Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Verste var da jeg hadde en 28% stilling og var den eneste som ikke fikk julegave. Sluttet kort tid etter, for da forstod jeg at de ikke tellet meg med (hadde gått og håpet på å få økt stillingen, men den illusjonen brast med julegaven)

Der jeg jobber nå får ingen gave. Det et mye bedre.

Anonymkode: d190c...6ba

Opplevde det samme som midlertidig ansatt. Det kom mail om at julegaver sto i resepsjonen, og der sto det store esker til alle utenom meg. Jeg synes sånt er så kjipt gjort spesielt når man bare har en midlertidig ansatt (på langtidskontrakt). Det kjipeste er ikke det å ikke få gave i seg selv, men at alle ser man står der og trodde man fikk noe som de andre. Hun jeg vikarierte for kom fra permisjon for å hente sin gave. 

Anonymkode: 3cdb0...fb2

• Hjerte 4
Skrevet

Fikk en gang et kort om at de hadde donert ei geit til en familie i India 🤣 vel og bra det (for de). 

Beste gaven var et personlig kort der leder skreiv mange fine ord inkl gavekort på 500,- på sportsbutikk. 

Skrevet

Beste julegave var så absolutt tur med Kiel fergen for 2 personer i oppgradert lugar med mat og drikke inkludert. Vi var 25 stk som fikk dette.

Verste julegaven var en pose med skumnisser, kulepenn og refleks.

Anonymkode: 8ca68...0ac

• Liker 1
Skrevet

Beste måtte vært julebonus, cash rett og slett. Aldri fått det da. Shit det hadde kommet godt med nå... All slags gavekort også. Jeg stemmer på noe sånt. Spesielt i disse tider hvor mange sliter. Noe som kan lette den økonomiske byrden i jula. 

Beste jeg har fått er iPad. Ellers fått mye bra opp igjennom, blir stort sett glad. Noe blir re-giftet, men det er jo hyggelig å glede andre også (og så kan man krysse av en ting på gavelisten, om man får noe UTEN en fuckings logo på da hehe).

Et år fikk alle på et sted jeg jobbet en salatbolle, da var det mange misfornøyde. Det er rett og slett veldig mange som gir total blanke i glassboller... et flertall vil jeg si 😂 Også et år vi skulle donere til veldedighet, da var folk lite blide. Jeg tror ikke det er så mye det at folk hater veldedighet eller er sykt opptatt av å få en bag med firmalogo, men at man synes bedriften kan donere selv og ikke på en måte bruke gavebudsjettet til de ansatte til det, på en måte? Og man vil ikke "tvinges" til å gi bort noe som er "sitt". Vanskelig å forklare. Falt ikke i god jord. Jeg var den eneste som syntes det var greit, men i ettertid så er det ikke den kuleste gaven akkurat.

I tillegg fikk vi sånn hengekøye-sovepose et år det var så populært. Det var heller ikke en populær gave. Det er ikke alle som synes det er toppen av lykke å sove i skauen, eller som har unger.

Anonymkode: a3993...63e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kjipeste er ikke det å ikke få gave i seg selv, men at alle ser man står der og trodde man fikk noe som de andre. 

Nettopp. Signaleffekten, ikke selve gaven 😏

Anonymkode: d190c...6ba

• Liker 1
Skrevet

Gavekort på kino er det beste jeg har fått. Veldig hyggelig å ta med seg familien på film, og det lokale næringslivet har jo godt av det.

Det verste er donasjoner til organisasjoner, fordi jeg ikke får være delaktig i hvilken organisasjon det skal gis til.

Anonymkode: 3dda2...c97

Gjest Marte79
Skrevet

Da jeg jobbet i kommunen fikk jeg velge om jeg «vil» donere penge som egentlig skulle bli brukt til de ansatte til enten barn i Afrika eller noe kreft-organisasjon…. Kjempefint 🙄

Det beste julegave derimot var en kurv full med fine delikatesser fra Italia/Spania/Frankrike.

Skrevet

Jeg jobber et sted der verdien på julegaven man får blir fastsatt ut fra hvor mye man har jobbet. Jobber man full tid, får man den dyreste gaven, jobber man deltid, får man rimeligere ting.

