Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her planlegges det, og tar gjerne i mot tips og inspirasjon til gode og "dårlige" gaver til ansatte 😃

Anonymkode: a819d...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Beste: dyrt kvalitetsverktøy og lommelykt. Eller julebonus. 

Julebonus vil jeg tro står øverst på de fleste sin liste. 

Verste: typisk tull og tøys som passer rett i skuffen eller i søpla fordi man ikke sparer på alt. 

Endret av Amistad
  • Liker 4
Skrevet

Jobbet som NAV konsulent noen år og fikk da ett år drikkeflaske med stor NAV logo på. Den har aldri blitt med på trening. 

Anonymkode: c387e...a2b

• Liker 40
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dårlig gave: En stk smiley+printet ut generisk lapp med "takk for innsatsen og ett fint år, god jul og godt nyttår"

God gave: kurv med div syltetøy, juice, sjokolade, nøtter, kjeks og saft. 

Anonymkode: 4c5a1...7ff

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her planlegges det, og tar gjerne i mot tips og inspirasjon til gode og "dårlige" gaver til ansatte 😃

Anonymkode: a819d...c26

Vil ikke si jeg har fått noen dårlig gave, men beste gaven tror jeg må bli ståltermosen jeg fikk for 20 år siden. Den bruker jeg faktisk den dag idag.

Endret av Kjetil E
  • Hjerte 1
Skrevet

Før i gamle dager fikk min far "proviantkasse" fra jobb med masse digg mat inkl fenalår.

Det er noe jeg selv kunne tenkt meg, men har aldri fått av min jobb.

Gavekort fra vinmonopolet er også bra

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jobbet som NAV konsulent noen år og fikk da ett år drikkeflaske med stor NAV logo på. Den har aldri blitt med på trening. 

Ojoj, hva tenker de med?? :laugh: Veldig morsomt!

Jeg skulle egentlig ønske vi sparte pengene til noe nyttig, men det beste er ofte noe spiselig eller noe man kan drikke. Jeg er litt lei av håndklær. Drukner i det. 

Skrevet

Værste gaven var vel når vi fikk kort som sa "du får dette kortet fordi vi har gitt en gave til folk i afrika istedenfor" jeg driter jo i folk nede i afrika.

Anonymkode: 114b7...9ce

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Beste er vel gavekort på 400, brukte det på øreringer. Verste? Tja,  honning?

• Liker 1
Skrevet

Fineste var kanskje en Pal digitalradio da det var nytt og ikke så billig. Synes også penger og universalgavekort har vært bra.

Jeg synes vinflaske og gavekort på polet er veldig dårlige gaver. Man vet aldri hvem som har alkoholproblem.

Anonymkode: bc2aa...eba

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det eneste sykehuset spanderer på oss er influensavaksine. Har aldri fått noe som minner om julegave, ikke julelunsj, ikke julebord.

Anonymkode: e36ac...64d

• Liker 2
  • Hjerte 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Savner titt og ofte en «latter»-knapp 😂

Anonymkode: 3cd36...0d9

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Beste må ha vært weekendbag. Verste, fra da det var ræva økonomiske tider, var en liten portabel høyttaler fra Wish med kinesisk aksent 😂

Anonymkode: e9912...024

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Den beste julegaven fra jobben er en eske med fetevare. Helt knall!

Anonymkode: a3b4b...760

Skrevet

Jobber i kommunen, så gavene er også deretter. I fjor fikk vi noe alkoholfritt drikke, men den har jeg ikke drukket enda. Men tror den var lokalprodusert, så sånn sett en fin gave. Tenker at det er flott at kommuner støtter opp om lokale bedrifter. Men matvarer kan fort bli feil det også, med tanke på ansattes allergier, sykdommer, religion og om de er vegetarianer/veganer. Ellers har det vært noen pyntegjenstander (noe som jeg tenker fort kan bli feil gave for mange, med tanke på at det kanskje ikke passer inn i hjemmet/mottaker ikke liker gjenstanden). Tror også jeg fikk en sekk med kommunens logo en gang også, men mulig jeg husker feil. Uansett er gaver med bedriftens/kommunens logo på ganske kjip gave. Også har det vært noen år uten gave, og det er helt ok det også. 

Det er kanskje vanskelig å finne en gave som treffer alle.

Anonymkode: 82b2b...a3d

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Som tidligere NAV-ansatt selv så fikk dette meg til å le ganske godt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beste må ha vært weekendbag. Verste, fra da det var ræva økonomiske tider, var en liten portabel høyttaler fra Wish med kinesisk aksent 😂

Anonymkode: e9912...024

🤣🤣🤣

Skrevet

Vi pleier få gavepose med diverse kaffe og sjokolade. Det er koselig, kan brukes opp og noen ganger gis videre hvis man plutselig mangler en oppmerksomhetsgave / vertinnegave. 

Anonymkode: 3cd36...0d9

• Liker 6
Skrevet

Beste: Julebonus

Fikk en kasse med diverse mat/saft/syltetøy/pasta/sild/sjokolade osv. Noe spiste jeg selv, og noe gav jeg videre i gave til andre. Hadde satt mer pris på det nå, når maten er så dyr. 

Verste: Ingenting

Anonymkode: c8905...c55

• Liker 6
Skrevet

Jeg har alltid jobbet i kommunen, og har alltid fått kjipe gaver, typ en enkel lysestake, tinnfat osv. ett år fikk vi en kinobillett, men vi måtte bruke den til en planlagt film vi måtte se i forbindelse med jobb. Fin og viktig film, og seminaret den var tilknyttet var også lærerikt, men veldig spesiell julegave. 

da kommunen til slutt valgte å gi bidrag «til barna i Afrika» istedenfor, så var det faktisk kjærkomment. Til slutt sluttet de med julegaver, og det var også helt ok.

beste julegave: mannen jobber i privat bedrift. De får matkasser med mye digg og julebonusen. Det er koselig. Spesielt julebonusen.

Anonymkode: 175a4...70a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...