AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg ble for litt siden henvist til avdeling for kreft- og blodsykdommer. Dette skjedde på en fredag og onsdagen etter fikk jeg beskjed om at jeg måtte inn samme ettermiddag og ta celleprøver. Dette er nå nesten en uke siden (jeg fikk beskjed om at det kunne ta såpass lang tid å få noe som helst svar på slike prøver pga sending til Oslo osv). I dag fikk jeg innkallingsbrev til blod- og kreftavdelingen og det står "innkalling til behandling (avklart tilstand)". Den eneste "utredningen" jeg har fått er jo disse celleprøvene jeg tok, og da ser jeg ikke hva annen "avklart tilstand" kan være enn at de fant noe på disse. Dog er ikke timen før 3 og en halv uke, og de hadde vel ikke ventet så lenge om det var noe alvorlig? - Noen som har vært under utredning for kreft eller kjenner noen eller som har noe greie på slike brev? Anonymkode: b169d...f60
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Avklart tilstand betyr at utredningsdelen er avsluttet. De tror de vet med stor sikkerhet hva som er årsak til dine plager og de har ikke planer om å lete etter flere/andre grunner nå. Håper andre kan si det med større sikkerhet, men jeg mener at ved f.eks. pakkeforløp for kreft starter behandling gjerne i løpet av +/- en uke. Anonymkode: a1b32...81d 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Avklart tilstand betyr at utredningsdelen er avsluttet. De tror de vet med stor sikkerhet hva som er årsak til dine plager og de har ikke planer om å lete etter flere/andre grunner nå. Håper andre kan si det med større sikkerhet, men jeg mener at ved f.eks. pakkeforløp for kreft starter behandling gjerne i løpet av +/- en uke. Anonymkode: a1b32...81d Betyr det at jeg får innkalling til time bare for å få beskjed om at alt er fint? Jeg vet at ikke alle blodkreft-typer har pakkeforløp, men det betyr jo ikke at det er kreft. Anonymkode: b169d...f60
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Betyr det at jeg får innkalling til time bare for å få beskjed om at alt er fint? Jeg vet at ikke alle blodkreft-typer har pakkeforløp, men det betyr jo ikke at det er kreft. Anonymkode: b169d...f60 Å ja, det er blodkreft som eventuelt hadde vært aktuelt? Avdeling for kreft- og blodsykdommer behandler jo veldig mange typer kreft, ikke bare blodkreft. Anonymkode: a1b32...81d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å ja, det er blodkreft som eventuelt hadde vært aktuelt? Avdeling for kreft- og blodsykdommer behandler jo veldig mange typer kreft, ikke bare blodkreft. Anonymkode: a1b32...81d Beklager, tenkte ikke over det, trodde det var en egen avdeling spesielt for blod og blodkreftsykdommer. Ja, det er blodkreft som er spørsmålet evt. Anonymkode: b169d...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå