AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Kjæresten min har vært gift lenge, og forholdet vårt er ganske ferskt. Jeg reagerer på at han snakker så mye om exen. De var jo sammen i 20 år, så jeg skjønner det jo også. Men merker at det gjør noe med stemningen. Har tatt det opp med han to ganger. Begge gangene har beklaget seg og lovet å bli mer bevisst på det. Men den eneste endringen er at han istedenfor å bruke navnet hennes sier:Hun forrige/exen Jeg har jo flere exer selv, men snakker minimalt om dem. Rett og slett fordi det føles unødvendig. Noen som har noen forslag til hva jeg kan svare når han snakker om henne? Hadde gjerne hørt på hvis det var noe viktig altså, men det kommer opp i alle mulige hverdagslige situasjoner. Som at Turid ikke liker brunost eller at Turid ikke liker å pynte med rødt til jul. Altså informasjon som har null interesse for meg. Anonymkode: bcd9d...1cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Ai da… Husker jeg selv var sånn en gang. I retrospekt så jeg at det var fordi jeg ikke var helt ferdig med forrige forhold mentalt. Trengte mer tid alene, uten at jeg helt så det selv der og da. Anonymkode: 2211a...ced 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Når man har levd så mange år sammen så er det jo ikke unaturlig. Jeg tenker man må akseptere det når man går inn i et nytt forhold, at eksen vil kunne bli nevnt i ulike sammenhenger, uten at det betyr at partneren savner forholdet, det har bare vært deres normal i veldig veldig lang tid. Især om man har barn med gitt eks, så må man jo også forholde seg til vedkommende uansett. Jeg ville ikke vektlagt det spesielt. Anonymkode: e4724...ac4 9
Gringo01 Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Det der er ganske slitsomt.. Snakker aldri om mine xr. Om ny kjæreste vil vite noe om en x må hun spør. Folk må gjøre seg ferdig med fortid før de går inn i nye relasjoner.. Du kan si han må vippse deg 100kr hver gang han nevner Turid 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjæresten min har vært gift lenge, og forholdet vårt er ganske ferskt. Jeg reagerer på at han snakker så mye om exen. De var jo sammen i 20 år, så jeg skjønner det jo også. Men merker at det gjør noe med stemningen. Har tatt det opp med han to ganger. Begge gangene har beklaget seg og lovet å bli mer bevisst på det. Men den eneste endringen er at han istedenfor å bruke navnet hennes sier:Hun forrige/exen Jeg har jo flere exer selv, men snakker minimalt om dem. Rett og slett fordi det føles unødvendig. Noen som har noen forslag til hva jeg kan svare når han snakker om henne? Hadde gjerne hørt på hvis det var noe viktig altså, men det kommer opp i alle mulige hverdagslige situasjoner. Som at Turid ikke liker brunost eller at Turid ikke liker å pynte med rødt til jul. Altså informasjon som har null interesse for meg. Anonymkode: bcd9d...1cc 20år er jo 20år man kan ikke glemme det mennesket som hele livet sentret rundt i tyve år, hva ellers skal han snakke om det er jo den personen han har levd tyve år av livet med. Finner man en person som har hatt et så langvarig forhold bak seg så må man vel akseptere at den personen er en del av vedkommendes historikk og at de fleste opplevelser ble opplevd med det mennesket. Anonymkode: afb87...918 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæresten min har vært gift lenge, og forholdet vårt er ganske ferskt. Grattis 🍻 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reagerer på at han snakker så mye om exen. De var jo sammen i 20 år, så jeg skjønner det jo også. Men merker at det gjør noe med stemningen. Hmmmm 🤔 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har tatt det opp med han to ganger. Begge gangene har beklaget seg og lovet å bli mer bevisst på det. Men den eneste endringen er at han istedenfor å bruke navnet hennes sier:Hun forrige/exen Hehe .. fremskritt 🙈 ! 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har jo flere exer selv (...) Whut 😵💫 ? Er du sikker? 6 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som har noen forslag til hva jeg kan svare når han snakker om henne? Fortell de mest koselige øyeblikk du hadde med dine exer. Uttrykk at di savner dit og dat. Gjerne sleng inn en løgn om renhold og å rydde eller annet som forstyrrer deg med nåværende. Kanskje han tar begge hint samtidig? 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde gjerne hørt på hvis det var noe viktig altså, men det kommer opp i alle mulige hverdagslige situasjoner. Som at Turid ikke liker brunost eller at Turid ikke liker å pynte med rødt til jul. Altså informasjon som har null interesse for meg. Men likte Torild også å bli forlatt på den måten han gjorde? Anonymkode: 1e683...a39 3
Gringo01 Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjæresten min har vært gift lenge, og forholdet vårt er ganske ferskt. Jeg reagerer på at han snakker så mye om exen. De var jo sammen i 20 år, så jeg skjønner det jo også. Men merker at det gjør noe med stemningen. Har tatt det opp med han to ganger. Begge gangene har beklaget seg og lovet å bli mer bevisst på det. Men den eneste endringen er at han istedenfor å bruke navnet hennes sier:Hun forrige/exen Jeg har jo flere exer selv, men snakker minimalt om dem. Rett og slett fordi det føles unødvendig. Noen som har noen forslag til hva jeg kan svare når han snakker om henne? Hadde gjerne hørt på hvis det var noe viktig altså, men det kommer opp i alle mulige hverdagslige situasjoner. Som at Turid ikke liker brunost eller at Turid ikke liker å pynte med rødt til jul. Altså informasjon som har null interesse for meg. Anonymkode: bcd9d...1cc Gjør han dette i sengen også?? Turid sugde meg alltid hver dag.... Turid synes det var digg å få den i toern... Turid hadde alltid sexy undertøy... blir jo slitsomt 3
Cornix Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Mulig han sammenligner dere to fordi han mangler erfaring. Enten i kjæresteforhold eller til kvinner generelt. Mulig han er litt enkel? "Turid = kvinne, du = kvinne, Turid likte ikke x, men du liker x. Gruble, gruble er ikke alle kvinner like". 😅 Er responsen positiv når han nevner henne - f.eks at du liker noe han liker, men det gjorde ikke hun? Om så tilfelle kan det virke som et slags klønete kompliment, som ved tiden vil forsvinne. 3
Cornix Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Gringo01 skrev (6 minutter siden): Gjør han dette i sengen også?? Turid sugde meg alltid hver dag.... Turid synes det var digg å få den i toern... Turid hadde alltid sexy undertøy... blir jo slitsomt Ler høyt. 🤣 Håper TS hadde dratt på flekken i så tilfelle. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 Slik var min nåværende kone i starten av vårt forhold. Historie etter historie om "Tommy". Jeg prøvde å stoppe det, og fikk beskjed om at jeg var sjalu. Til slutt så begynte jeg å snakke om mine ekser og. Da tok hun hintet. Du er i din fulle rett til å sette grenser, og det må han respektere. Anonymkode: fc07c...578 3 1 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har en x som fikk seg ny type. Han fikk kjeft for at han ikke gjorde ting som jeg gjorde... Dette medførte dessverre at han ble sjalu og banket henne opp. Anonymkode: dc8ec...027
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 Det føles rart å skulle glemme noen som har vært en partner i livet så lenge. Betyr ikke at det handler om romantiske eller seksuell følelser for personen, bare at det er noen han har vært glad i i lang tid. Ettervert når dere har vært lengre sammen, og skapt egne minner, å det blir lengre og lengre siden han var med henne, blir det nok naturlig mer slutt på minnene som dukker opp for han her og der. Når du blir kjennt med hans fortid, er det gjennom minner hvor hun i mange settinger var. Om du merker at han elsker henne som i at han vil ha henne igjen burde du absolutt reagere, men om det bare er en mann som omstiller seg, og på en måte sørger litt tapet av en person han har levd lenge med, så tror jeg at det vil bli bedre med tiden. Anonymkode: 15ea0...3c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Turid ikke liker å pynte med rødt til jul. Da vet du at han ikke er vant med rød julepynt, men trenger ikke bety at han ikke liker det. Akkurat den informasjonen sier jo noe om hvordan han har feiret jul. Kanskje liker ikke du heller rød julepynt. Det med brunosten er veldig tilfeldig ja 😅 Elsker du brunost? Anonymkode: 15ea0...3c0 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 Tenker du må gi litt slakk. 