Gå til innhold

Ga arveklær til et barn- mor legger ut på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har flere barn, er alene og har tatt en del dumme valg som gjør at hun lever på trygd og har dårlig råd.

Jeg hadde masse arveklær og sko som er pent brukt - som jeg ga til det ene barnet. 
Dette ble gutten superglad for- og fikk utvidet garderoben med tiltrengte klær. Også en del merkeklær. 

En uke etterpå finner jeg flere av plaggene til salgs på finn- mor har lagt ut. 
Gutten er 9 år og får ikke beholde det vi har gitt til han. 

Innafor å si noe? 
Jeg vet at gitt bort er gitt bort- men dette er ikke mor sine klær. Men gutten. 

Anonymkode: edf55...00f

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun trenger vel penger da. Ser ikke problemet 

• Liker 10
Skrevet

Sikker på at alt passet gutten?

Anonymkode: 7f8d0...69c

• Liker 6
Skrevet

Har du gitt det bort så har du gitt det bort, tenker jeg. Skal du legge ved klausuler må du presisere det før du gir det fra deg. 

Jeg er sist i rekken til å få barn, både i familie og blandt nærmeste kolleger på jobb og får innimellom arvetøy. Kjekt å arve, absolutt, men ikke alt vi får bruk for her. Kan ende opp med alt for mange gensere i samme størrelse, eller noe som blir feil sesong osv. Og da enten selger jeg eller gir det videre. 

Anonymkode: ef6b8...054

• Liker 24
Skrevet

Nå må du gi deg! Hun trenger åpenbart pengene mer enn gutten trenger en genser med Gant påskrevet. 

Hun kan sikkert kjøpe tre gensere i neste størrelse for pengene for det ene med merke

Anonymkode: 54a30...0e4

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du gitt det bort så har du gitt det bort, tenker jeg. Skal du legge ved klausuler må du presisere det før du gir det fra deg. 

Jeg er sist i rekken til å få barn, både i familie og blandt nærmeste kolleger på jobb og får innimellom arvetøy. Kjekt å arve, absolutt, men ikke alt vi får bruk for her. Kan ende opp med alt for mange gensere i samme størrelse, eller noe som blir feil sesong osv. Og da enten selger jeg eller gir det videre. 

Anonymkode: ef6b8...054

Dette. 

Anonymkode: 9a63f...d29

Skrevet

Kjipt. Kanskje det var noen av klærne som ikke passet og de hadde et større behov for penger?

Synes det er innafor å spørre. Veldig leit å se at ting man gir bort blir solgt videre. Men noen ganger må sikkert det å betale husleie bli prioritert foran at gutten får merkelær. 😕

Anonymkode: a63d2...4cb

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke dette er greit sånn med tanke på at gutten ønsket seg disse klærne, og at han ble veldig glad for dem. Her hadde jeg definitivt sagt noe ja.

Anonymkode: e23f6...463

• Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjipt. Kanskje det var noen av klærne som ikke passet og de hadde et større behov for penger?

Synes det er innafor å spørre. Veldig leit å se at ting man gir bort blir solgt videre. Men noen ganger må sikkert det å betale husleie bli prioritert foran at gutten får merkelær. 😕

Anonymkode: a63d2...4cb

Jeg hadde aldri i livet spurt. Tenk så utrolig kleint og flaut. Gitt bort er gitt bort. Hun kunne like så godt kastet det eller gitt det videre. Hun er eieren av disse klærne nå. 

• Liker 10
Skrevet

Dumme valg som gjør at hun lever på trygd? Hvilke sykdom valgte hun å få?

Eller mente du kanskje sosialstønad? 

Anonymkode: 80fab...a80

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje gutten ikke ble så glad for dem likevel, eller de passet ikke, eller han hadde lignende fra før. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En bekjent har flere barn, er alene og har tatt en del dumme valg som gjør at hun lever på trygd og har dårlig råd.

Jeg hadde masse arveklær og sko som er pent brukt - som jeg ga til det ene barnet. 
Dette ble gutten superglad for- og fikk utvidet garderoben med tiltrengte klær. Også en del merkeklær. 

En uke etterpå finner jeg flere av plaggene til salgs på finn- mor har lagt ut. 
Gutten er 9 år og får ikke beholde det vi har gitt til han. 

Innafor å si noe? 
Jeg vet at gitt bort er gitt bort- men dette er ikke mor sine klær. Men gutten. 

Ja jeg hadde sagt at når hun gjør slik så ødelegger hun for guttungen for da risikerer han å ikke få noe klær og at du ønsket glede guttungen og ble veldig såret nå på hans vegne. Neste gang får du heller "låne" dem klærne.

Anonymkode: 459a9...de0

• Liker 7
Skrevet

Hater folk som gir ting vekk og til og med bestemmer hvordan andre skal bruke tingen. Du har gitt det vekk, og slutt å bry deg etterpå. Stjal hun det eller ga du det til henne? Kan hende det ikke passet barnet selv

Anonymkode: 73460...ed9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå har du lært at du ikke kan hjelpe barnet via moren. Ta lærdommen og gå videre. Selvsagt er det kjedelig for barnet å ikke nyte godt av gaven fra deg. 

De som forsvarer moren her sjokkerer meg. Det ville vært helt vanlig som mottaker av klærne å si ifra/spørre om det er greit å selge klærne i stedet da behovet for penger er større enn behovet for klær til barnet. 

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet

Er ikke sikkert klærne passet🙈 men hvis de passet er det jo synd at mammaen ikke lot gutten bruke dem mens de passet han, så kunne hun solgt dem etterpå (det må man bare regne med at folk gjør når de arver klær). Men det sier kanskje noe om hvor mye hun trenger pengene❤️

Anonymkode: 32ec0...fa3

• Liker 2
Skrevet
c_buk skrev (2 minutter siden):

Nå har du lært at du ikke kan hjelpe barnet via moren. Ta lærdommen og gå videre. Selvsagt er det kjedelig for barnet å ikke nyte godt av gaven fra deg. 

De som forsvarer moren her sjokkerer meg. Det ville vært helt vanlig som mottaker av klærne å si ifra/spørre om det er greit å selge klærne i stedet da behovet for penger er større enn behovet for klær til barnet. 

Bad moren om klærne? Eller gav ts klærne videre uoppfordret? Man eier ikke klærne lenger når de er gitt bort. Det er mer at man vil snuse i andres liv og ha en dømmende mening om det enn at man er fornærmet over at klærne ble solgt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg hadde sagt at når hun gjør slik så ødelegger hun for guttungen for da risikerer han å ikke få noe klær og at du ønsket glede guttungen og ble veldig såret nå på hans vegne. Neste gang får du heller "låne" dem klærne.

Anonymkode: 459a9...de0

Det blir for dumt. «Låne» bort klær du ikke trenger, fordi de ikke blir brukt i samsvar med dine forventninger? Endten så gir man bort, eller så gir ikke man bort. Når man gir bort ting så bør man forsikre seg om at man gjør det uten forbehold. Dette er bare småligt 👆🏻

Dine forventninger til hva som er «akseptabelt» bruk et dine egne. Skjerpings.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hater folk som gir ting vekk og til og med bestemmer hvordan andre skal bruke tingen. Du har gitt det vekk, og slutt å bry deg etterpå. Stjal hun det eller ga du det til henne? Kan hende det ikke passet barnet selv

Anonymkode: 73460...ed9

Det er gutten sine klær og er gitt til gutten. Ikke henne. 
Klærne passet ja- og gutten ble superglad. 

Er det innafor å selge julegavene til barna også? Eller å bruke dåpspengene til barna fordi mor trenger penger til bensin på bilen? 

ts

• Liker 35
Skrevet

Gitt bort er gitt bort. Sitter du på finn og sjekker hva folk du kjenner legger ut?

Har man oppdratt barna bra så takker de uansett hva de mottar i gave. Kanskje gutten ikke var så begeistret og så fant de ut at de heller skulle selge det for å kjøpe noe han ville ha?

Eller så er hun en ræva mor som prioriterer egne behov foran barnets, uansett så er ikke dette noe du kan gjøre noe med.

Hva tenker du egentlig du kan si her? Blir hun irritert så kan hun kutte deg av og det er kanskje ikke til det beste for barnet det heller...spørs på situasjonen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
HerKommerMummi skrev (19 minutter siden):

Hun trenger vel penger da. Ser ikke problemet 

Du ser ikke problemet med at et barn får noe i gave og moren selger det?

Wow.

TS, jeg hadde sakt til henne at klærne var en fave til gutten, men hvis han ikke ønsker de vil du heller gi de til noe andre.

Anonymkode: 9be6b...5f2

• Liker 13
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...