AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #41 Skrevet 18. oktober 2023 Så, i de tilfellene hvor man faktisk skriver over noen dager og dama ut av det blå bare slutter å skrive - hva forteller det meg? Samtalen har vært innholdsrik og man har mange like interesser. Anonymkode: 78f60...653
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #42 Skrevet 18. oktober 2023 Kan tenkes du sa noe hun reagerte negativt på, eller samtalen sett fra hennes synspunkt døde ut eller en annen mer interessant person for henne begynte å kommunisere med henne underveis og hun mistet interessen. Kan være masse andre faktorer og slitsomt på jobb, kanskje sliten og ble lei av henge på tlf. Er så mange faktorer som spiller inn at er umulig å vite. Jeg feks nå har influensa og da prioritere jeg ikke andre mennesker akkurat nå. Særlig ikke perifere relasjoner som betyr lite for meg . Anonymkode: cf3e3...c66
KariTam Skrevet 18. oktober 2023 #43 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Litt den følelsen jeg sitter igjen med også. Det hjelper ihvertfall ikke å være hyggelig å prøve å føre en samtale over noen dager for å se om man har felles interesser, liker det samme og bli LITT kjent før man avtaler en kaffe eller lignende. Kanskje jeg heller skal begynne å sende melding "Pule?" som du sier - da kanskje man FÅR respons, selvom det er negativt. Har vært på Tinder noen måneder nå, anser meg selv som oppegående og ser normal+ ut. Har en helt kurrant profiltekst som sier litt om meg - ikke hva jeg forventer av den andre - for jeg ønsker å prate litt med personen bak bildet før jeg gjør meg opp en mening. Ender opp med likes fra falske profiler, thai og afrikanske damer - noe som er KOMPLETT uinteressant for meg. Har ingenting i profilen min som hverken tilsier at jeg er ute etter det eller som kan hinte til at jeg ønsker det. Gir Tinder frem til jul - så sletter jeg driten. Er heller singel enn desperat. Anonymkode: 78f60...653 - Hva skriver du i profilen din? - Jeg har alltid fått mye likes, men liker få. Og jeg liker de som skriver tydelig hvem de er og hva de trives med. Når jeg kan forestille meg hvordan det å treffe den personen er givende på kort og lang sikt. Hva formidler din profil fra den vinkelen? - Hva tenker du selv - hva ønsker du å gi til den/de du treffer? Hvilke sider av deg er det som gjør folk som du kjenner privat glede seg til de får henge med deg neste gang? - Litt om bilder. Du kan tenke at du ser ok ut, men bruk bildene for å formidle hva du har i livet og at det er variasjon! Dropp bilder med alkohol, baderom, fisk og jakt. -hobbier: Er det variasjon der og? Eller kan det meste settes under «fysisk aktivitet» eller annet sekkebegrep? - Hvordan fører du en samtale? Jeg har 3 første dates på 1.5 uker - og ingen av dem er særlig pene. I beste fall medium. Men interessante menn med utdanning, hobbier & interesser og nettverk. Det var tydelig fra profilene. Endret 18. oktober 2023 av KariTam
KariTam Skrevet 18. oktober 2023 #44 Skrevet 18. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så, i de tilfellene hvor man faktisk skriver over noen dager og dama ut av det blå bare slutter å skrive - hva forteller det meg? Samtalen har vært innholdsrik og man har mange like interesser. Anonymkode: 78f60...653 Mulig at hun har et liv og orker ikke å bruke tid på chatting hver dag. At det ikke var interessant samtale for henne å følge. At hun har gått på date med noen og liker ikke å holde flere varme. Vent noen dager og ta opp tråden. Når det er travelt kan det gå en uke før jeg svarer til noen som jeg kanskje er interessert i, har flere ganger endt på date etter en av oss har tatt opp tråden igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #45 Skrevet 18. oktober 2023 KariTam skrev (2 minutter siden): Dropp bilder med alkohol, baderom, fisk og jakt. Jeg driver hverken med fisk eller jakt. Men om jeg hadde gjort det, hadde det da vel vært naturlig å vise hvem jeg er og hva jeg er interessert i? Anonymkode: 52a27...5c8 1
KariTam Skrevet 18. oktober 2023 #46 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg driver hverken med fisk eller jakt. Men om jeg hadde gjort det, hadde det da vel vært naturlig å vise hvem jeg er og hva jeg er interessert i? Anonymkode: 52a27...5c8 Vel, hvis det er en seriøs hobby, ja. Men disse død fisk/våpen/døde dyr bildene inviterer ikke. Ikke akkurat stemningsskapende. Da er det bedre å nevne det i bio. Endret 18. oktober 2023 av KariTam
Tiuren Skrevet 18. oktober 2023 #47 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Saken er at vi får så mange "hei" og vage meldinger at dere lett blir borte i mengden hvis dere ikke prøver å skille dere litt ut. På en positiv måte. Ta tak i noe ved profilen som fikk deg til å kontakte henne: "Ser du liker å lese, der har vi en felles interesse. Hva leser du nå?" "Vi har visst en felles interesse i turgåing, er det andre bildet ditt fra Galdhøpiggen? Gikk der i fjor." "Har du også schäferhund? Driver med oppdrett selv, har akkurat fått 5 valper." Blablabla. Jeg har flere titalls "hei", noen har slengt på et "hvordan går det?" eller "fint bilde", men de blir borte i mengden når andre skiller seg ut ved å sende en melding som fanger interessen min. Når det er sagt, skjønner jeg ikke det der med sexmeldinger. Har til dags dato ikke fått en eneste sjikanerende eller slibrig melding, og det er jeg selvsagt glad for, men lurer av og til på hvorfor noen får og andre ikke. Anonymkode: 69352...64d Det er jo det jeg gjør, tror jeg Men må vist vurdere å bytte taktikk. Det er jo ikke alltid man nettopp har fått et kull med 5 valper av rett rase, men prøver å skrive noe intelligent hun kan svare på og ikke bare "fint bilde du har, er puppene dine virkelig så store?". EDIT (det siste kan hun jo faktisk svare på... ) Endret 18. oktober 2023 av Tiuren 2
Gjest ti10 Skrevet 18. oktober 2023 #48 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg driver hverken med fisk eller jakt. Men om jeg hadde gjort det, hadde det da vel vært naturlig å vise hvem jeg er og hva jeg er interessert i? Anonymkode: 52a27...5c8 Det er ikke alle som synes det er så kjekt å se bilder av våpen og døde dyr. Det er ikke nødvendigvis slik at alle hadde reagert hvis noen sa at de drev med jakt og fiske, men bilder av døde dyr og blod er det nå en del som reagerer på. Sånn er det bare. Men folk krever at de må få være "den de er", og legger derfor ut bilde av noe de fleste reagerer negativt på (våpen, knyttnever mot kamera, døde dyr, barna sine, hårete tær, rotete og skitne hjem, bilde tatt nedenfra slik at de får fem dobbelthaker, you name it), og så klager de på at det ikke funker med nettdating.
KariTam Skrevet 18. oktober 2023 #49 Skrevet 18. oktober 2023 6 minutter siden, ti10 said: Det er ikke alle som synes det er så kjekt å se bilder av våpen og døde dyr. Det er ikke nødvendigvis slik at alle hadde reagert hvis noen sa at de drev med jakt og fiske, men bilder av døde dyr og blod er det nå en del som reagerer på. Sånn er det bare. Men folk krever at de må få være "den de er", og legger derfor ut bilde av noe de fleste reagerer negativt på (våpen, knyttnever mot kamera, døde dyr, barna sine, hårete tær, rotete og skitne hjem, bilde tatt nedenfra slik at de får fem dobbelthaker, you name it), og så klager de på at det ikke funker med nettdating. Men hvis det ellers er innholdsrik og interessant profil og der er ett av flere bilder med god variasjon viser et bilde fra jaktfjellet (uten døde dyr 😅) eller fisketur med venner/familie, så går det jo til høyre likevel. Akkurat, folk kan kreve hva de vil, både menn og kvinner, men altså - det at en tilfeldig gjennomsnittlig (fordi det er vi stort sett alle sammen) mann/kvinne bare ER og ønsker oppmerksomhet eller selskap bør ikke få noen (igjen, verken mann eller kvinne) til å hoppe verken ut av godstolen eller prioritere ned venner, familie, interesser osv. Det er naturlig at man har tenkt gjennom hva man ønsker å tilby som man er og hva man vil skape sammen først. IMHO.
Gjest ti10 Skrevet 18. oktober 2023 #50 Skrevet 18. oktober 2023 KariTam skrev (1 time siden): Men hvis det ellers er innholdsrik og interessant profil og der er ett av flere bilder med god variasjon viser et bilde fra jaktfjellet (uten døde dyr 😅) eller fisketur med venner/familie, så går det jo til høyre likevel. Akkurat, folk kan kreve hva de vil, både menn og kvinner, men altså - det at en tilfeldig gjennomsnittlig (fordi det er vi stort sett alle sammen) mann/kvinne bare ER og ønsker oppmerksomhet eller selskap bør ikke få noen (igjen, verken mann eller kvinne) til å hoppe verken ut av godstolen eller prioritere ned venner, familie, interesser osv. Det er naturlig at man har tenkt gjennom hva man ønsker å tilby som man er og hva man vil skape sammen først. IMHO. Ja, men det virker som om det er så mange som klager over manglende interesse/respons uten vilje til å se på om de selv og profilen deres kan være en del av problemet. Klart folk kan kreve hva de vil og legge ut bilder av (nesten) det de vil, men da må de også innse at det er godt mulig at det er akkurat det som er grunnen til at de ikke får respons. Og når man ikke engang gidder å prøve å fremstå normal i en tinder-profil, tør jeg ikke tenke på hvor lite fleksible de vil være i et forhold.
Tiuren Skrevet 18. oktober 2023 #51 Skrevet 18. oktober 2023 56 minutter siden, ti10 said: Ja, men det virker som om det er så mange som klager over manglende interesse/respons uten vilje til å se på om de selv og profilen deres kan være en del av problemet. Klart folk kan kreve hva de vil og legge ut bilder av (nesten) det de vil, men da må de også innse at det er godt mulig at det er akkurat det som er grunnen til at de ikke får respons. Og når man ikke engang gidder å prøve å fremstå normal i en tinder-profil, tør jeg ikke tenke på hvor lite fleksible de vil være i et forhold. Men hva er normal.... Verden er noe mer en trutmunn, brunkrem, tilgjort smil og cafelatte. Noen driver og er veldig dedikert for med spesifikke hobbyer (klatring, bilsport, jakt, kampsport osv), bør dette ikke med i profilen, men gjemmes til andre date? Nå jakter ikke jeg lenger, men om jeg jaktet og en potensiell partner ikke kunne se et dødt dyr så er hun ganske enkelt ikke dama for meg. Eller om hun tror man elsker å banke folk bare fordi man driver med kampsport, da er det ikke en match. Det er ingen vits å juge på CVen for å komme på intervju når man ikke kan dokumentere at man er kirurg... 1
Gjest ti10 Skrevet 19. oktober 2023 #52 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så, i de tilfellene hvor man faktisk skriver over noen dager og dama ut av det blå bare slutter å skrive - hva forteller det meg? Samtalen har vært innholdsrik og man har mange like interesser. Anonymkode: 78f60...653 Da har hun mest sannsynlig skrevet med en annen samtidig, og funnet ut at det fungerer bedre med den andre. Eventuelt at du er hyggelig, men mer vennemateriale.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #53 Skrevet 19. oktober 2023 Tiuren skrev (14 timer siden): Men hva er normal.... Verden er noe mer en trutmunn, brunkrem, tilgjort smil og cafelatte. Noen driver og er veldig dedikert for med spesifikke hobbyer (klatring, bilsport, jakt, kampsport osv), bør dette ikke med i profilen, men gjemmes til andre date? Nå jakter ikke jeg lenger, men om jeg jaktet og en potensiell partner ikke kunne se et dødt dyr så er hun ganske enkelt ikke dama for meg. Eller om hun tror man elsker å banke folk bare fordi man driver med kampsport, da er det ikke en match. Det er ingen vits å juge på CVen for å komme på intervju når man ikke kan dokumentere at man er kirurg... Nei, det er ikke vanlige bilder det er snakk om. Tror ikke du skjønner hvor galt det er hos mange profiler. Selvsagt må man kunne vise bilder av det man driver med, men man bør også ha i bakhodet hvordan mange kan reagere på det. Jeg har sett bilder av folk som driver med kampsport, det er jo selvsagt helt ok. Men så har du de som står i vanlige klær, har et aggressivt ansiktsuttrykk og står med knyttneven klar som til å slå mot kameraet, det er ikke ok. Og de som utleverer unger og besteforeldre og gud vet hva på bilder, det er heller ikke greit. Bilde av en person i jaktutstyr er ok, men mange vil reagere på bilder av døde dyr. Og veldig mye rot og skitt inne i et hus eller kun partybilder når man er over 50 er heller ikke tillitvekkende. Og folk som sier at hvis blablabla, er det bare å sveipe venstre. Det siste er det nok delte meninger om, men jeg synes det virker usympatisk og veldig lite fleksibelt. Man virker veldig lite kompromissvillig når man har det i bioen. Det er bare noe med å tenke over hvilke signaler man sender ut. For å si det sånn, hvis jeg jobbet som frivillig hos dyrebeskyttelsen, ville jeg ikke tatt et bilde av meg med 20 katter og kun bruke det i profilen. De fleste ville nok misforstå og tenke at hun er en gal kattedame og har 20 katter hjemme hos seg. Tror mange hadde tjent på å tenke litt på hvordan andre oppfatter det de legger ut. Anonymkode: 69352...64d 2
KariTam Skrevet 19. oktober 2023 #54 Skrevet 19. oktober 2023 16 hours ago, ti10 said: Ja, men det virker som om det er så mange som klager over manglende interesse/respons uten vilje til å se på om de selv og profilen deres kan være en del av problemet. Klart folk kan kreve hva de vil og legge ut bilder av (nesten) det de vil, men da må de også innse at det er godt mulig at det er akkurat det som er grunnen til at de ikke får respons. Og når man ikke engang gidder å prøve å fremstå normal i en tinder-profil, tør jeg ikke tenke på hvor lite fleksible de vil være i et forhold. Amen og halleluja!
KariTam Skrevet 19. oktober 2023 #55 Skrevet 19. oktober 2023 15 hours ago, Tiuren said: Men hva er normal.... Verden er noe mer en trutmunn, brunkrem, tilgjort smil og cafelatte. Noen driver og er veldig dedikert for med spesifikke hobbyer (klatring, bilsport, jakt, kampsport osv), bør dette ikke med i profilen, men gjemmes til andre date? Nå jakter ikke jeg lenger, men om jeg jaktet og en potensiell partner ikke kunne se et dødt dyr så er hun ganske enkelt ikke dama for meg. Eller om hun tror man elsker å banke folk bare fordi man driver med kampsport, da er det ikke en match. Det er ingen vits å juge på CVen for å komme på intervju når man ikke kan dokumentere at man er kirurg... det er veldig få i verden som har hverdagen fylt med trutmunn, brunkrem og kaffe latte. De fleste har jobber, familie, venner, interesser. Selvsagt er det fint å formidle interesser på bildene, men viktig å tenke litt over stemningen. På min er det bilder av mine hobbier og aktiviteter: et par turbilder, reiser, kunstgalleri, god mat. Resten står i bio. Det er stemningen og hva man ønsker å gi, som er viktig å formidle. Hva tenker du, Tiuren, hva ved deg og ditt liv er det en kvinne kunne ønske å ha i livet sitt? Da kan du måle profilen din opp mot det: all in all - forteller det til kvinner hva de kan forvente eller kan du justere litt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #56 Skrevet 29. oktober 2023 Tusjpenn skrev (På 17.10.2023 den 16.53): Hei. Er det noen som vil dele erfaringer med å møte folk på nett vs. i virkeligheten? Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene som nylig opprettet en profil for nettdating. Skrev at jeg var ute etter en å dele hverdagen med. Så langt er erfaringene mine som følger: Nett: hardt og brutalt. Man er utseendet sitt og alderen sin, der yngre liksom er bedre. Rett på sex-prat, enda verken min profiltekst eller bilder legger opp til det. Jeg matcher kun med menn som har «liket» meg, da jeg finner endeløs scrolling nedbrytende. En varekatalog av menn. Noe så sykt. Vs. virkeligheten. Datet menn fra 18-50 pluss. Jepp. Personlighet og oppførsel er det viktigste, og påvirker hva jeg synes om utseendet. Jeg har en fritidsinteresse der jeg møter alle typer alder og etnisiteter. Aldri opplevd å date noen som ikke respekterer mitt ønske om å ikke hoppe til sengs asap. Jeg er muligens en smule naiv, men jeg ble sjokkert av hvordan ting er på nett. Har jo hørt venninner snakke, men det er noe annet å oppleve det selv. Blir nesten kvalm av å tenke på hvor hard og uten omsorg man er mot hverandre🩷 Jeg er redd det kalde menneskesynet man har på nett skal smitte over til hverdagen. Hvilke datingnettsider er du på? Jeg har selv prøvd match, møteplassen og tinder. Der finner du nesten bare slike menn du beskriver. Har du prøvd facebook dating? der har jeg en annen erfaring. Der kan man også skrive hva man er ute etter. Sånn som du, f.eks langvarig forhold, noe seriøst. Så matcher du med noen før man kan sende meldinger til hverandre. Når du har matchet med en fyr, så har jeg hvertfall erfaring med at det er fyrer som også er ute etter et seriøst forhold, slik som meg. Men du kan jo ikke matche med hvem som helst. Jeg trykker for eksempel ikke hjerte på en fyr som bare viser den "nakne"(ikke mange av de) kroppen sin, for da tenker jeg at den mannen bare er ute etter en ting, jeg trykker heller ikke på de som kun har skrevet at de er ute etter noe useriøst, kortvarig. Samtidig kan du se mange bilder av menn, og hvilke interesser de har. Noen har skrevet noen ord om seg selv. Anonymkode: e381d...6dc
exictence Skrevet 29. oktober 2023 #57 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 13.31): Så, i de tilfellene hvor man faktisk skriver over noen dager og dama ut av det blå bare slutter å skrive - hva forteller det meg? Samtalen har vært innholdsrik og man har mange like interesser. Anonymkode: 78f60...653 Det kan fortelle at dama synes godt du kunne ta initiativ til en telefon eller treff for å bli mer kjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå