Nekinn@ Skrevet 18. oktober 2023 #21 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høre flott ut i teorien, i praksis er det muligheter mange arbeidsgivere utnytter. Å drive med sosial dumping og kalle det for grunnlag er bare nedlatende ovenfor de som faktisk må takke ja til dette tilbudet for å motta ytelsen. Naivt å tro at alle arbeidsgivere anser dette som en mulighet for å gi noen en mulighet, fremfor å utnytte billig arbeidskraft som mister ytelsen hvis de ikke stiller opp. Det heter utnyttelse. Anonymkode: 0de7a...436 Ditt eksempel høres like flott ut i teorien. Poenget mitt, som jeg har påpekt, er at man får ikke et perfekt system. Jeg hevder ingensteds at du ikke har rett i dine antakelser. Men skal man løse eller endre noe må man komme med forslag som ikke er basert på eget ståsted og egen personlig mening, det må være noe som tåler endringen, for alle parter. At du opplever det som sosial dumping om du må takke ja til et tilbud for å motta en ytelse så vil jeg påstå at dette er personlig og verken kan eller skal være retningsgivende. Jeg personlig kjenner flere som har fått jobb gjennom denne ordningen, jeg kjenner også flere som har fått uvurderlig erfaring gjennom ordningen men jeg kjenner også folk som føler som deg. Og selv om jeg ser og forstår at det finnes andre måter å løse utfordringene på, så kan jeg ikke se at noen av dine forslag løser dette.
Gliffy Skrevet 18. oktober 2023 #22 Skrevet 18. oktober 2023 Det er ofte mer strev å ha folk på arbeidstrening enn ha de bidrar med. Det er ikke akkurat billig arbeidskraft i de fleste tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #23 Skrevet 18. oktober 2023 Nekinn@ skrev (Akkurat nå): Ditt eksempel høres like flott ut i teorien. Poenget mitt, som jeg har påpekt, er at man får ikke et perfekt system. Jeg hevder ingensteds at du ikke har rett i dine antakelser. Men skal man løse eller endre noe må man komme med forslag som ikke er basert på eget ståsted og egen personlig mening, det må være noe som tåler endringen, for alle parter. At du opplever det som sosial dumping om du må takke ja til et tilbud for å motta en ytelse så vil jeg påstå at dette er personlig og verken kan eller skal være retningsgivende. Jeg personlig kjenner flere som har fått jobb gjennom denne ordningen, jeg kjenner også flere som har fått uvurderlig erfaring gjennom ordningen men jeg kjenner også folk som føler som deg. Og selv om jeg ser og forstår at det finnes andre måter å løse utfordringene på, så kan jeg ikke se at noen av dine forslag løser dette. Hadde det vært en god løsning på dette, så ville ikke ordningene eksistert. Anonymkode: 0de7a...436
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #24 Skrevet 18. oktober 2023 Trodde man ble ansatt på ordinære vilkår om bedriften fikk lønnstilskudd. det burde ihvertfall vært et krav! Anonymkode: bf43c...30f
Nekinn@ Skrevet 18. oktober 2023 #25 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde det vært en god løsning på dette, så ville ikke ordningene eksistert. Anonymkode: 0de7a...436 Å poenget var? Jeg for min del tenker at enten så er man en del av løsningen eller så er an en del av problemet.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #26 Skrevet 18. oktober 2023 Nekinn@ skrev (12 minutter siden): Å poenget var? Jeg for min del tenker at enten så er man en del av løsningen eller så er an en del av problemet. Du tar feil, og det er veldig naivt å tro at det er så svart/hvitt. Dette er tross alt et tilbud i et system som styres av politikere og deres vyer. Det er mål som skal fylles, statistikker som skal se bra ut, og økonomiske rammer som skal opprettholdes. Du må se hele systemet som en helhet når det gjelder disse tiltakene. Anonymkode: 0de7a...436
Nekinn@ Skrevet 18. oktober 2023 #27 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tar feil, og det er veldig naivt å tro at det er så svart/hvitt. Dette er tross alt et tilbud i et system som styres av politikere og deres vyer. Det er mål som skal fylles, statistikker som skal se bra ut, og økonomiske rammer som skal opprettholdes. Du må se hele systemet som en helhet når det gjelder disse tiltakene. Anonymkode: 0de7a...436 Siter meg gjerne der du mener jeg påstår at det er svart eller hvitt, eller der jeg sier at det du nevner ikke spiller inn. Ingenting av det du skriver her er noe jeg er uenig i - det har jeg også påpekt. Om du faktisk leser mine kommentarer så skjønner du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå