AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Noen som bevisst har vekslet mellom pupp og flaske med MME fra fødsel og fått det til å funke? Ikke fordi amming går dårlig, men for å få litt avlastning fra partner? Hva er trikset? Eller er man dømt til å slite med produksjonen? Anonymkode: f9794...ed6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg ga en flaske innimellom fra starten ja. Ammer enda og han er 1 år og 3 mnd😅 Anonymkode: 0c03e...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ga en flaske innimellom fra starten ja. Ammer enda og han er 1 år og 3 mnd😅 Anonymkode: 0c03e...3ef Så bra! Noe spesiell "strategi" ? Spesielt tidspunkt ? Noen råd hvis man ønsker å gjøre det? Anonymkode: f9794...ed6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Vi måtte gi flaske allerede når baby var 3 dager gammel, og jeg ammet en stund samtidig som vi ga MME. For min del ble det bare stress med pumping for å holde produksjonen oppe , og etterhvert var babyen mer interessert i flasken. Maten kom nok lettere gjennom flasken, og holdt seg mett lengre med MME, sov derfor også mye bedre. Hadde jeg fått i gang ammingen skikkelig fra begynnelsen hadde det kanskje vært lettere, men her måtte vi gi MME med en gang babyen ble født, og fikk MME hver 3.time på sykehuset de første døgnene. Jeg pumpet og hadde melk med en gang, men fikk ikke ammet noe særlig så da var det litt vanskelig… Hadde det ikke vært medisinsk behov for MME så ville jeg nok ventet med MME til ammingen var skikkelig etablert Anonymkode: 0c7a0...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg 😅 i 8 mnd pga jeg aldri fikk nok melk uansett hvor mye jeg prøvde😊 ammet først, å var hun fortsatt sulten fikk hun mme. Ammet til hun var 8 mnd, å sluttet pga tenner🙈 Anonymkode: 74b8a...545
Petra200 Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Vi gjorde det med første og skal gjøre det med nummer 2, er 28 uker på vei! ELSKER del-amming 😍😍 det var i allefall heeelt genialt for vår familie! 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Ja, med begge. Slutta å amme eldste rundt 8 mnd, ikke pga. mangel på melk men fordi jeg startet på jobb igjen og hun sluttet å vise interessere og bare tulla. Så kutta det🙈 Har nå en baby på 3 mnd, hun får hovedsakelig kun en flaske på kvelden for at hun skal sove lenger (ja, det funker). Men får også en flaske på dagtid i ny og ne om jeg ikke har tid å amme (sovner fort og koser seg veldig så kan ta en time) eller far er alene etc. Merker ikke at det påvirker melkeproduksjonen særlig om hun får en av og til. Kommer nok til å gradvis gi litt mer etterhvert som hun blir eldre slik at jeg kun trenger å amme på morgen og ettermiddag/kveld når pappaen skal ha perm Anonymkode: 20632...c79 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Petra200 skrev (3 timer siden): Vi gjorde det med første og skal gjøre det med nummer 2, er 28 uker på vei! ELSKER del-amming 😍😍 det var i allefall heeelt genialt for vår familie! Takk for svar Kan du utdype hvordan du gikk fram? Delammet du helt fra fødsel på sykehuset eller ventet du til melkeproduksjonen og ammingen var i gang? Hvilke måltider byttet du typisk ut med flaske? dag eller natt? Anonymkode: f9794...ed6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, med begge. Slutta å amme eldste rundt 8 mnd, ikke pga. mangel på melk men fordi jeg startet på jobb igjen og hun sluttet å vise interessere og bare tulla. Så kutta det🙈 Har nå en baby på 3 mnd, hun får hovedsakelig kun en flaske på kvelden for at hun skal sove lenger (ja, det funker). Men får også en flaske på dagtid i ny og ne om jeg ikke har tid å amme (sovner fort og koser seg veldig så kan ta en time) eller far er alene etc. Merker ikke at det påvirker melkeproduksjonen særlig om hun får en av og til. Kommer nok til å gradvis gi litt mer etterhvert som hun blir eldre slik at jeg kun trenger å amme på morgen og ettermiddag/kveld når pappaen skal ha perm Anonymkode: 20632...c79 Takk for svar Begynte dere med flaske på kvelden helt fra start eller kom det etterhvert? Det høres jo ut som en fin ting å gi flaske fast på kvelden som søvnassosiasjon. Da kan far og mor bytte på, men kveldsrutinen blir lik. Når ca på kvelden pleier dere å gi det? Supert å høre konkrete eksempler fra noen som har fått det til (selv om jeg vet at alle babyer er forskjellige ) Anonymkode: f9794...ed6
Petra200 Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for svar Kan du utdype hvordan du gikk fram? Delammet du helt fra fødsel på sykehuset eller ventet du til melkeproduksjonen og ammingen var i gang? Hvilke måltider byttet du typisk ut med flaske? dag eller natt? Anonymkode: f9794...ed6 Vi begynte ganske umiddelbart etter vi kom hjem fra sykehuset. Hun fikk alltid flaske av pappa på kvelden, de hadde rolig kosestund og jeg fikk ro til å ha kroppen for meg selv eller ta en lang dusj osv 😅 Da fylte det seg godt opp med melk til natt-amming og så fikk hun flaske igjen til frokost av papsen så jeg fikk ligge og dra meg litt lenger 😍 sånn gjorde vi det leeenge og fungerte så utrolig fint, masse pappa-baby tid og jeg fikk litt space 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg hadde tenkt å amme, men fikk aldri opp produksjonen, så vi begynte veldig tidlig med MME. Ammet gjerne litt først, og så fikk hen flaske. Etterhvert begynte jeg å pumpe i stedet (det var mer effektivt, utrolig nok), så da fikk baby enten morsmelk eller MME på flaske . Jeg fortsatte dog å amme på natten, fordi det var mest praktisk. De første dagene ga vi MME via kopp, men gikk tidlig over til langsom flaskemating. Nå vet jeg ikke hvordan det ville vært å fullamme, men om jeg skulle få flere barn, ville jeg valgt delamming da også. Baby fikk et veldig nært bånd med far helt fra start, og jeg var mye friere. Det er styr med vasking og sterilisering av flasker, men man blir vant med det også. Hvis du kan kombinere amming og flaskemating, er det bedre enn amming+pumping+MME. Jeg pumpet i over 1 år, og var sjeleglad den dagen jeg kunne pakke bort pumpen og flaskene 😂 Anonymkode: 3967f...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå