AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Del Skrevet 17. oktober 2023 Har ett emne som går over to semester (høst+vår) hvor det er mye obligatorisk undervisning. Vi får lov til å ha 20% fravær udokumentert. Gjelder dette da over begge semestrene samlet, eller hver for seg? Dvs. hvis jeg har mer fravær enn 20% høstsemesteret, og så mindre vårsemesteret, går det da fint, så lenge totalen er under 20%? Går det på antall timer, eller per økt med undervisning? Jeg kom også inn på studiet på ventelisteplass etter at undervisningen hadde startet. Gikk da glipp av to obligatoriske timer. Vil dette telles som udokumentert fravær, eller blir det godkjent siden jeg ikke var student på tidspunktet undervisningen var? JA, jeg vet jeg kan spørre studieveileder om dette, men de har det travelt og ønsker at vi prøver å finne ut av ting selv, så jeg prøver her først Håper noen kan svare! Anonymkode: 14ecd...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Del Skrevet 17. oktober 2023 Umulig å svare på om ikke noen som har gått akkurat det samme studiet og emnet svarer. Reglene varierer mellom universitetene. Anonymkode: 16db9...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Del Skrevet 17. oktober 2023 Du må spørre på din høyskole. Jeg tror at de to timene du mistet før du kom inn telles inn blant det udokumenterte fraværet, men det må du også spørre om. Anonymkode: 81cdc...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Del Skrevet 17. oktober 2023 send mail til studiekonsulenten på emnet. Anonymkode: c8c28...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Del Skrevet 17. oktober 2023 På min høyskole så gjaldt fraværet pr fag (som endte med eksamen). Vi kunne ha 2-4 fag per semester. Vi kunne altså ha 20% fravær fra obligatorisk undervisning i 20% av forelesningene for fag 1 høst, eller fag 2 høst. Hvis vi misset tre mandager på rad og de mandagene kun hadde fag 3, så endte vi kanskje over fraværsgrensen på ett emne, og uten fravær på emne 1 og 2. Absolutt ikke mulig å akkumulere nærvær fra ett semester (med avsluttede fag) til det neste. Så... Kontakt studieveileder. Anonymkode: b62e0...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå