Gå til innhold

38 år, begynner prøvingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år og typen 40. Begynte prøvingen denne måneden, og skal få mensen om to dager. Tatt flere tidlig-tester uten utslag, men føler på brystspreng. Fremdeles mulig å teste positivt da? 

Anonymkode: 95587...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Lykke til ❤️ Å være mamma er livets gave. 

Anonymkode: 71157...85c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har virkelig hatt superflaks hvis det har klaffet nå allerede på første forsøk, hvert fall tatt i betraktning alderen deres! Men lov å håpe, masse lykke til med testingen! 🙌

Anonymkode: 47307...c22

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spennende! Lykke til ❤️ Å være mamma er livets gave. 

Glemte å svare på det du lurte på 😂 Ja, det er mulig. Men, jo nærmere mensen dagen du er, jo større sannsynlighet er det at du ser to streker. Det finnes ingen fasit på dette her. Noen får positive testet tidlig, andre ikke før på innkommende mens dag. Noen få enda senere. Lykke til, og prøv å tenk at det kan ta litt tid. Helt normalt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar ☺️ Veldig spennende, ja! Veldig redd dette kan ta tid pga alder, særlig siden jeg helst kan ønske meg to, men da hadde man endelig funnet den rette og er i gang 😅🔥

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37, og han 50. Vi klarte det på første forsøk hvor vi var sikre på EL (med tester). Så det burde være mulig. Oddsene vet jeg derimot ikke hva er. Lykke til! 

Anonymkode: 1cc71...0ec

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 37, og han 50. Vi klarte det på første forsøk hvor vi var sikre på EL (med tester). Så det burde være mulig. Oddsene vet jeg derimot ikke hva er. Lykke til! 

Elsker å høre slike gladsaker! Så gøy at det klaffet for dere så fort. Du er gravid nå eller har barnet kommet? Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Elsker å høre slike gladsaker! Så gøy at det klaffet for dere så fort. Du er gravid nå eller har barnet kommet? Gratulerer!

Takk! :) 

Er gravid i uke 22 nå. Alt ser ut akkurat som det skal *bank i bordet*. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager før mensen pleier de fleste som er gravide å få positive tester med tidlig test. Men du kan være en av de få som ikke får positiv test før mensdag eller senere, men det er sjeldent. 

Men med tanke på alderen deres hadde dere hvert heldige om det klaffet så fort. Men skjønner at man blir ivrig når man først har bestemt seg for å prøve.

Lykke til 😊

Anonymkode: a0e89...582

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid for første gang, 38 år. Mannen var 42. Klaffet på andre forsøk. Har en nydelig ettåring nå ❤️ 

Anonymkode: b67b4...2ad

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente alle slags mulige symtomer første gangen jeg og sambo prøvde. Kramper, kvalme, vondt i ryggen, ømme pupper. Uvanlige symptomer og tenkte kaaanskje jeg var gravid på første forsøk. Men nei. Mensen kom allikevel. Negativ tidlig test så var vel egentlig forventa. 😛 (jeg er 36 og sambo er 33)

Er ikke brystspreng et typisk mens-tegn også? Jeg opplever det titt og ofte ihvertfall, men ikke alltid.

Men alt kan skje. :) Min venninne og hennes mann ble gravide på første forsøk da hun var 36 og han var 50.

Anonymkode: 4219b...f2b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tusen takk for alle svar ☺️ Veldig spennende, ja! Veldig redd dette kan ta tid pga alder, særlig siden jeg helst kan ønske meg to, men da hadde man endelig funnet den rette og er i gang 😅🔥

Jeg ble gravid på første forsøk som 42åring,det går an! 

Anonymkode: 8be73...636

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan fortsatt teste positivt. Men du er 38. Du må belage deg på at dette kan ta tid. Å forvente graviditet på første forsøk er tullete for kvinner på 25.

Anonymkode: 5f4a5...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 35 da vi begynte og er 36 nå. Vi brukte 17 måneder på å få det til, selv om vi ble utredet og ingen "feil" funnet. Da jeg til slutt ble gravid, ble det tvillinger. Tvillinger er visst vanligere når man blir eldre. Så hvis du ønsker deg to, er det i alle fall en økt sjanse for at du får to i en :D 

Anonymkode: 799a6...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klaffet det også på første måned som uforsiktige. Var 40 og alt gikk strålende. 😊

Anonymkode: 99650...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

38 år er litt i seneste laget. Fare for downs er stor 

Anonymkode: dabc1...733

Tull , muligheten for det er ved alle alder .  

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke riktig at den er stor. Den er noe forhøyet.

Anonymkode: 799a6...28f

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er den ikke. Langt under 1av 100 i risiko er ikke stor risiko. Uansett kan man teste tidlig for dette.

https://www.healthhub.sg/live-healthy/pregnancy-down-syndrome-tests

Anonymkode: 99650...4f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som folk rundt meg blir lett gravide selv om vi begynner å bli voksne😊 Min venninne fikk en surprise på prevensjon nå når hun er 38år, en nabo ble gravid ved et uhell som 42åring. Begge begynte å få store barn og hadde ikke egentlig lyst på en til, men etter sjokket er dem positive😊 Selv fikk jeg mine to i slutten av 20-årene, begge satt første måned vi prøvde. Fikk beskjed om at dersom man lett blir gravid i 20-årene, blir man gjerne lett gravid senere også. De som sliter med å bli gravide i slutten av 30-årene hadde også hatt problemer om de startet tidligere, bare at da hadde de hatt bedre tid på seg. 
Lykke til ts, oppdater oss gjerne😊

Anonymkode: b9c8a...cdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...