Gå til innhold

Hva gjør dere med brukte klær og sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med brukte klær og sko som dere ikke bruker lenger?

Anonymkode: 0454f...e27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går i søpla.

Anonymkode: d1206...b4f

Skrevet

Søpla her og. Dersom jeg ikke bruker det lengre er det ikke brukbart for noen andre heller; altså er plagget ødelagt.

Anonymkode: e298c...2a1

• Liker 2
Skrevet

Er det ok gir jeg det til Fretex, er det slitt ut/ødelagt kaster jeg det. 

Anonymkode: 6ec0e...b75

• Liker 6
Skrevet

Det spørs. Noe selger jeg. Noe gir jeg bort. Noe leveres til Fretex. 

Anonymkode: 1ebfa...408

• Liker 6
Skrevet

Jeg har gått ned ca 15 kilo det siste året. Noen av plaggene har jeg sydd inn. Resten har jeg donert. Å kaste er ikke i min verden. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg bruker alle klær til de er utslitt, så da går de i kassa for omsying. Kaster ikke klær! 

Anonymkode: c0267...aab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har lagt noe i de "resirkulerings-kassene" hos HM, men har egentlig slutta med det siden jeg ikke lenger stoler på at de faktisk bruker materialet på nytt slik som de hevder. Mye havner visstnok på diverse søppelplasser rundt om i fattige land. Så nå prøver jeg å få solgt eller gitt bort det som er brukbart, det som er utslitt samler jeg opp i en pose frem til det kommer et system for klesavfall her hvor jeg bor (tror det blir om et års tid). 

Anonymkode: d8ea1...225

• Liker 5
Skrevet

Legger det i en eller annen klesboks når det er for slitt eller ødelagt til at jeg bruker det mer.

Anonymkode: 852ad...2a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har lagt noe i de "resirkulerings-kassene" hos HM, men har egentlig slutta med det siden jeg ikke lenger stoler på at de faktisk bruker materialet på nytt slik som de hevder. Mye havner visstnok på diverse søppelplasser rundt om i fattige land. Så nå prøver jeg å få solgt eller gitt bort det som er brukbart, det som er utslitt samler jeg opp i en pose frem til det kommer et system for klesavfall her hvor jeg bor (tror det blir om et års tid). 

Anonymkode: d8ea1...225

Har gjort det samme som deg med HM, men det tør jeg ikke lenger. Så nå venter jeg også på system for klesavfall, eller bruker det til filler fem til det er så slitt at det kastes.

Anonymkode: 432de...751

• Liker 1
Skrevet

Det som er helt og ok går enten til Fretex eller til en hjelpesentral for flyktninger. 

Skrevet

Går til Fretex sine røde containere 😊

Skrevet

Jeg legger brukte klær og sko i UFF-container eller Fretex-container. De klærne/skoene som er svært lite brukt gir jeg vekk til en venninne og til et familiemedlem som bruker samme størrelse i klær og sko. 

Skrevet

Hvis det er for lite eller for stort men fullt brukbart så legger jeg ut for salg eller donerer lokalt til flyktninger. 
Hvis det er utslitt kastes det i klescontainer. 

Skrevet

Fretex, noe selger jeg og andre ting gir jeg bort til folk i nabolaget (typisk barneklær/sko). 

Anonymkode: c68bc...3ac

Skrevet

Er det veldig slitt og ødelagt så kaster jeg det. Er det i ok stand gir jeg det til fretex.

Anonymkode: 0c721...fe1

• Liker 2
Skrevet

Jeg kaster det som er mitt for mitt blir alltid godt brukt.

Det som fortsatt ser greit ut etter guttungens bruk blir solgt videre, han vokser jo så raskt gjennom klærne at de så vidt blir brukt. :ler:

Skrevet

De som er av god kvalitet og som jeg anser kan komme på mote igjen, henges i klesboden.  Sko settes på hylle, og noe pakkes i plastkasser som merkes.  Jeg har klær helt fra 70-tallet der.  Tre generasjon jenter har forsynt seg av mitt klesskap.  Først meg selv, så min datter, mitt eldste barnebarn og nå  mitt yngste barnebarn på 12.  
Har også tatt vare på min manns og sønns klær som er av god kvalitet og er klassiske.  Tror dressene kan bli bruk for.  Hvis ikke blir det karnevalskostymer :)

Barneklær slites, og det meste må kastes.  Det som er bra og brukbart gir jeg bort.  

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Gir bort,leverer til bruktbutikken og legger i de boksene som går til fretex etc.

Skulle vært flinkere til å selge klærne mine,som er hele og fine..

Skrevet

Noen selger jeg, noe slenger jeg i sånn boks vi har utenfor der vi bor som går til blåkors. Og noe gir vi til en som deler ut til rusmisbruker. 

Anonymkode: f8c88...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...