Gå til innhold

Har dere gode frokost/middag tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg smarte ideer til at ting kan lages enklere eller raskere i en ellers stresset hverdag. Altså at frokosten eller middagen lages med mindre søl eller gjøres raskere, hvis dere skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 53f2f...287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegging og forberedelser. Jeg planlegger for ca en uke om gangen. De dagene jeg vet jeg har god tid,kan jeg planlegge mat som tar litt tid å lage. Og gjerne forberede til dagen etter,om det er en travel dag. Feks kan kjøtt stekes og grønnsaker skjæres opp,og legges i kjøleskapet til dagen etter. Evt lag ferdig hele middagen,og bare varm opp. 

One pot pasta og gryter sparer litt oppvask.

Gratenger kan fryses.

Bruk restene fra en middag til en annen.

Putt rester av kjøtt fra hver middag i fryseren, skriv på hva det er. Når du har nok,kan du bruke det i feks pytt i panne.

Anonymkode: a034b...b6a

Skrevet

Kjøleskapsgrøt til frokost. Lages for flere dager, og tidligere. 
Bakt havregrøt, eller pannekake i langpanne (deles opp i «kakestykker» og spises som normalt). 

Prøv å lage dobbelt av det som tar tid, og frys ned. Si lasagne, lag en for nå, og en for fryseren. 

Kok poteter osv for flere dager, eller bak i ovnen. Om en får en vane med og alltid lage ekstra så en har rester (som en faktisk bruker!) så hjelper det på logistikken i hverdagen. Om en prepper ingredienser og ikke hele retter så er det også lettere å variere og sette sammen. 
Si sprøstekte kikerter, og kokt quinoa kan både brukes i salat, wraps, og som tilbehør til mye annet. 

Lag gryteretter, eller ovnsbakte retter med alt i en form. Mindre oppvask. Bruk fryste grønnsaker for å spare tid, og oppvask, og en har det alltid tilgjengelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...