AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg inviterte til bursdagsselskap for barnet mitt, som hun er tante og fadder til to måneder før selve selskapet, for å være sikker på at alle inviterte kunne komme. Jeg har ikke hørt noe fra henne, så jeg spør i dag om hun og barna kommer. Nei, det gjør hun visst ikke. Hun sier at de får komme en annen helg. Men jeg har ikke tenkt å ha to selskaper eller holde av en helg i tilfelle i de kommer. Jeg har masse å gjøre fram i mot jul. Hun er hjemme her i traktene 1-2 ganger i året, selv om hun bor 90 minutter unna. Hun besøker så og si aldri moren vår eller meg. Jeg forstår meg ikke på henne. Hun er kun med samboeren og hans familie. Jeg kom på datteren hennes sin bursdag for et par måneder siden med en ukes varsel, så kommer ikke hun på familiebursdag til mitt barn? Jeg synes det er respektløst, trist og urettferdig. Jeg stiller opp for alt og alle i familien hele tiden, men nå begynner jeg å bli lei etter 30 år. Skal man virkelig ha det slik at man ikke kommer på bursdagen til familiemedlemmer? For nå får ikke jeg akkurat lyst til å komme på bursdagen til yngstedatteren i desember som jeg er fadder til. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 2b7e9...a9d
mereo Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Du trenger ikke ha to selskaper for det om det ikke passer og de kommer en annen dag. 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Du tenker at det er søsteren din som dummer seg ut. Nå vet jeg ikke hvor liten yngstedatteren er, men om hun er stor nok til å huske bursdagen så er der henne du straffer med å ikke komme. Anonymkode: e9e12...4e0 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Du trenger ikke ha selskap 2 ganger selv om de kommer en annen gang. Anonymkode: e9e12...4e0 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 1 minutt siden, mereo said: Du trenger ikke ha to selskaper for det om det ikke passer og de kommer en annen dag. Men jeg tviler på at de kommer en annen dag. De er så og si aldri her. Jeg er som sagt nesten fullbooket fram til jul, og hun visste at barnet mitt skulle feire på denne datoen allerede i fjor. Likevel så har de ikke planlagt inn dette. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du tenker at det er søsteren din som dummer seg ut. Nå vet jeg ikke hvor liten yngstedatteren er, men om hun er stor nok til å huske bursdagen så er der henne du straffer med å ikke komme. Anonymkode: e9e12...4e0 Nei, jeg ville selvfølgelig aldri ha gjort dette. Dette var bare en tanke som dukket opp, siden hun ikke kommer på mitt barn sin bursdag. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg tviler på at de kommer en annen dag. De er så og si aldri her. Jeg er som sagt nesten fullbooket fram til jul, og hun visste at barnet mitt skulle feire på denne datoen allerede i fjor. Likevel så har de ikke planlagt inn dette. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d Du får ikke gjort så mye med prioriteringene til søsteren din. Høres kanskje ikke ut som dere har det beste forholdet. Anonymkode: e9e12...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Det er jo 3 timer fram og til bake, så kan skjønne hun ikke har tid så ofte hvis hun har en travel hverdag. Det er selvsagt kjipt, men ikke alle har de samme prioriteringene. Anonymkode: 7bc31...bcc 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Skjønner hvordan du har det. Du føler sikkert at du stiller opp for søsteren din og hennes barn, uten at det er gjensidig? Man kan jo ikke kreve at andre skal stille opp, men det er jo hyggelig når engasjementet og omsorgen går begge veier. Så man ikke bare gir og gir. Jeg har det slik med min søster. Det som ble løsninga for meg var å distansere meg litt så jeg ikke ble så skuffa. Prøvde heller å fokusere på de familieforholdene som gir gjensidig glede. Anonymkode: 07b82...3c9 1
mereo Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men jeg tviler på at de kommer en annen dag. De er så og si aldri her. Jeg er som sagt nesten fullbooket fram til jul, og hun visste at barnet mitt skulle feire på denne datoen allerede i fjor. Likevel så har de ikke planlagt inn dette. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d Da trenger du ikke bekymre deg for den fulle kalenderen din heller da. Bare å la det gå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 Hvor ofte besøker du henne, utenom formelle bursdager? Anonymkode: 7d167...f52 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo 3 timer fram og til bake, så kan skjønne hun ikke har tid så ofte hvis hun har en travel hverdag. Det er selvsagt kjipt, men ikke alle har de samme prioriteringene. Anonymkode: 7bc31...bcc Men det blir jo det samme for meg når jeg besøker henne og skal på selskap hos de. Dette er til lørdag og hun kan sove over i huset til moren min som har to soverom ekstra. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner hvordan du har det. Du føler sikkert at du stiller opp for søsteren din og hennes barn, uten at det er gjensidig? Man kan jo ikke kreve at andre skal stille opp, men det er jo hyggelig når engasjementet og omsorgen går begge veier. Så man ikke bare gir og gir. Jeg har det slik med min søster. Det som ble løsninga for meg var å distansere meg litt så jeg ikke ble så skuffa. Prøvde heller å fokusere på de familieforholdene som gir gjensidig glede. Anonymkode: 07b82...3c9 Ja, stemmer. Vi hører aldri fra henne så og si, men vet ikke hvorfor. Hva skjer om det blir slutt med samboer? Hvem har hun da å gå til? TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte besøker du henne, utenom formelle bursdager? Anonymkode: 7d167...f52 Spurte sist for to uker siden om jeg kunne stikke innom, siden jeg skulle fikse noe i byen de bor i. Da kom det først en unnskyldning, så fikk jeg ikke noe svart. Flere ganger har moren vår ringt henne, og hun har ikke ringt opp igjen. Jeg har flere ganger spurt om jeg og moren vår skal passe barna hennes, så hun og samboeren kan få egentid. De trengte visst ikke det. Men rart moren til samboeren passer barna titt og ofte da. Jeg synes det er noe merkelig her, men funker ikke å prate med henne om ting fordi da er alle pigger ut med en gang. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
Hensatt Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 Hvorfor skal du straffe niesen din og nekte dine barn å treffe sine søskenbarn fordi du søsteren din ikke har anledning til å komme i en bursdag?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spurte sist for to uker siden om jeg kunne stikke innom, siden jeg skulle fikse noe i byen de bor i. Da kom det først en unnskyldning, så fikk jeg ikke noe svart. Flere ganger har moren vår ringt henne, og hun har ikke ringt opp igjen. Jeg har flere ganger spurt om jeg og moren vår skal passe barna hennes, så hun og samboeren kan få egentid. De trengte visst ikke det. Men rart moren til samboeren passer barna titt og ofte da. Jeg synes det er noe merkelig her, men funker ikke å prate med henne om ting fordi da er alle pigger ut med en gang. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d Jeg tenker dere får ta mer avstand, invitere i formelle ting og det er det. Kan være alt fra sykdom, vanskelige tider til ønske om mindre kontakt. Anonymkode: 7d167...f52
Sunshineyellow Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 Har hun det fint i forholdet? Har du mulighet for at hun kan overnatte hvis hun syntes det er langt å kjøre? Hvordan var oppveksten hennes? Virker som om hun unngår dere, evt at samboer mishandler henne psykisk.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 4 minutter siden, Blizz1 said: Hvorfor skal du straffe niesen din og nekte dine barn å treffe sine søskenbarn fordi du søsteren din ikke har anledning til å komme i en bursdag? Fordi jeg alltid kommer i hennes barn sine bursdager og svarer umiddelbart, men vi får aldri svar her. Og når vi først purrer, så kommer hun ikke. Men jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det, men kjenner meg irritert. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
Hensatt Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg alltid kommer i hennes barn sine bursdager og svarer umiddelbart, men vi får aldri svar her. Og når vi først purrer, så kommer hun ikke. Men jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det, men kjenner meg irritert. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d Greit at du er irritert på søsteren din. Men ikke la det gå ut over barna. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker dere får ta mer avstand, invitere i formelle ting og det er det. Kan være alt fra sykdom, vanskelige tider til ønske om mindre kontakt. Anonymkode: 7d167...f52 Ja, det jeg og moren vår prøver å finne ut av. Hun prater minimalt om seg selv og livet sitt. Man må nesten presse for å få ting ut av munnen hennes. Det er som om hun har byttet familie til samboeren sin og er kun med de. Personlig har jeg aldri skjønt hva min søster ser i hennes samboer, men det har jeg aldri fortalt henne. Jeg synes han er så frekk, og så driver han med trusler når det kommer til barna. Vi har helt ulik barneoppdragelse på barna, så kanskje det har noe med det å gjøre. Eller kanskje ikke samboeren vil komme, og da vil ikke hun heller. Jeg vet ikke, men jeg ble skuffet. TS Anonymkode: 2b7e9...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå