Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 søsken og foreldre som fortsatt er sammen. Jeg, mannen min og barna våre (2 gutter) har ikke blitt bedt noe sted på julaften i år- Og foreldrene mine skal feire hos en av søstrene mine. Familien til mannen min skal også feire hos min svoger. 

Er det stusselig å bare feire oss 4 hjemme? Hvor mange av dere gjør dette? Jeg er egentlig vant til å feire jul med stor familien, men nå har vi blitt så mange at vi bare måtte dele oss. Er dette ok jul for barna? 

Anonymkode: 7360e...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med ditt andre søsken da? Dere kan vel invitere de?

Anonymkode: bf2a6...eda

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være en ok jul for barna dine? De er jo sammen med dere foreldre og sine søsken. Om dere foreldre fokuserer på at det blir stusselig, så blir det stusselig. Om dere fokuserer på at dette blir en koselig og kjekk julaften, så blir det koselig og kjekt.

Anonymkode: 1d59f...328

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har alltid feiret jul bare med kjernefamilien, først foreldre og søsken, senere med mann og barn. Det er det som er jul for meg.

Anonymkode: 891c7...1d0

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva med ditt andre søsken da? Dere kan vel invitere de?

Anonymkode: bf2a6...eda

Nei, de har andre planer. Jeg er en del yngre enn de andre og de har fått store barn med kjærester og barnebarn. Vi er kun oss fire.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være en ok jul for barna dine? De er jo sammen med dere foreldre og sine søsken. Om dere foreldre fokuserer på at det blir stusselig, så blir det stusselig. Om dere fokuserer på at dette blir en koselig og kjekk julaften, så blir det koselig og kjekt.

Nei, jeg skal selvfølgelig ikke fokusere på at det blir stusselig. Jeg kunne bare ønske at jeg kunne gitt de mer…

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har alltid feiret jul bare med kjernefamilien, først foreldre og søsken, senere med mann og barn. Det er det som er jul for meg.

Anonymkode: 891c7...1d0

Så fint. Takk for svar. Da lager vi kanskje en ny tradisjon vi da. Med bare oss. ❤️

TS

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg skal selvfølgelig ikke fokusere på at det blir stusselig. Jeg kunne bare ønske at jeg kunne gitt de mer…

TS

Dere er tross alt mange i familien, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem? Jeg og datteren min har feiret nyttårsaften helt alene, og det var koselig det også. Det blir hva du gjør det til.

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig nok. Jeg feirer med grandis og sprit alene i stillhet.

Anonymkode: af995...830

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Trenger ikke å feire med hele storfamilen for at det skal bli en bra og koselig julaften. Kanskje dere finner på noen nye og gøye juletradisjoner sammen :)

Anonymkode: 8b472...157

• Liker 2
Skrevet

Elsker julen når det bare er oss. Vi er riktig nok 3 stykk. Ifjor kjøpte jeg matchende julepysjer som vi hadde på oss hele dagen (og kvelden). Spiste tapas og koste oss med gaver, kake og film. En perfekt julaften. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

De beste julene jeg har er der vi kun er kjernefamilien. Både når jeg var liten og nå. Hverken jeg eller min bror har barn, så etter besteforeldrene våre døde er det kun vært mamma, pappa, meg og han. Men også når de levde likte jeg best julaften med kun oss. 

• Liker 1
Skrevet

I mange år feiret vi julaften andre steder enn hjemme hos oss selv. Den første julaften vi var hjemme hos oss selv ble vi enige om at "dette gjør vi heretter"!  Vi har feiret julaften bare oss fire, vi har også hatt både min mor og min svigerinne hos oss på julaften. Det aller beste er å få være hjemme og ta ting i vårt eget tempo.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har 3 søsken og foreldre som fortsatt er sammen. Jeg, mannen min og barna våre (2 gutter) har ikke blitt bedt noe sted på julaften i år- Og foreldrene mine skal feire hos en av søstrene mine. Familien til mannen min skal også feire hos min svoger. 

Er det stusselig å bare feire oss 4 hjemme? Hvor mange av dere gjør dette? Jeg er egentlig vant til å feire jul med stor familien, men nå har vi blitt så mange at vi bare måtte dele oss. Er dette ok jul for barna? 

Mine barn er 22 år og 16 år. Vi har vært oss 4 på julaften i nesten alle år. Mamma var hos i noen år før hun døde. Vi koser oss sammen og det er rolig og ingen stress 

Anonymkode: e746e...45c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor klarer du ikke ta egne valg i livet?

Anonymkode: f03b3...846

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor tok du ikkje selv  initiativet å innviterte dine foreldre hjem til  jul  ?. 

Er det  slik at du helst ønsker å bli innvitert ut på  Julaften så du slipper alt stresset, og forbredelsene til  jul. ?

Vi var en familie på 5 var  aldri noen tradisjon å innvitere andre til jul.  Tidligere var det store barneflokker i hver familie, og de fleste hadde hverken råd eller plass til å fylle opp huset med gjester på julaften. Vi bodde i nærheten av besteforeldre, og  samlet  der da barna var små saman med  slekt og gjekk rundt juletreet, og opnet julegaver. 

Mitt råd er at neste år bør det vera deres tur å innvitere foreldrene dine eller svigerforeldre hjem til jul, og la det bli en tradisjon at det går på rundgang i familien.  

Anonymkode: 4c7cc...177

Skrevet

Jeg vokste opp med jul med kun mamma og meg. Vi hadde våre tradisjoner. Har bare gode tanker om det nå som voksen. 

Ser ærlig talt ikke problemet med at dere feirer jul som en kjernefamilien. 

Anonymkode: 77ed4...c86

Skrevet

Vi feiret jul hjemme annenhvert år så lenge jeg kan huske. Det var veldig hyggelig. 

Nå feirer mine foreldre og bror alene bare de annenhvert år, og med stadig fullere hus de andre årene. I følge min mor er begge deler hyggelig.

Anonymkode: a6182...cca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tok du ikkje selv  initiativet å innviterte dine foreldre hjem til  jul  ?. 

Er det  slik at du helst ønsker å bli innvitert ut på  Julaften så du slipper alt stresset, og forbredelsene til  jul. ?

Vi var en familie på 5 var  aldri noen tradisjon å innvitere andre til jul.  Tidligere var det store barneflokker i hver familie, og de fleste hadde hverken råd eller plass til å fylle opp huset med gjester på julaften. Vi bodde i nærheten av besteforeldre, og  samlet  der da barna var små saman med  slekt og gjekk rundt juletreet, og opnet julegaver. 

Mitt råd er at neste år bør det vera deres tur å innvitere foreldrene dine eller svigerforeldre hjem til jul, og la det bli en tradisjon at det går på rundgang i familien.  

Anonymkode: 4c7cc...177

Vi hadde foreldrene mine julen i fjor. Siden jeg har 3 andre søsken ønsker de også å feire med foreldrene våre. Vi bytter på hvert 4. år. 
Jeg har prøvd å invitere til julaften, men de andre sier at de har planer og kan derfor ikke komme. Før når barna dems var yngre var det lettere, men de siste årene har barna dems fått kjærester/samboere og egne barn de også skal feire med. De mener at det blir for mange pakker å holde styr på osv. 

Det er veldig forståelig at det har blitt sånn. Men, vi har fortsatt små barn så jeg syns det er litt stusselig når vi har vært vant til å feire mange og vi nå i år kun skal være oss.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor klarer du ikke ta egne valg i livet?

Anonymkode: f03b3...846

Godt poeng. Jeg skal ta det til etterretning og bli flinkere heretter. Takk for innspill.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...