I utgangspunktet ok hvis det hadde gått andre veien også, men når det skal samles inn til gave til lederen, forventes det at de deltidsansatte gir like mye som de fulltidsansatte.

Anonymkode: 1e5b7...7b5

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Den beste gaven en HEL twistpose.

Den verste - to twistbiter, ingen av dem var mine favoritter.... 

Det er veldig sjeldent vi får noe som helst. 

Anonymkode: 8fc6a...744

• Liker 1
Skrevet (endret)
Stavangerrrr skrev (På 17.10.2023 den 23.07):

En kulepenn som de ikke hadde tatt seg råd tilby trykke opp hele navnet på bedriften…. Trenger kanskje ikke si hvilken kategori den kom i 😅

Stavanger kommune? Vill gjetning.  I såfall er jeg ikke overrasket. Noen få år får vi faktisk julegaver som koster et par hundre kr sånn ca,  mens andre år får vi gaver som er så kleine at jeg skulle ønske de lot være.  Hadde vært en mye bedre å kompensere overtid på en skikkelig måte fremfor en kopp med teksten "hysj, jeg hører noe og det er lyden av jeg som heier på deg "

Endret av Laraa
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber et sted der verdien på julegaven man får blir fastsatt ut fra hvor mye man har jobbet. Jobber man full tid, får man den dyreste gaven, jobber man deltid, får man rimeligere ting.

I utgangspunktet ok hvis det hadde gått andre veien også, men når det skal samles inn til gave til lederen, forventes det at de deltidsansatte gir like mye som de fulltidsansatte.

Ja, litt smålig at de graderer gaver på den måten. Kanskje man burde gi ekstra gaver ved overtidsarbeid også, og trekke fra igjen ved sykefravær 😛  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 10.02):

Da jeg jobbet på NAV fikk vi kaffekopper med «inspirerende» tekst. Min lød som følger: «Livet er som en regnbue. Du blir borte» 😅

Anonymkode: 9bf70...0ba

😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En avsporing, men jeg ser for meg et eventuelt julebord i samme virksomhet. Hvordan gjør man det med deltidsansatte i denne sammenhengen? Må de betale en større egenandel? Eller får de forsyne seg mindre av buffeten? Eller kanskje de ikke får lov å komme før til desserten? 😆

Skrevet

Beste, en laptop til godt og vel 11.000 kr. Snart 20 år siden, og en bitteliten privateid butikk.

Verste, permitteringsvarsel. Var jo ikke julegave som så, men varselet kom i slutten av november.

Skrevet

Er i min første jobb nå, spent om det blir julegave 😂

Skrevet

Beste Samsung S3 da den var ny

værste konfekt som var pakket inn i julepapir men som var fra året før, den var hvit, ekkel og gått langt over holdbarhetsdato

Anonymkode: 8e57d...ca1

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kjipeste jeg har fått fra jobben var en klassisk «juletrefestpose» med rosiner og clementiner. 

Beste jeg har fått er to flasker rødvin. 

Anonymkode: 852b8...31a

Skrevet

Drikkeflasker med logo, stort glass med kommunelogo og inngravert navnet mitt (ser ut som en slags pokal), tidsur til kjøkkenet med en kylling på. Disse må vel være de verste, alt har havnet i en skuff. Må også si at jeg ikke er superglad i å få konfekt og sjokolade på julaften, da er man kvalm og lei og vil spise sunnere 😅

Av bedre gaver så har jeg fått ullundertøy, gode kokkekniver og gavekort på sportsbutikk o.l. 

Skrevet (endret)

Verste jeg fikk var 2 led telys. De falt fra hverandre før du fikk dem opp av emballasjen og fikk en kâhlervase jeg heller ikke likte. Tømte maling over den, så den hvertfall så litt bedre ut. Ellers fikk jeg kransekakehorn, stor sjokoladekake, mange vinflasker, gavekort på illums bolighus. Marimekko forkle, gavekort på storsenter.

Endret av Sola de
Skrevet

Mannen sitt firma gir helt ville gaver. I fjor fikk de valgfritt rørospledd, samsung nettbrett og skål/bollesett i 5 deler i sort stentøy. Han er elektrikker 😛

Anonymkode: c3154...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...