AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Står i alle fall dette på Internett angående mitt lokale legekontor: Det er innført plikt til å bruke munnbind i helse-tjenesten i *navn på kommune* og gjelder for både besøkende og for ansatte i tjenesten. Alle besøkende skal ha med seg munnbind, og påføre dette før man går inn på venterommet og ha det på frem til noe annet blir sagt. Dersom en lege ønsker å undersøke ett eller annet i forbindelse med nese eller munn / hals, så blir man sannsynligvis bedt om å ta munnbindet av. Denne meldingen har stått på nettsidene deres helt siden 2021, tror jeg det var. Men er det egentlig noen grunn til dette nå lenger. Eller er det bare noen fra legekontoret som har glemt å oppdatere deres egne nettsider angående hva slags regelverk som egentlig skal gjelde? Anonymkode: 2c33e...a74 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg ville ringt legekontoret ditt og spurt, men det høres ut som de har glemt å oppdatere. Men, hvis du er syk og ikke kan holde deg hjemme så bør du bruke munnbind hvis du skal på steder der det er andre mennesker, f.eks. legekontoret. Anonymkode: ad9f2...25e 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Står i alle fall dette på Internett angående mitt lokale legekontor: Det er innført plikt til å bruke munnbind i helse-tjenesten i *navn på kommune* og gjelder for både besøkende og for ansatte i tjenesten. Alle besøkende skal ha med seg munnbind, og påføre dette før man går inn på venterommet og ha det på frem til noe annet blir sagt. Dersom en lege ønsker å undersøke ett eller annet i forbindelse med nese eller munn / hals, så blir man sannsynligvis bedt om å ta munnbindet av. Denne meldingen har stått på nettsidene deres helt siden 2021, tror jeg det var. Men er det egentlig noen grunn til dette nå lenger. Eller er det bare noen fra legekontoret som har glemt å oppdatere deres egne nettsider angående hva slags regelverk som egentlig skal gjelde? Anonymkode: 2c33e...a74 Syns det er helt innafor. Så forbanna lei av å gå på legekontoret å bli syk av folk som hoster og snyter gørr og dritt rundt seg.. Ikke alle er smittsomme syke som går til legen.. Noen er i risikogrupper og må til legen.. Anonymkode: 246cd...cdc 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Ikke noe krav hos oss i hvert fall, det er lenge siden det. De har vel bare glemt å endre. Anonymkode: 6df81...939
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Det stemmer ikke på sykehus og sykehjem jeg har vært innom de siste månedene. De går på jobb forkjølet og hoster mens de behandler syke kreftpasienter. Anonymkode: 963df...c8d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Kanskje pga årets influensa? Anonymkode: ecabe...063
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg var hos legen i går, med luftveisinfeksjon. Ingen krav til munnbind (men da det kom en mann på 100 år og skulle sitte ved siden av meg da jeg ventet på laben, så passet jeg på å ikke puste/hoste hans vei). Anonymkode: 3a4af...b20 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Nordmenn er seg selv lik. Nå sitte de og hoster rett på naboen igjen som før pandemien. Men munnbind kan vel droppe. Trenger ikke bli helt Sørøst-Asia. Anonymkode: ce8f2...2ae
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Har aldri brukt mimunnbind verken nå eller i 2021. Ingen kan tvinge deg til å bruke munnbind på legekontoret. Anonymkode: ac986...988
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 De har helt sikkert bare glemt å oppdatere teksten etter at tiltaksperioden tok slutt. Du kan nok trygt se bort fra den teksten. Anonymkode: e809b...dff
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 Intensivavdelinger er i ferd med å kollapse. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (5 minutter siden): Intensivavdelinger er i ferd med å kollapse. Kilde? Da er det isåfall for få intensivavdelinger som er årsaken, ikke unormalt mange syke, vil jeg tro Anonymkode: 426d9...b17
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kilde? Da er det isåfall for få intensivavdelinger som er årsaken, ikke unormalt mange syke, vil jeg tro Anonymkode: 426d9...b17 Det er så irriterende. Jeg har lett og lett etter en artikkel jeg så i forrige uke, men så dukker det bare opp masse covidgreier når jeg prøver å finne den. Det er nok kombinasjonen få intensivplasser og høst (influensa++).
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har aldri brukt mimunnbind verken nå eller i 2021. Ingen kan tvinge deg til å bruke munnbind på legekontoret. Anonymkode: ac986...988 Det er ingen som prøver å tvinge noen? Vet ikke hvorfor du i det hele tatt skriver det? Hvis man er syk og må gå ut blant andre så er det snilt gjort å bruke munnbind for å ikke smitte andre. That's it. Anonymkode: ad9f2...25e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 Alle luftveisinfeksjoner er visst ok, bortsett fra covid. Da er det fortsatt katastrofe å ikke bruke munnbind og smitte videre. Panikken brer seg fortsatt, selv om man nødvendigvis ikke blir sykere enn av en influensa eller forkjølelse. Er jo faen meg nesen spedalsk om man er smittet. Anonymkode: ce8f2...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå