AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Hun utvikler seg normalt på andre områder, men ser ikke ut til å forstå konseptet med å spise selv. Hun har pinsettgrep og kan fint holde i maten/leke med den, men tar den ikke til munnen. Gir vi mat på skje så plukker hun av og leker med maten/hiver det på gulvet. Veldig glad i mat ellers, er ikke redd for klumper. Har noen her noen gode råd og tips? Blir jo bekymret for at noe er galt med henne. Anonymkode: 675c3...2bd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Hvordan spiser hun egentlig? Ville ikke akkurat bekymret meg. De færreste trenger å mates av mor som 3-åring.. Anonymkode: 3f2e9...e0d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan spiser hun egentlig? Ville ikke akkurat bekymret meg. De færreste trenger å mates av mor som 3-åring.. Anonymkode: 3f2e9...e0d Blir matet med skje av oss. Spiser mye og variert, men vil som sagt ikke spise noe om vi ikke mater... Vil bare plukke på maten. Anonymkode: 675c3...2bd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan spiser hun egentlig? Ville ikke akkurat bekymret meg. De færreste trenger å mates av mor som 3-åring.. Anonymkode: 3f2e9...e0d Ser må jeg skrev litt feil... Hun plukker av maten om vi gir henne skje med mat på. Spiser fint om vi holder skjeen. Anonymkode: 675c3...2bd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ser må jeg skrev litt feil... Hun plukker av maten om vi gir henne skje med mat på. Spiser fint om vi holder skjeen. Anonymkode: 675c3...2bd Ville ikke stresset med det her. Det kommer... En dag spiser hun noe så spennende at hun automatisk bruker hendene. Oppskåret frukt feks, eller rosiner Anonymkode: 3f2e9...e0d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 La henne leke med maten. Viktigste i den alderen er vel at det er positivt fokus og å lære om konsistenser osv. Anonymkode: d4704...23c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Min unge var også treig med spisingen. Ble bedre da hun begynte i barnehagen. Nå er hun en helt "normal" 2 åring 😊 Anonymkode: bf843...0ad
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Dette kommer plutselig. Spesielt når de begynner i barnehagen. Anonymkode: 99c77...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå