totti_1 Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Er menn like glad i saftig sladder som kvinner? Eller nærme nok? Tenk fotball. Kan ikke se for meg noe mer grafsete enn menn og "historier" fra garderoben. Totalt sett: er menn ganske like når det gjelder kvinner på sladder? Eller bare mine erfaringer? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 totti_1 skrev (3 minutter siden): Er menn like glad i saftig sladder som kvinner? Eller nærme nok? Tenk fotball. Kan ikke se for meg noe mer grafsete enn menn og "historier" fra garderoben. Totalt sett: er menn ganske like når det gjelder kvinner på sladder? Eller bare mine erfaringer? Nei, "garderobepret" blandt menn og kvinnelig sladder er to vidt forskjellige ting. Anonymkode: 6bf6e...8d6 1 1
PITTY Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Sladrer virkelig menn på folk i garderoben? 😯Hva er temaet?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Ja, men liker vel enkelte former for sladder. Biografier skrevet for menn vil typisk inneholde sladder. Det er vel veldig få som liker en biografi uten sladder. Anonymkode: 1a20a...fa0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 totti_1 skrev (12 minutter siden): Er menn like glad i saftig sladder som kvinner? Eller nærme nok? Tenk fotball. Kan ikke se for meg noe mer grafsete enn menn og "historier" fra garderoben. Totalt sett: er menn ganske like når det gjelder kvinner på sladder? Eller bare mine erfaringer? Noen menn er veldig glad i sladder. Min mann og noen av naboene er litt av noen sladrekjerring😂 Anonymkode: 07e3a...96e 1
Amossa Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Noen menn og noen kvinner er veldig glad i sladder. Som ung jobbet jeg i mange år på en mannsdominert arbeidsplass. Flere av dem holdt seg alltid godt orientert om hva som skjedde både i bedriften og på stedet den lå. Senere jobbet jeg på en arbeidsplass med 99% kvinner. Samme der. Noen visste alt. Hva som er grunnen til denne interessen, vet jeg ikke. Men har lagt merke til at de gjerne kommer fra familier hvor det å snakke om hva som skjer hos naboen, i gata, på stedet osv. er et vanlig tema. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Mannen min er VELDIG glad i sladder 😅 Men han er fra en kultur der jeg tror sladder og det å prate om andre, er veldig vanlig. Anonymkode: af1a3...41e 1
PITTY Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Bor i et sameie hvor gubbeklubben "slarv" er helt i en særstilling. Damene her er hyggelige og inkluderende til selv nye beboere. Men ikke noe velkomst fra den nedlatende gubbe-gjengen der nei. Nye beboere må beviselig gjøre seg fortjent til en eneste positiv gest fra den gjengen. Jeg har som mann holdt meg på armlengdes avstand i alle år, men jeg har likevel måttet stå i et par disputter med de. De har sine sterke meninger om folk de ikke kjenner i det hele tatt. Utrolig patetisk. Jeg har ikke et fnugg av respekt for sånne typer, drepende kjedelige tullinger. Håper nesten på konflikt egentlig.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 On 10/17/2023 at 8:37 PM, totti_1 said: Tenk fotball. Kan ikke se for meg noe mer grafsete enn menn og "historier" fra garderoben. Jeg er mann og følger en del internasjonal sport. En del av sportskommentatorene som har høyest seertall sier selv at de knapt ser på sporten de "analyserer". De kommer kun med drama og sladder eller kommenterer hvordan "alt var bedre før". Anonymkode: 1a20a...fa0
Trolltunge Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 Er vi kvinner generelt så glade i sladder da? Min mor og min søster er begge slike som holder seg oppdatert på liv og leven blant veldig stor omgangskrets, men dette er mennesker de bryr seg om og ønsker alt godt. Min mann er en som prater med alle mennesker, og er genuint interessert i å høre om livet til ulike, som han så forteller videre til meg med refleksjoner over livet generelt. Jeg og en god del venner holder oss oppdatert på en nærmere krets, men av interesse og vennskap. Er slikt sladder, eller genuin interessert for liv og leven? Sladder er noe jeg oppfatter som mer omdsinnet, ved å ønske å vite og viderefortelle ting om folk for å godte seg over andres tragedier og feil. Jeg er ikke like interessert i kreti og pleti som min mor, søster og mann er, men kan ikke si at jeg anser det som sladder det de prater om. Det er jo oppriktig interesse for folks ve og vel, og erfaringer. Jeg kjenner noen som liker det jeg kaller sladder også, og det vil jeg si er uavhengig av kjønn. Ganske konsekvent mennesker som har litt dårlig selvfølelse, og derfor synes å godte seg litt over andres fall og tragedier. Jeg er kvinne, men noe veldig interesse for slikt kan jeg ikke si at jeg har. Derimot kan det nevnte i familien være ganske koselig informasjon å få. At jeg ikke selv innhenter slik informasjon selv, men får det av nevnte i familien, kommer nok av at jeg er mer opptatt av kun mine nærmeste, og ikke alle mulige bekjente, men likevel hyggelig informasjon å lytte til, for ondsinnet er det jo absolutt ikke. Det er mer å bry seg. Tydeligvis mer enn jeg gjør ovenfor vid krets, så jeg tenker de nevnte er bedre mennesker på feltet enn jeg er, ikke dårligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå