AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Barnefar og jeg gikk fra hverandre i fjor. Han vil ha barnet én overnatting annenhver uke og har meg i beredskap om det dukker opp noe. Han vil ikke ha barnet når det er sykt og han følger ikke samarbeidsavtalen vår i ferier. Det store flertallet av samværene har jeg blitt bedt om å levere senere eller hente tidligere enn avtalt. Vi krangler eller diskuterer hver gang vi snakker sammen og jeg gjør alt jeg kan for at overlevering/henting skal gå så fredfylt for seg som mulig. Han betaler ingenting for barnet og er generelt veldig lite delaktig og interessert i livet til barnet. Er det mulig å få full foreldrerett her? Er det vits i å starte en slik prosess? Anonymkode: fedb1...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Del Skrevet 17. oktober 2023 1. Søk barnebidrag via nav. 2. Be familievernkontoret innkalle til mekling for å få på plass en skriftlig avtale som skal følges til punkt og prikke. 3. Bryter han den da kan du evt. ta saken videre. 4. Anbefaler deg å skaffe deg advokat, selv om saken kanskje ikke går til retten. Det hjelper ofte i kommunikasjon med kranglete/egoistiske medforeldre. Anonymkode: 462c8...ba2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Del Skrevet 17. oktober 2023 Der er ikke noe som heter foreldrerett Foreldreansvar er delt, og omtrent umulig å få vekk fra den ene med mindre det er frivillig. Samværsrett har en foreldre uavhengig av foreldreansvar eller ei. Anonymkode: 95082...9aa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Del Skrevet 17. oktober 2023 Full foreldrerett gir jo ikke nødvendig ingen samvær og ingen samarbeid med den andre parten? Anonymkode: df297...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det er nesten umulig å foreldreansvar alene, men du kan alltids prøve. Men det vil jo egentlig ikke gjøre noe forskjell i dagens situasjon, så lenge det ikke er problematisk å få han til å skrive under papirer som er nødvendig at begge foreldrene underskriver (som pass feks), eller at barnet har noen helseproblemer hen ikke vil at far skal vite om. Hvorfor betaler han ikke noe i bidrag med så lite samvær? Anonymkode: 3e08e...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er nesten umulig å foreldreansvar alene, men du kan alltids prøve. Men det vil jo egentlig ikke gjøre noe forskjell i dagens situasjon, så lenge det ikke er problematisk å få han til å skrive under papirer som er nødvendig at begge foreldrene underskriver (som pass feks), eller at barnet har noen helseproblemer hen ikke vil at far skal vite om. Hvorfor betaler han ikke noe i bidrag med så lite samvær? Anonymkode: 3e08e...14f Han har ingen bidragsevne så NAV kan ikke kreve noe fra han. Jeg har søkt om bidrag, men fikk beskjed om at han ikke skal betale noe før han har høyere lønn. Anonymkode: fedb1...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har ingen bidragsevne så NAV kan ikke kreve noe fra han. Jeg har søkt om bidrag, men fikk beskjed om at han ikke skal betale noe før han har høyere lønn. Anonymkode: fedb1...6b0 🙄🙄🙄 Anonymkode: d4fb8...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Der er ikke noe som heter foreldrerett Foreldreansvar er delt, og omtrent umulig å få vekk fra den ene med mindre det er frivillig. Samværsrett har en foreldre uavhengig av foreldreansvar eller ei. Anonymkode: 95082...9aa Det er barnet som har samværsrett, ikke foreldrene. Anonymkode: 2459f...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har ingen bidragsevne så NAV kan ikke kreve noe fra han. Jeg har søkt om bidrag, men fikk beskjed om at han ikke skal betale noe før han har høyere lønn. Anonymkode: fedb1...6b0 Hvor mye tjener du? Kan være du har rett på bidragsforskudd. Anonymkode: 39f8c...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er barnet som har samværsrett, ikke foreldrene. Anonymkode: 2459f...6ac I teorien ja. Men så lenge barnet er relativt ungt, så har ikke barnet noe å si. Det først når barnet nærmer seg 10 år at barnet kan velge samvær selv. Anonymkode: 95082...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå