Gå til innhold

Hvor giftet/gifter du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster dette her også. Det er sikkert flere som allerede er gifte som ikke frekventerer "Bryllup"-siden...;)

Leste en artikkel i Aftenposten om at de som skal gifte seg kanskje bør bestille kirke snart (om de ikke har gjort det...)

Litt nysgjerrig bare på hvilke kirker folk har giftet seg i, og gjerne linker slik at jeg kan se dem også... :)

Selv giftet vi oss her:

http://home.no.net/rhnorton/gamle%20aker02.htm

En nydelig kirke!! :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med oss som ikke skal gifte oss i kirken da? Her blir det byfogden i Oslo i allefall.

Skrevet

Ja, dere også da...;):sjenert:

Vi giftet oss først på Tinguset i Oslo og senere i kirken...;)

En flott opplevelse det også...:):Nikke:

Skrevet

Det gjorde foreldrene mine også, men det var fordi de giftet seg i Frankrike (Mamma er fransk) og der er det ingen statskirke så kirkebryllup er ikke gyldig alene.

Gjorde dere begge deler samme dag? Noen spesiell grunn til at dere valgte denne måten?

Her blir det i allefall kun borgerlig vielse, siden ingen av oss har noe forhold til kirken. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi giftet oss i vår lokale, ganske nøkterne kirke. Jeg har aldri vært medlem i statskirken, men mannen min er det, og jeg hadde ingen betenkeligheter med å stå brud i kirken. Synes det var en flott seremoni, og i ettertid har det vært høydepunktet den dagen - ikke festen.

Koselig å gifte seg i kirken der mannen min ble konfirmert, alle ungene våre er døpt, og der vi kommer til å ha begravelsene våre.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Hvis jeg skal gifte meg så vil jeg gifte meg på strand...muligens på Hawaii eller noe?

kun oss to.

Endret av Seniorita_
Skrevet

Vi giftet oss i denne nydelige kirka. Ingen av oss er direkte knytta til den, men jeg er døpt i en kirke som ligger i det gamle kirkesognet denne ligger i. Det var bare det at denne var mer personlig på en måte.

Skrevet

Jeg har ikke planlagt å gifte meg, men om så skjer blir det enten i den kirken jeg er døpt i (eh, den nyoppbygde, var noen som syntes det var gøy å tenne på kirker for noen år siden) og som hele pappas familie bor i nærheten av (sånn mer eller mindre), eller den kirken jeg har "vokst opp i" hvor jeg også er konfirmert (kjenner presten godt osv.) eller, hvis min tilkommende er både døpt og konfirmert i samme kirke, kan jeg være tilbøyelig til å gifte meg der

Skrevet

Vi giftet oss i denne kirken Det er samme kirke som foreldrene mine giftet seg i, og det er i tillegg vår lokale kirke.

Skrevet
Det gjorde foreldrene mine også, men det var fordi de giftet seg i Frankrike (Mamma er fransk) og der er det ingen statskirke så kirkebryllup er ikke gyldig alene.

Gjorde dere begge deler samme dag? Noen spesiell grunn til at dere valgte denne måten?

Her blir det i allefall kun borgerlig vielse, siden ingen av oss har noe forhold til kirken.  :)

Nei. Vi gjorde det på Tinghuset det ene året og på dagen året etter ble det kirkebryllup. Dette fordi mannen skulle på utenlandsoppdrag og vi ville ha ting i orden. Flere årsaker til at vi ikke hadde tid til kirkebryllup da...

Veldig glad vi gjorde det på den måten! :):Nikke:

Skrevet

Vi tok bilder utenfor døra og da hadde jeg identisk hårfarge som døra... :ler:

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...