Hjelpenfrøken Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Woooho, jeg har fått positiv test, jeg er ca. i uke 4 (tatt tidlig test, venter mensen på torsdag)!! Må jo bare fortelle noen. Og da kommer spørsmålene. Hvor langt på vei var du da du bestilte du legetime? Er det for tidlig å bestille? Når fortalte du familie? Tusen takk for svar 🫶🏻 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Gratulerer jeg ringte vel inn i uke 6, men hadde da en bekymring så kom på hastetime. Jordmord i kommune sa at de tar ikke inn folk før uke 8 da de ikke har kapasitet men det er bare å ringe dem. Anonymkode: 9422a...db9 1
Tjoheiii Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Ringte inn i starten av uke 8 med begge to og fikk time samme uke dette var hos lege da, de hadde lang kø hos jordmor😅
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Eg ringte og fekk time ganske raskt etter positiv test,men fekk time til rundt veke 8-9(husker ikkje akkurat). Eg synes det var greit å Boole time i god tid slik at eg faktisk hadde anledning til å ta den (vanskelig sjef). Sjølv om du ringer no så kan timen vere 1-2 mnd fram i tid. Anonymkode: 01b18...57a
Hjelpenfrøken Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eg ringte og fekk time ganske raskt etter positiv test,men fekk time til rundt veke 8-9(husker ikkje akkurat). Eg synes det var greit å Boole time i god tid slik at eg faktisk hadde anledning til å ta den (vanskelig sjef). Sjølv om du ringer no så kan timen vere 1-2 mnd fram i tid. Anonymkode: 01b18...57a Ringte du helsestasjon?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Ringte HS og fikk time hos jordmor Anonymkode: e745e...7b3
FrøkenTidligUte Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) 3 hours ago, Hjelpenfrøken said: Ringte du helsestasjon? Jepp! Ikkje meg du spurte, men gjorde det samme Endret 18. oktober 2023 av FrøkenTidligUte 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Grattis! Tror jeg gjorde det sånn i uke 20 elns. Legen min starter ikke svangerskapskontroller før etter ordinær UL, er ikke så mye vits før (ikke første barnet). Anonymkode: f0aa8...a57
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits å komme på time før tidligst uke 10, kanskje 11 og 12 også. Det var "mye som kunne skje med et svangerskap før det". Så jeg var hos legen første time i uke 10. Da var vi heldige og klarte å høre fosterets hjertelyd, faktisk. Legen advarte meg på forhånd og sa at det ikke er alltid man greier det så tidlig, så om vi ikke fant noe hjertelyd da, behøvde det ikke bety at det var noe galt. Anonymkode: ef0c5...07b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Uke 12 med førstemann. Med andre- og tredjemann ble jeg raskt veldig dårlig, og var hos lege i uke 6 og 8 og ble gradert sykmeldt. Fortalte det ikke til familien før uke 13-14. Nærmeste leder fikk faktisk vite det først, og jeg fikk også tilrettelegging på jobben. Det gjorde at jeg kunne stå i jobb fram til termin. Anonymkode: 5f23e...69b 1
Gjest EmKay Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 Gratulerer! Jeg booket legetime på nett, slik at jeg fikk den i uke 13 (det var sommerferie og det var først da legen var tilbake). Jordmor ringte jeg vel i uke 6-7, for å få time litt frem i tid, litt for å få henvisning til tidlig ultralyd i tide siden legetimen min var litt sein. I utgangspunktet begynner kontrollene hos jordmor i rundt uke 15 her hos oss, da de ikke tar blodprøver og sånt der.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 Gratulerer! Jeg booket i uke 8 og fikk time uken etter (9+0) Anonymkode: fb52c...181
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Viktig å vite at tidligere ønsket man først å ta inn gravide i uke 12 tidligst (slik at det er erfaringa til de som ikke har vært gravide helt siste åra), mens man nå anbefaler å ta de inn før. Endringen er nok delvis fordi man nå må rekke å henvise til UL (uke 11-13, kan få tid å få), men også fordi samtaler om kosthold osv og hvordan man har det regnes som viktig å ta så tidlig som mulig (selv om ikke alle leger er så nøye på sånt). Anonymkode: ab568...2ce
Hjelpenfrøken Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Viktig å vite at tidligere ønsket man først å ta inn gravide i uke 12 tidligst (slik at det er erfaringa til de som ikke har vært gravide helt siste åra), mens man nå anbefaler å ta de inn før. Endringen er nok delvis fordi man nå må rekke å henvise til UL (uke 11-13, kan få tid å få), men også fordi samtaler om kosthold osv og hvordan man har det regnes som viktig å ta så tidlig som mulig (selv om ikke alle leger er så nøye på sånt). Anonymkode: ab568...2ce Tenkte å ringe inn i morgen. Har både epilepsi og cøliaki, så vet at jeg er en av dem som trenger litt ekstra oppfølging
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Skrevet 18. oktober 2023 Hjelpenfrøken skrev (1 time siden): Tenkte å ringe inn i morgen. Har både epilepsi og cøliaki, så vet at jeg er en av dem som trenger litt ekstra oppfølging Ja, når du har dette bør du absolutt ta kontakt med legekontoret. Anonymkode: 5f23e...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå