AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Hei! Gir dere barna deres vann ved legging og om natten? Jeg har en på 18 mnd som får en flaske vann ved legging. Hun kan ofte sovne ved denne, og det har vel blitt mer og mer av dette i det siste. En del av meg er litt redd for at dette skaper en ny søvnassosiasjon for henne og at hun kan begynne å våkne om natten og trenge dette også. Men mange gir vel vann ved legging? Hører også om mange som har vann i sengen. Hvordan unngår dere dette? Eller er det ikke noe problem om de noen ganger sovner med flasken? Anonymkode: 00a81...6b3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Her får barnet vann når det vil ha vann. Anonymkode: 03ebb...331 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg gir og litt vann ved legging, 19 mnd. Inntil nylig ammet jeg i søvn så det er for å tilby noe annet.. Noen ganger sovner hun mens hun holder rundt vannkoppen men jeg tar den bort da og legger henne i senga (må holdes til hun sovner..) Kan ikke se at det er noe problem at hun drikker litt vann før hun sovner.. Anonymkode: 8cb17...70e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gir og litt vann ved legging, 19 mnd. Inntil nylig ammet jeg i søvn så det er for å tilby noe annet.. Noen ganger sovner hun mens hun holder rundt vannkoppen men jeg tar den bort da og legger henne i senga (må holdes til hun sovner..) Kan ikke se at det er noe problem at hun drikker litt vann før hun sovner.. Anonymkode: 8cb17...70e Så hun våkner ikke og vil ha det på nytt ila natten? Anonymkode: 00a81...6b3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Så hun våkner ikke og vil ha det på nytt ila natten? Anonymkode: 00a81...6b3 Hun våkner uannsett flere ganger hver natt En gang iblant har jeg gitt litt vann når hun våkner og iblant vil hun ha litt iblant ikke. Hun våknet like ofte da vi nattammet, da vi sluttet og nattammet men jeg ikke hadde noe vann og nå som hun får litt vann. Det har ingen sammenheng her iallfall. Anonymkode: 8cb17...70e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Mine barn har hatt en drikkeflaske ved sengen fra de var store nok til å drikke av den selv (ca 1års alder?). Har de våknet kunne de drikke, og så legge seg igjen. Har hatt perioder med dårlig søvnmønster , men det har ikke vært pga drikkeflaske. Heller at de lærte seg å ta av den, og sovne igjen, en å våkne tørst og rope seg våkne. (De er nå 6, 8 og 12år gamle -fortsatt står drikkeflaske på nattbordet) Anonymkode: 550b0...657 3 1
RedFox81 Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mine barn har hatt en drikkeflaske ved sengen fra de var store nok til å drikke av den selv (ca 1års alder?). Har de våknet kunne de drikke, og så legge seg igjen. Har hatt perioder med dårlig søvnmønster , men det har ikke vært pga drikkeflaske. Heller at de lærte seg å ta av den, og sovne igjen, en å våkne tørst og rope seg våkne. (De er nå 6, 8 og 12år gamle -fortsatt står drikkeflaske på nattbordet) Anonymkode: 550b0...657 Samme her, barna er 6 og 8. Men de har aldri sovnet med flaska i munnen liksom.. de bare har det i tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Gir dere barna deres vann ved legging og om natten? Jeg har en på 18 mnd som får en flaske vann ved legging. Hun kan ofte sovne ved denne, og det har vel blitt mer og mer av dette i det siste. En del av meg er litt redd for at dette skaper en ny søvnassosiasjon for henne og at hun kan begynne å våkne om natten og trenge dette også. Men mange gir vel vann ved legging? Hører også om mange som har vann i sengen. Hvordan unngår dere dette? Eller er det ikke noe problem om de noen ganger sovner med flasken? Anonymkode: 00a81...6b3 Ja den er i senga i hjørnet hver natt. Det er Drikkeflaske Contigo Gizmo Flip veldig god og lekker ikke. Anonymkode: 2a196...850
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Nå er jeg farget av å ha to barn som måtte bruke nattbleie litt for lenge, men er det noe jeg hadde gjort om igjen, så er det vanen med kveldsdrikke. Vi har hatt harde kamper om at vi ikke kan drikke rett før vi legger oss, det var en vane som var hard å bryte. Anonymkode: 4801b...d1a 1
~white lady~ Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 Her har barna fått vann når de ønsker vann. Alltid hatt en vannflaske på rommet. Jeg blir tørst selv på natta, så å nekte barna mine vann bare fordi det er sovetid, er fullstendig uaktuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 Begge barna her hadde vannflaske tilgjengelig om natten da de var på den alderen. Så vidt jeg husker unnlot vi stort sett å gi det ved legging fordi vi nettopp hadde pusset tennene og ikke ville skylle bort siste rest av fluor. Men begge ville til tider ha vann om de våknet om natten, og da var det like greit å ha det i umiddelbar nærhet. De hadde vannflaske ved sengen frem til de var rundt 2,5 år. Da sov begge gjennom natten, og spurte ikke etter vann hvis de våknet selv om de var vant til å drikke om natten fra tidligere. Jeg tror nok det kan bli en vane, men vaner kan snus hvis det blir et problem. Nå kan ikke den eldste ha vann på soverommet fordi hun tisser i sengen om hun drikker det, og den yngste bryr seg ikke om at hun heller ikke får det, selv om hun ikke har samme utfordring. Anonymkode: 37db0...b9e
kjærring Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Gir dere barna deres vann ved legging og om natten? Jeg har en på 18 mnd som får en flaske vann ved legging. Hun kan ofte sovne ved denne, og det har vel blitt mer og mer av dette i det siste. En del av meg er litt redd for at dette skaper en ny søvnassosiasjon for henne og at hun kan begynne å våkne om natten og trenge dette også. Men mange gir vel vann ved legging? Hører også om mange som har vann i sengen. Hvordan unngår dere dette? Eller er det ikke noe problem om de noen ganger sovner med flasken? Anonymkode: 00a81...6b3 nei. uvane til når de skal slutte med bleie får kun vannflaske på rommet ved sykdom , men da står den på nattbordet 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 Tvillingene mine har vannflaske på nattbordet var ingen uhell ved bleieslutt. De tar som regel en slurk før de sovner. Anonymkode: d6253...f03
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Har alltid hatt vannflaske i sengen. Nå er de 3 og 5 og våkner kanskje en gang i løpet av natten og drikker litt. Ordner seg selv og sovner igjen med en gang. Anonymkode: 2adc4...bf5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 Alltid vann stående på rommet Anonymkode: 7026f...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå