Gå til innhold

Din definisjon på incel og femcel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at der er en del snakk om incels her....igjen 🙄
Jeg husker der var en tråd som spurte om folks egne definisjoner på hva dette var,
men jeg finner den ikke

Jeg tenker at om man kan bruke denne tråden til å diskutere ens egen definisjon om
hva en incel og femcel er, så kan det gjøre forumet litt mindre.....fucked.
Det ser ikke ut som ordbok definisjonene tilfredsstiller alle

Vær så god

Anonymkode: abb7a...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Incel. Deler mine tanker om ordet.

Et ord som opprinnelig ble brukt for folk som var ufrivillig single. Involuntary celibate. Personlig synes jeg ordet burde hatt den meningen som ligger i navnet.

I det virkelige liv. Aldri hørt noe bruke ordet. Jeg tar utgangspunkt i at oppegående mennesker ikke bruker det. Alternativt, bruker det om menn som ikke får pult og som er bitre på kvinner.

Nå i 2023, her på KG. Kastes ordet rundt i hytt og pine som en form for skjellsord om menn som kommer med utsagn kvinner ikke liker. Ordet betyr ikke stort siden det er såpass overbrukt. Det eneste ordet er brukbart til er å luke ut bitre kvinner som misliker menn og som ikke har evnen til å argumentere mot det menn sier. De kaster fra seg ordet i hytt og pine har jeg inntrykk av. 😂🤪

Moralen i historien. Styr unna folk som bruker slike ord om seg selv eller andre. De er ofte involvert i kjønnskamper og alt mulig dritt. 😛

Skal man gjøre forumet litt mindre fucked... Så kan man slutte å bruke ordet. Snakke og argumentere som normale mennesker med normale ord som alle på KG og ellers i samfunnet skjønner den riktige betydningen av.

Anonymkode: 3b2bb...564

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Incel = ufrivillig sexløs og uten noen form for omgang med kvinner. Ingen vil ha dem på noen som helst måte. Har gitt opp.

Femcel = de som føler seg berettiget forhold med kjekke menn, og som blir sinte når de bare får sex. Er ikke attraktiv selv, men blir rasende over tanken på å senke krav. Og skylder på menn heller enn å jobbe med seg selv.

Anonymkode: 4d813...865

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Incels finner sine likesinnede i høyre-ekstreme konspimiljøer fylt med Trumpister og QAnons.

Anonymkode: 07845...580

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke lenger det samme som å være ufrivelig sølebat. 

Ekstreme seksister med lav dømmekraft, som aldri reflekterer over virkeligheten og ser alt med svart hvit tenktning, og ikke har noe imot å ruinere selvtilitten til dem de møter, uansett hvem, uansett alder. Bittre og håpløse, med god hjelp av hverandre. 

Anonymkode: eb1d8...4eb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke lenger det samme som å være ufrivelig sølebat. 

Ekstreme seksister med lav dømmekraft, som aldri reflekterer over virkeligheten og ser alt med svart hvit tenktning, og ikke har noe imot å ruinere selvtilitten til dem de møter, uansett hvem, uansett alder. Bittre og håpløse, med god hjelp av hverandre. 

uff... du beskrev dem bra.. jeg har snev av det..  hold dere unna incels... :S  

Anonymkode: 6e860...8af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

uff... du beskrev dem bra.. jeg har snev av det..  hold dere unna incels... :S  

de er ikke fornøyd før du er like kjip som dem.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 23.04):

Femcel = de som føler seg berettiget forhold med kjekke menn, og som blir sinte når de bare får sex. Er ikke attraktiv selv, men blir rasende over tanken på å senke krav. Og skylder på menn heller enn å jobbe med seg selv.

Anonymkode: 4d813...865

Men da er de jo ikke -cel, det vil si sølibat? 

Jeg skjønner ikke helt begrepet femcel. Betyr det female celibacy, altså kvinnelig sølibat? Et det kvinner som lever i ufrivillig sølibat på samme måte som incel-mennene? 

Skrevet
Kniv & gaffel skrev (1 time siden):

Men da er de jo ikke -cel, det vil si sølibat? 

Jeg skjønner ikke helt begrepet femcel. Betyr det female celibacy, altså kvinnelig sølibat? Et det kvinner som lever i ufrivillig sølibat på samme måte som incel-mennene? 

Det betyr originalt det ja. Incel ble startet av en kvinne egentlig, men så tok menn over det og bestemte seg at det var umulig for en kvinne å være ufrivelig cølebat. 

Ja vil anta det er det, men det er mange måter noen kan være ufrivillig i en sånn posisjon for, noen tenker at om du ikke ligger med hvem som helst så er du ikke ufrivillig men bare cølebat. Da glemmer de detaljen av at sex trenger ikke være godt, bare fordi det er sex. Kan være komplisert å få god sex. Å hvem ønsker ukonfortabel sex de ikke tenner på? Det telles ikke som sex for meg. Men sikkert kvinner som blir avvist igjen avvist, slik menn blir. Og menn som har krav til sex partner, som å ha følelser for noen, men ikke finner det. For personen er det en ufrivelig posisjon de helst ikke vil være i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...