20 år med noen er store deler av en persons liv. Folk snakker om barna sine, foreldre, venner osv. Klart eksens hans er en av de viktigste relasjonene han har hatt i livet. Anonymkode: 71aaf...219 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg var nok også sånn i starten. Hadde vært sammen med eksen i 12 år og bo hadde barn sammen. Dårlig samarbeid og mye vonde opplevelser med eksen som jeg hadde behov for å fortelle om. Fikk beskjed om at han var lei av å høre om eksen min og jeg modererte meg. Men fikk vel beskjed et par ganger til etter det også. Greia var at han var en stor del av den delen av livet mitt. Jeg hadde vært sammen med han hele mitt voksne liv frem til da. Og mye rart jeg reagerte unormalt på fordi eksen hadde vært slem i sånne situasjoner før. Anonymkode: da295...a5e 2 1
Gjest ti10 Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man har levd så mange år sammen så er det jo ikke unaturlig. Jeg tenker man må akseptere det når man går inn i et nytt forhold, at eksen vil kunne bli nevnt i ulike sammenhenger, uten at det betyr at partneren savner forholdet, det har bare vært deres normal i veldig veldig lang tid. Især om man har barn med gitt eks, så må man jo også forholde seg til vedkommende uansett. Jeg ville ikke vektlagt det spesielt. Anonymkode: e4724...ac4 En ting er hvis det er noe relevant eller tilfører samtalen noe, men å fortelle hva Turid liker og ikke liker sånn helt ut i det blå, det er ikke naturlig. Å si at "nei, vi bør kanskje ikke booke det hotellet, for Turid bodde der to ganger, og det var skitne rom begge gangene" er innafor. Å uoppfordret fortelle at "Turid ikke liker brunost" når de handler til helga, eller plumpe ut med at "Turid liker ikke rødt" når de skal handle julepynt er ikke innafor. Turid skal uansett ikke spise maten de handler eller feire jul hos dem, skal hun vel? Det virker bare som om han tenker på Turid i alle mulige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 ti10 skrev (18 minutter siden): En ting er hvis det er noe relevant eller tilfører samtalen noe, men å fortelle hva Turid liker og ikke liker sånn helt ut i det blå, det er ikke naturlig. Å si at "nei, vi bør kanskje ikke booke det hotellet, for Turid bodde der to ganger, og det var skitne rom begge gangene" er innafor. Å uoppfordret fortelle at "Turid ikke liker brunost" når de handler til helga, eller plumpe ut med at "Turid liker ikke rødt" når de skal handle julepynt er ikke innafor. Turid skal uansett ikke spise maten de handler eller feire jul hos dem, skal hun vel? Det virker bare som om han tenker på Turid i alle mulige situasjoner. Takk for bra svar! Har du noen tanker om hvordan jeg kan få han til å stoppe med det? TS Anonymkode: bcd9d...1cc
makkapakka Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Har du noen dilemmaer eller spørsmål kan kan du jo spør han om hva tenker Turid om dette da? 4
Gringo01 Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Takk for bra svar! Har du noen tanker om hvordan jeg kan få han til å stoppe med det? TS Anonymkode: bcd9d...1cc Det er alltid bedre å ta opp problemer hjemme med den det gjelder istedenfor fremmede på internett. Si til han at du blir litt mye når han skal refere alt til turid hele tiden. At han bør konsentere seg om hva du liker og ikke. Meningene til Turid er ikke noe han trenger tenke på lenger. noe som burde glede han. Så får vi bare håpe du er bedre Turid
Tantemor Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg ville svart ham med en en smule krass tone (bare litt krass, ikke sur), hver gang hun blir unødvendig nevnt med "vet du jeg er overhodet ikke interessert i hva Turid gjorde eller synes om ting". Gjør det til en vane å svare med det. Han blir sikkert snurt, men slik det er nå blir jo du snurt også 😬 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå