AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg brukte Netflix senest i dag i 18-tiden. I 22 tiden var jeg plutselig logget ut og kom ikke inn med mitt vante passord. Heldigvis var emailen uendret, så jeg fikk sendt mail om endring av passord og logget samtidig ut av alle enheter. Men jeg har ikke lenger betalende abonnement, noe jeg egentlig skulle hatt frem til 25. Okt. Og all historikk fra profilen er borte,både betalingshistorikk og ting jeg holdt på å se på. Er det fare for at de har fått tak informasjon om betalingskort osv..? Trenger jeg å sperre bankkortet? Eller handler det mer om å hacke seg til gratis Netflix? Anonymkode: c140f...b19
Fountaine Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Har det samme skjedd på alle enhetene dine?Pc, mobil, ipad?
Hensatt Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Trolig er passordet ditt på avveie. Ingen fare for at de får tak i kortinformasjon. Men lurt å skifte passord alle steder du har brukt det samme, og såklart ha eget passord for nettbank og andre viktige tjenester.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Fountaine skrev (4 minutter siden): Har det samme skjedd på alle enhetene dine?Pc, mobil, ipad? To forskjellige pc er, ja. Anonymkode: c140f...b19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Nå er jeg blitt belastet dobbelt opp (2 x månedsabonnement à 89 kroner). 1 gang for det originale abonnementet mitt, og 1 gang for at jeg måtte starte et nytt etter å ha blitt hacket. Byttet passord og logget ut av alle enheter, før jeg kjøpte nytt abonnement. Betyr det at noen andre benytter seg av mitt forrige abonnement? Eller er det bare en feil? For i betalingshistorikken er det kun det nyopprettede abonnementet som kommer opp. Anonymkode: c140f...b19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Du må ringe support. Skjedde med meg for noen uker siden, men endte med at jeg måtte slette abonnementet. Måtte opprette ny profil med samme e-post, men nytt passord. Fikk pengene igjen for det jeg allerede hadde betalt. Fikk beskjed fra support at de anbefalte at hvis jeg hadde samme passord andre steder OG samme e-post-adresse, burde jeg endre de snarest. Anonymkode: 29690...bcc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må ringe support. Skjedde med meg for noen uker siden, men endte med at jeg måtte slette abonnementet. Måtte opprette ny profil med samme e-post, men nytt passord. Fikk pengene igjen for det jeg allerede hadde betalt. Fikk beskjed fra support at de anbefalte at hvis jeg hadde samme passord andre steder OG samme e-post-adresse, burde jeg endre de snarest. Anonymkode: 29690...bcc Var jo egentlig det jeg gjorde. Det virker bare som om det gamle abonnementet fortsatt er aktivt. Om det betyr at noen har hacket og bruker den, vet jeg ikke. Anonymkode: c140f...b19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg brukte chattetjenesten i stedet. Nå er den gamle kontoen gjenopprettet og historikken stemmer. Men i ettertid tenkte jeg bare; pleier man å skulle oppgi de 8 siste sifrene på bankkortet sitt i en chat.. For det gjorde jeg nå. Og selvfølgelig i ettertid så leste jeg på netflix sine sider at de aldri vil be om betalingsinformasjon i chat eller mail. Så nå tenker jeg bare at svindlerne har gitt meg tilbake kontoen jeg hadde mot at de fikk informasjon om betalingskortet mitt. Er jeg paranoid? Jeg brukte jo chattetjenesten på netflix sine sider. I tilfelle rottefelle overførte jeg nesten alle pengene mine til en annen konto. Ble litt bekymret nå. Anonymkode: c140f...b19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå