AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har vært til utredning for stress-inkontinens, og jeg skal gjennom denne prosedyren, hvor de legger et bånd i urinrører. Hvordan var inngrepet for deg? hadde du noen smerter i ettertid? Var du frisk og rask dagen etter inngrepet? Anonymkode: 44e55...9ce
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Jeg gjorde dette for noen år siden. Var ekstremt vondt, mer enn jeg var forberedt på, men kan være meg som har litt lav smerteterskel... Hadde store problemer med å sitte i et par uker, og jeg klarte ikke løfte noe som var litt tyngre enn en lett handlepose. Fikk veldig god effekt av operasjonen, men etterhvert kom båndet til syne, eller dvs jeg kunne kjenne det raspe der inne, og min mann fikk vondt da vi hadde sex. Jeg var innom for å klippe bort en del av båndet, men det kunne fortsatt kjennes, og jeg var inne en tredje gang og fjernet det. Nå har jeg fått time til bulkamid, og er veldig spent på det. Anonymkode: 5cdf1...541 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg gjorde dette for noen år siden. Var ekstremt vondt, mer enn jeg var forberedt på, men kan være meg som har litt lav smerteterskel... Hadde store problemer med å sitte i et par uker, og jeg klarte ikke løfte noe som var litt tyngre enn en lett handlepose. Fikk veldig god effekt av operasjonen, men etterhvert kom båndet til syne, eller dvs jeg kunne kjenne det raspe der inne, og min mann fikk vondt da vi hadde sex. Jeg var innom for å klippe bort en del av båndet, men det kunne fortsatt kjennes, og jeg var inne en tredje gang og fjernet det. Nå har jeg fått time til bulkamid, og er veldig spent på det. Anonymkode: 5cdf1...541 Time til bulkamid. Mener du at operasjonen du hadde var noe annet? Skrev du feil? Anonymkode: 44e55...9ce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #5 Skrevet 24. april 2024 Flere med erfaring? Anonymkode: 44e55...9ce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #6 Skrevet 24. april 2024 Hvorfor kalles drt stressinkontinens? Det har jo ingenting med stress å gjøre. Årsaken er tvert imot at muskulaturen i bekkenbunnen blir slapp og ikke lenger fungerer på normalt vis. Hadde det ikke vært mer beskrivende å kalle det slapphetsinkontinens, siden det handler om slapp lukkemuskel? https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/pasientinformasjon/stressinkontinens-hos-kvinner Anonymkode: c1b79...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå