober 2023 #6 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Livet burde ikke være en livslang verneplikt for staten. Men denne regjeringen spesielt har jobbet aktivt for at det skal bli umulig for vanlige arbeidstakere å kunne bli finansielt selvstendig og kunne pensjonere deg tidlig. IPS er rasert, pensjonsvilkårene endret for store deler av ansatte. Arveavgiften vil garantert komme tilbake slik at ikke foreldrenes arbeid skal gjøre etterkommeren finansielt selvstendig. Senterpartiet må bare finpusse på teksten slik at landbrukseiendommer ikke rammes. Som med eiendomsskatten. SV og rødt er mer en klar og AP må bare igjennom valget i 2025. "Vanlig" folk sitter igjen med 3 alternativer: -Jobb til du stuper med en OK økonomi, men ikke nok til å spare opp en formue slik at man være økonomisk selvstendig. -Gå for tidlig pensjon ved 62 og ha det trangt livet ut. -Uføretrygd som betyr fattigdom. Med de valgene jobber vanlige arbeidstakere på , år etter år. Men har lite/ingenting å falle tilbake på. Folk blir oppfordret til å spare til pensjon, men regjeringen har ødelagt den eneste ordningen for pensjonssparing som fantes som var IPS,. Den var dårlig, men det var den vi hadde. Endret 18. oktober 2023 av Commander 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. oktober 2023 #7 Del Skrevet 18. oktober 2023 Commander skrev (1 minutt siden): Livet burde ikke være en livslang verneplikt for staten. Men denne regjeringen spesielt har jobbet aktivt for at det skal bli umulig for vanlige arbeidstakere å kunne bli finansielt selvstendig og kunne pensjonere deg tidlig. IPS er rasert, pensjonsvilkårene endret for store deler av ansatte. Arveavgiften vil garantert komme tilbake slik at ikke foreldrenes arbeid skal gjøre etterkommeren finansielt selvstendig. Senterpartiet må bare finpusse på teksten slik at landbrukseiendommer ikke rammes. Som med eiendomsskatten. SV og rødt er mer en klar og AP må bare igjennom valget i 2025. "Vanlig" folk sitter igjen med 3 alternativer: -Jobb til du stuper med en OK økonomi, men ikke nok til å spare opp en formue slik at man være økonomisk selvstendig. -Gå for tidlig pensjon ved 62 og ha det trangt livet ut. -Uføretrygd og fattigdom. med de valgene jobber vanlige arbeidstakere på , år etter år. Men har lite/ingenting å falle tilbake på. Jepp, dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 18. oktober 2023 #8 Del Skrevet 18. oktober 2023 Vanskelig å ta noen som krisemaksimerer seriøst. Ødelagt landet, faktisk. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. oktober 2023 #9 Del Skrevet 18. oktober 2023 Stonegiant skrev (40 minutter siden): Vanskelig å ta noen som krisemaksimerer seriøst. Ødelagt landet, faktisk. OK, ødelagt folks liv og næringslivet hvis du foretrekker denne formuleringen. Den er kanskje også mer presis siden staten har det fint og tjener rått. Men folk og næringsliv har det ikke så bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 18. oktober 2023 #10 Del Skrevet 18. oktober 2023 Drizzt skrev (8 timer siden): Regjeringen har ødelagt landet. Denne påstanden er sant. Nei. Denne påstanden er din. Det betyr absoulutt ikke at den er sann. "Folk og næringsliv har det ikke så bra" er heller ikke en sannhet. Du må faktisk komme med noen argumenter for meningene dine, for at det i det hele tatt skal være mulig å forholde seg til 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 18. oktober 2023 #11 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Norge er et av verdens rikeste og beste land å bo i, så noe må da politikerne ha gjort riktig? Det har vært mye bråk om "lakseskatten" som er en grunnrenteskatt på bruk av landets naturressurser, men hadde ikke politikerne tatt grep på 60-tallet og innført en slik grunnrenteskatt på olja, ville utlendinger stukket av med alle oljeverdiene og vi ville sitte igjen her på berget uten noe oljefond og med en heller stusselig økonomi. Joda, vi betaler mye skatt, og Staten har god økonomi, men vi får da mye av dette igjen? Veldig mye av skatten får vi igjen i form av gratis utdanning, gratis helsevesen, pensjonsordninger, et omfattende system for å ta vare på folk som trenger hjelp via NAV osv.. Endret 18. oktober 2023 av aksase 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. oktober 2023 #12 Del Skrevet 18. oktober 2023 SynneD skrev (3 minutter siden): Nei. Denne påstanden er din. Det betyr absoulutt ikke at den er sann. "Folk og næringsliv har det ikke så bra" er heller ikke en sannhet. Du må faktisk komme med noen argumenter for meningene dine, for at det i det hele tatt skal være mulig å forholde seg til Ettersom hovedinnlegget er såpass spesielt og tåkete som det er, så gir den frikort til «herlig fri utfoldelse» for alle som har et eller annet oppgulp mot regjeringen. Dvs.gjentakelser fra andre tråder på dette underforumet fra de samme brukerne 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MannenFraMars Skrevet 18. oktober 2023 #13 Del Skrevet 18. oktober 2023 Bedagelig skrev (9 timer siden): Ja, folk tenker ikke fritt lengre. Nesten ingen kunnskaper, lite sosiale, bare handler om å tjene penger for staten. Var naboen min som først sa det, at landet er ødelagt. Jeg tenkte ikke så mye over det fordi jeg menger meg ikke så mye med folk i samfunnet, men folk kjører jo bare biler, det er jo ikke noe annet, bare tjener penger for staten Jeg kjører bil fordi det gir meg mest fritid etter jobb. Jeg jobber fordi det er gøy og jeg utvikler meg og det gir meg penger til det livet jeg vil ha. Livet mitt er generelt bra. Dvs jeg har enkelte utfordringer, men de dreier seg om familieliv og vennskap som jeg er takknemlig for at staten holder seg langt unna. Så nei, landet er ikke ødelagt, staten er ikke fæl, men det er mye som kan kritiseres. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. oktober 2023 #14 Del Skrevet 18. oktober 2023 SynneD skrev (1 time siden): Nei. Denne påstanden er din. Det betyr absoulutt ikke at den er sann. "Folk og næringsliv har det ikke så bra" er heller ikke en sannhet. Du må faktisk komme med noen argumenter for meningene dine, for at det i det hele tatt skal være mulig å forholde seg til Jeg anbefaler å fortsette å lukke øynene i håp om at problemet løser seg av seg selv. Også kjent som den svenske metoden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. oktober 2023 #15 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Det du nevner var ille for et par år siden og... Høyere strømpriser og renta kan du jo ikke skylde på regjeringen for siden SP kanskje er det partiet i Norge som er mest mot EØS og mest for selvforskyning- nei jeg stemmer ikke sp, men rett skal være rett. Historisk sett er det høyre som har vært mest for å ødelegge landet. Høyre var mot stemmerett for vanlige folk, Unge Høyre ga støtte til nazistene, deler av høyre ville at vi skulle selge rettighetene til å ta opp olje (da hadde ikke Norge hatt penger på bok), høyre var med på å sørge for at Norge tapte ekstremt mange milliarder ved å tillate investeringer i USA for et par år siden, økte byråkratiet np nylig og støttet ordningen som har gitt Norge høye strømpriser, samt være en tettere del av verdenssamfunnet som har gitt Norge høyere renter. Høyre er også mot 6 timers arbeidsdager. Skal du glatte over alt dette? Endret 18. oktober 2023 av Majer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. oktober 2023 #16 Del Skrevet 18. oktober 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Det du nevner var ille for et par år siden og... Høyere strømpriser og renta kan du jo ikke skylde på regjeringen for siden SP kanskje er det partiet i Norge som er mest mot EØS og mest for selvforskyning- nei jeg stemmer ikke sp, men rett skal være rett. Sp oppfører seg som et parti som gjør det motsatte av det som ble lovet velgerne. Derfor er de mer enn halvert i meningsmålingene over tid. Så Sp representerer overhodet ikke sine velgere og de søker seg til andre partier. Høyere strømpriser skyldes også denne regjeringen. Fordi den nekter å gjøre noe med prisene og lar prisene i Tyskland og Storbritannia bestemme prisene i Norge. Renta er også delvis regjeringens skyld så lenge inflasjonen er importert og regjeringens politikk gjør ikke noe for å kompensere for det. Resten av skylden for renta er selvfølgelig Norges bank sin for å ignorere at en god del av inflasjonen er importert og ikke påvirkes av renten som settes opp lokalt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. oktober 2023 #17 Del Skrevet 18. oktober 2023 Drizzt skrev (7 minutter siden): Sp oppfører seg som et parti som gjør det motsatte av det som ble lovet velgerne. Derfor er de mer enn halvert i meningsmålingene over tid. Så Sp representerer overhodet ikke sine velgere og de søker seg til andre partier. Høyere strømpriser skyldes også denne regjeringen. Fordi den nekter å gjøre noe med prisene og lar prisene i Tyskland og Storbritannia bestemme prisene i Norge. Renta er også delvis regjeringens skyld så lenge inflasjonen er importert og regjeringens politikk gjør ikke noe for å kompensere for det. Resten av skylden for renta er selvfølgelig Norges bank sin for å ignorere at en god del av inflasjonen er importert og ikke påvirkes av renten som settes opp lokalt. SP de jo det minste partiet i regjering så det er ikke så rart- blir som økte bompenger og mer innvandring under frp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 18. oktober 2023 #18 Del Skrevet 18. oktober 2023 Drizzt skrev (10 minutter siden): Sp oppfører seg som et parti som gjør det motsatte av det som ble lovet velgerne. Derfor er de mer enn halvert i meningsmålingene over tid. Så Sp representerer overhodet ikke sine velgere og de søker seg til andre partier. Høyere strømpriser skyldes også denne regjeringen. Fordi den nekter å gjøre noe med prisene og lar prisene i Tyskland og Storbritannia bestemme prisene i Norge. Renta er også delvis regjeringens skyld så lenge inflasjonen er importert og regjeringens politikk gjør ikke noe for å kompensere for det. Resten av skylden for renta er selvfølgelig Norges bank sin for å ignorere at en god del av inflasjonen er importert og ikke påvirkes av renten som settes opp lokalt. Strømkrisen er et resultat av tidligere regjeringers politikk rundt kjøp og salg av strøm, og denne regjeringen har egentlig bare arvet det vrakgodset. Ja, når man setter bort strømmen til markedet så blir det slik at de store nasjonene som Tyskland og Storbritannia i stor grad påvirker strømprisen, så da kan man bare ha strømstøtte slik det ble innført. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 18. oktober 2023 #19 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Denne påstanden kan du gjerne skru tilbake i tid også. Ting begynte å snu etter Erna og Høyre inntok makten for 10 år siden. Kurven har vært nedadgående for vanlige folk siden, og Ap/Sp har i stor grad bare fortsatt på trenden. Det er Norge AS foran folk, levestandard og fe, og det blir verre og verre. Norge AS kjører sitt eget løp nå, og det på bekostning av folk. Det som bekymrer meg mest nå er Høyre og Ap's nye "angrep" mot velferdssystemet, syke, pensjon og pensjonister. Folks forsikringer og ettertilværelser blir skikkelig satt på prøve politisk. Det handler om at Norge AS skal tjene/spare på folket. At "arbeidslinja" i tillegg står på siden og applauderer at Høyre og Ap kjører imot arbeidsfolks forsikringer og ettertilværelse er smått ironisk, men det sier litt hvor godt Høyre og Ap kjører på folks fordommer. Så ja, påstanden er riktig, men startskuddet for påstanden kom for 10 år siden. Og det verste med dette er at i Stortingsvalget 2025 er vi nødt til å velge fortsatt rasering av Norge, siden Ap og H enda har samme folka i seg og nærmest kjører samme strategi for landet. Så ingen bedring i sikte! Jeg anbefaler folk å stemme på "motstandspartier" nå. Her er vel Rødt den største og mest tydelige motstanderen til Norge-AS-diktaturet som skjer på bekostning av folk og fe. Men delvis SV også. Endret 18. oktober 2023 av Bombasi 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 18. oktober 2023 #20 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Nei, landet er ikke ødelagt.....enda. Men dagens regjeringen er de flinkeste vi noen gang har hatt til å nettopp jobbe med å ødelegge landet. Norge har etter hvert fått et alvorlig politikerproblem. Troverdigheten til dem er på bunn nivå. Kunnskapsløse broilere. Endret 18. oktober 2023 av Stina234 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå