Gå til innhold

Gallestein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillian, jeg har lest gjennom tråden flere ganger, men kan ikke se at det verserer så mange forskjellige meninger. På meg så virker det som om alle er enige.

1. Det er vondt.

2. Trenger behandling.

3. Gå til lege.

Hva som gjøres for enkelt individet er sikkert forskjellig, men det var vel det første innlegger spurte om også... andre menneskers erfaring.

At jeg betegnet noe som alvorlig gallestein, og at det derfor kan tokes dithen at noe IKKE er alvorlig, så beklager jeg nok engang. For jeg leser at GJENTATTE gallesteinsanfall, så vurderes operasjon.

Men..... dette er bare det læreboken sier meg. Mennesker som har vært ute for problematikken vet sikkert mer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andre kan få veldige smerteanfall' date=' en dump smerte i mellomgulvet, gjerne etterfulgt av kvalme, svette, økt spyttproduksjon etc. Det er som et anfall, og det går over.[/quote']

Jo takk... kjenner til det..... Det er grusomt....

Jeg takker for svar Tusenfryd og Cassandra..... Jeg ble jo mer klokere nå enn det jeg var for 11 mnd siden da jeg var hos legen. Da jeg var hos legen, stakk han bare en slange ned i halsen, og kryssa av noe på et ark om at jeg hadde dårlig lukke funksjon og begynnende mage sår....Også gav han meg en resept og sendte meg ut igjen...

Hm...jeg burde kanskje kontaktet legen igjen... Æsj.. kvier meg.... liker ikke å gå til leger jeg.....

Skrevet

Jeg trenger da ikke å skrive flere innlegg... hm.. hva skjedde her da...

• 5 år senere...
Skrevet

så flere så skrev de tar paralgin forte når man får gallesteinsanfall, jeg fikk beskjed av min lege å ikke ta det siden det kan gjøre at anfallet blir verre. Jeg har fått voltaren å de funker bra

Skrevet

Tråden ble laget for SEKS ÅR siden, anbefalingene endrer seg over tid.

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg fikk galleanfall for litt over et år siden og det var smerter fra under ribbein opp mot brystet og som et belte rundt ryggen/brystet. jeg trodde min siste time var kommet for det var så hel.... vondt. inn på sjukhuset. da var det fortykka galleblærevegg. har hatt småvondt etter det og mye jeg spiser går tvert igjennom . har akkurat vært igjennom et helvetes anfall , jeg lå som en ball på gølvet hos legen og spøy. inn på sjukhuset, smertestillende og ultralyd dagen etterpå. 3 gallesteiner med diameter på nesten 2 cm hver av dem. dem lå der på rad og rekke på ultralyden. jeg skal fjerne galleblæra og det er ikke no farlig men man kan få diare ved feit mat. og som noen andre skreiv at egentlig trenger vi ikke galleblæra vår. men god bedring til deg, veit åssen du har det. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...