Gå til innhold

Har du fått bulkamid-behandling mot stressinkontinens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til utredning for stress-inkontinens, og jeg skal gjennom denne prosedyren, hvor de legger et bånd i urinrører.

Hvordan var inngrepet for deg?

hadde du noen smerter i ettertid?

Var du frisk og rask dagen etter inngrepet?

Anonymkode: 44e55...9ce

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyone?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette for noen år siden. Var ekstremt vondt, mer enn jeg var forberedt på, men kan være meg som har litt lav smerteterskel... Hadde store problemer med å sitte i et par uker, og jeg klarte ikke løfte noe som var litt tyngre enn en lett handlepose. Fikk veldig god effekt av operasjonen, men etterhvert kom båndet til syne, eller dvs jeg kunne kjenne det raspe der inne, og min mann fikk vondt da vi hadde sex. Jeg var innom for å klippe bort en del av båndet, men det kunne fortsatt kjennes, og jeg var inne en tredje gang og fjernet det. Nå har jeg fått time til bulkamid, og er veldig spent på det. 

Anonymkode: 5cdf1...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg gjorde dette for noen år siden. Var ekstremt vondt, mer enn jeg var forberedt på, men kan være meg som har litt lav smerteterskel... Hadde store problemer med å sitte i et par uker, og jeg klarte ikke løfte noe som var litt tyngre enn en lett handlepose. Fikk veldig god effekt av operasjonen, men etterhvert kom båndet til syne, eller dvs jeg kunne kjenne det raspe der inne, og min mann fikk vondt da vi hadde sex. Jeg var innom for å klippe bort en del av båndet, men det kunne fortsatt kjennes, og jeg var inne en tredje gang og fjernet det. Nå har jeg fått time til bulkamid, og er veldig spent på det. 

Anonymkode: 5cdf1...541

Time til bulkamid. Mener du at operasjonen du hadde var noe annet? Skrev du feil?

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kalles drt stressinkontinens? Det har jo ingenting med stress å gjøre.

Årsaken er tvert imot at muskulaturen i bekkenbunnen blir slapp og ikke lenger fungerer på normalt vis.

Hadde det ikke vært mer beskrivende å kalle det slapphetsinkontinens, siden det handler om slapp lukkemuskel? 

https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/pasientinformasjon/stressinkontinens-hos-kvinner

Anonymkode: c1b79...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...