Gå til innhold

Har dere smakt hvitløk i en dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sunn dessert med frukt, hvitløk og ingefær – Sunnedesserter.no

Dette høres ut som en helt feil ingrediens å ha i en fruktsalat, men  kanskje det fungerer? Jeg var jo svært skeptisk til chili i dessert før, men fant ut at det ga en ekstra piff til smakssansene. 

Har dere smakt denne kombinasjonen?

Og vil jeg lukte mye hvitløk etterpå?

Skrevet

Ser jo mer ut som en salat man har til middagen

Anonymkode: 991ae...0fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i dette. Sikkert god til enkelte retter med kylling eller svin for eksempel. 

Men 1520 stykk blåbær? Det hadde iallfall ikke jeg giddet å bruke tiden min på å telle. Regner med at det må være en skrivefeil, da😅

Både chili og ingefær kan være gode i desserter, men det er hvitløken jeg også er skeptisk til @Pipaluk Men gi beskjed på hvordan det smakte i en dessert, om du tester denne salaten😊

• Liker 2
Skrevet

Ja-ish

Fryste ned en god eplekake i samme fryserskuff som hakket hvitløk. Kaken gikk ned, men ikke noe jeg ville servert til folk. Smaken ble veldig "savory" på en forvirret ikke spesielt smakfull måte

Anonymkode: abd38...c68

• Liker 2
Skrevet

Nei hørtes ikke godt ut 🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kanskje det er en slags chutney? Det er jo en mellomting mellom dessert og middag. Kan sikkert gå bra sammen med ingefær. 
men ingen dessert jeg ville tilsatt vaniljesaus. Der går grensen

Skrevet

Googlet litt, og det ser ut til at det finnes flere forskjellig desserter basert på hvitløk, til og med hvitløk-iskrem.  

Tror ikke jeg ikke har smakt en slik type dessert før. 

Den fruktsalaten er i hvert fall veldig sunn om ikke annet. Du får oppdatere oss om hvordan den smakte.  :) 

• Liker 1
Skrevet

Liker at det står 1520 stk blåbær og 3 hele fedd med hvitløk. Bare å sette i gang tellingen det. 😅

• Liker 1
Skrevet
Sweetheaven skrev (27 minutter siden):

Liker at det står 1520 stk blåbær og 3 hele fedd med hvitløk. Bare å sette i gang tellingen det. 😅

Hva er riktig mengde🤔

Skrevet
Pipaluk skrev (3 minutter siden):

Hva er riktig mengde🤔

Ikke godt å si, tror egentlig ikke det spiller noen rolle heller. Men si et bær er ca 0,5 gram, så  kan man jo doble det og får 750 g ca. 

Skrevet
Sweetheaven skrev (18 minutter siden):

Ikke godt å si, tror egentlig ikke det spiller noen rolle heller. Men si et bær er ca 0,5 gram, så  kan man jo doble det og får 750 g ca. 

Så det er gram og ikke blåbær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...