AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Hei! Fant ut for 5 dager siden at jeg endelig har klart å bli gravid. De siste tre menssyklusene har jeg tatt Letrozol. Klarer ikke helt å glede meg over graviditeten... er så bekymret for spontanabort. Skal på kontroll på fertilitetsklinikk om 2 uker, og dagene går såååå sakte 😭 Flere med PCOS som har gått på Letrozol og blitt gravid, som det har gått bra med? Trenger litt solskinnshistorier. Anonymkode: f10de...c90
shorty Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Fant ut for 5 dager siden at jeg endelig har klart å bli gravid. De siste tre menssyklusene har jeg tatt Letrozol. Klarer ikke helt å glede meg over graviditeten... er så bekymret for spontanabort. Skal på kontroll på fertilitetsklinikk om 2 uker, og dagene går såååå sakte 😭 Flere med PCOS som har gått på Letrozol og blitt gravid, som det har gått bra med? Trenger litt solskinnshistorier. Anonymkode: f10de...c90 Jeg er i uke 9, ble gravid på dobbel dose 2.gang med Letrozol 💕 Jeg dro til gynekologen jeg har offentlig, for tidlig sjekk i uke 7. Veldig godt å få innvendig ultralyd og se at hjertet banket og alt var bra. Går du på Metformin? Forskning viser at det er mindre sjanse for spontanabort hvis man fortsetter å ta det som gravid. Jeg fikk også blodfortynnende, som visst skulle hjelpe med å danne morkaka. Jeg var også veldig redd i starten, men prøvde å tenke på at om det blir spontanabort, så er det mest sannsynlig på grunn av at foster ikke var friskt. Dette er også noe man ikke får kontrollert, men slike tanker kan fort gi stress, og det er jo ikke bra som gravid 💕 så prøv å ikke tenk så mye på det, prøv heller å fokusere på å gjøre de bra tingene som gravid. Være aktiv, ha ett godt kosthold, slappe av, hør på hva kroppen prøver å si deg. Mer får du egentlig ikke gjort 💕
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Har også et letrozol-barn, uproblematisk svangerskap (med unntak av bekkensmerter). Det er størst sannsynlighet for at det går greit, husk det Anonymkode: 1185d...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 shorty skrev (7 minutter siden): Jeg er i uke 9, ble gravid på dobbel dose 2.gang med Letrozol 💕 Jeg dro til gynekologen jeg har offentlig, for tidlig sjekk i uke 7. Veldig godt å få innvendig ultralyd og se at hjertet banket og alt var bra. Går du på Metformin? Forskning viser at det er mindre sjanse for spontanabort hvis man fortsetter å ta det som gravid. Jeg fikk også blodfortynnende, som visst skulle hjelpe med å danne morkaka. Jeg var også veldig redd i starten, men prøvde å tenke på at om det blir spontanabort, så er det mest sannsynlig på grunn av at foster ikke var friskt. Dette er også noe man ikke får kontrollert, men slike tanker kan fort gi stress, og det er jo ikke bra som gravid 💕 så prøv å ikke tenk så mye på det, prøv heller å fokusere på å gjøre de bra tingene som gravid. Være aktiv, ha ett godt kosthold, slappe av, hør på hva kroppen prøver å si deg. Mer får du egentlig ikke gjort 💕 Jeg går ikke på metformin nei, og har heller ikke gått på det før... Burde kanskje nevne det til fertilitetslegen om to uker? Takk for fine ord 💕 Og gratulerer med graviditet! 🥰 Anonymkode: f10de...c90
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har også et letrozol-barn, uproblematisk svangerskap (med unntak av bekkensmerter). Det er størst sannsynlighet for at det går greit, husk det Anonymkode: 1185d...9b0 Brukte du metformin under graviditeten? Eller andre legemidler, eller gidd det bra uten medikamenter? 😀 Anonymkode: f10de...c90
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Sofakona skrev (4 timer siden): 2 letzerol troll hjemme Åh, det gir meg håp ❣️ Anonymkode: f10de...c90
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Brukte du metformin under graviditeten? Eller andre legemidler, eller gidd det bra uten medikamenter? 😀 Anonymkode: f10de...c90 Brukte ikke metformin, ikke noe annet heller utenom tablett ved et og annet migreneanfall. Tror ikke jeg fikk noen ekstra oppfølging pga. PCOS i det hele tatt. Anonymkode: 1185d...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå