AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Samboer vil vi skal feire sammen, sier han syns det er trist vi ikke skal være sammen, han ønsker veldig det. I fjor var vi sammen med hans familie julaften, nyttårsaften skulle vi vært sammen med min, men jeg ble beordret på jobb. I år ønsker jeg å feire med min familie, men nå sier samboer vi er invitert til hans bror og kjæreste. Jeg vil ikke det, kommer dårlig overens med kjæresten hans. Nyttårsaften er med min familie i år. Men jeg syns det er sårt å ikke ha julaften med mine 2 år på rad. Hvordan takler dere andre i forhold det? Anonymkode: 2a0bd...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Dra til din familie du da, så får han dra til broren sin. Dere er ikke NØDT til å tilbringe den dagen sammen uansett. Hvis du føler sterkt behov for å omgås din familie ville jeg gjort det, i stedet for å dra til broren hans og en partner du ikke kommer overens med. Det er ingen hyggelig kveld for deg. Anonymkode: 75b0c...c0a 10 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Dra til din familie med god samvittighet 😊 Anonymkode: b1359...6d0 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Selv i et 14 år langt samboerskap feiret vi aldri jula sammen. Jeg feiret med min familie, han med sin. Så lenge man ikke har barn, er det helt uproblematisk. Egentlig syntes jeg det var topp. Da kunne jeg kose meg med egen familie i et par dager, så kunne jeg glede meg til en koselig romjul og nyttårsaften med samboer. Vi så hverandre hver eneste dag resten av året, så det var viktigere for meg å få ordentlig tid med egen familie. Anonymkode: 8ac6d...538 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Ts her. Som jeg skrev så ønsker samboer veldig vi skal være sammen. Vi har jo nyttårsaften med min familie, han er vant til å være med sine foreldre. Så det er jo mest rettferdig å dele på det. Selv om det er kjedelig. Anonymkode: 2a0bd...3bb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Dere feiret med hans familie i fjor, da bør dere være hos din i år. Så kan du heller evnt "ofre" nyttårsaften med familien din i år igjen. Anonymkode: be79e...596 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Uten barn, så er det jo bare å dele dere 🙂. Problem løst. Anonymkode: abab9...03d 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Dere er voksne og din samboer tåler å være uten deg julekvelden. Sååå veldig trist er det ikke. Det klarer han fint. Anonymkode: 78959...728 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Dette skjønner jeg ikke, dere feiret sammen hos hans familie i fjor fordi han mente dere skulle feire sammen. I år vil han ikke bli med til din familie men insisterer likevel på at dere skal feire sammen. Da er det logiske svaret "Fint, hvis vi skal feire sammen så får du bli med til min familie." Er problemet at du ikke får til å gi tydelige beskjeder eller at han overkjører deg, eller begge deler? For dette høres ikke bra ut hvis jeg har forstått deg rett. Du spør om hvordan andre i forhold takler det; man blir enige. Den som er mest opptatt av å feire sammen er den som er mest ivrig på å finne en løsning som funker for begge vil jeg tro. Jeg tror ikke det hjelper deg å vite hvordan andre gjør det hvis du sliter med å stå opp for deg selv og samboeren din driter i om du blir fornøyd med resultatet. Anonymkode: b79a3...e7f 6 7
Norja Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Som jeg skrev så ønsker samboer veldig vi skal være sammen. Vi har jo nyttårsaften med min familie, han er vant til å være med sine foreldre. Så det er jo mest rettferdig å dele på det. Selv om det er kjedelig. Anonymkode: 2a0bd...3bb Dere feiret med hans familie i fjor, han vil at dere skal feire sammen i år også - da blir han med til din familie. Annethvert år er alt annet enn uvanlig. 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har feiret med min samboer i 17 år, kunne ikke falle oss inn å tilbringe den fra hverandre selv om vi ikke har barn. Synes det er så koselig og halve gleden med julen. Men folk er jo forskjellige. Anonymkode: ecfb5...74c 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 19.05): Dette skjønner jeg ikke, dere feiret sammen hos hans familie i fjor fordi han mente dere skulle feire sammen. I år vil han ikke bli med til din familie men insisterer likevel på at dere skal feire sammen. Da er det logiske svaret "Fint, hvis vi skal feire sammen så får du bli med til min familie." Er problemet at du ikke får til å gi tydelige beskjeder eller at han overkjører deg, eller begge deler? For dette høres ikke bra ut hvis jeg har forstått deg rett. Du spør om hvordan andre i forhold takler det; man blir enige. Den som er mest opptatt av å feire sammen er den som er mest ivrig på å finne en løsning som funker for begge vil jeg tro. Jeg tror ikke det hjelper deg å vite hvordan andre gjør det hvis du sliter med å stå opp for deg selv og samboeren din driter i om du blir fornøyd med resultatet. Anonymkode: b79a3...e7f Han overkjører meg jo ikke. Men han mener siden han skal være sammen med familien min nyttårsaften, og i romjulen, vi er inviterte i selskap hos min slekt, så skal vi ha julaften med hans foreldre. Min mor er i utlandet hos sine foreldre julaften, jeg vil jo gjerne feire med jul med henne også. Ellers kunne vi delt med annenhvert år. I fjor gikk jeg glipp av alt, romjulselskapet, da jobbet jeg, nyttårsaften ble jeg beordret på jobb. Jobber i helsevesenet, så neste år er det min tur til å jobbe julaften. Så da blir det 3 år uten min familie julaften, det syns jeg er ganske trist. Lyst å hoppe over hele julen 🙈 er gald i jul, men dette legger en demper på hele greia for meg 🙈 Anonymkode: 2a0bd...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har feiret med min samboer i 17 år, kunne ikke falle oss inn å tilbringe den fra hverandre selv om vi ikke har barn. Synes det er så koselig og halve gleden med julen. Men folk er jo forskjellige. Anonymkode: ecfb5...74c Helt enig. Selv om man ikke har barn er det hyggelig å feire sammen. Ts Anonymkode: 2a0bd...3bb 1
os Maxilla Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 Da får han velge hva som er viktigst for han, om det er å feire med sin familie eller sammen med deg. Hva gjør han neste år når du jobber da, han er vel kanskje sammen med sin familie da også? Tre år med sin mens du får tre på rad uten din, synes han selv at det er greit? 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg skjønner fortsatt ikke hva han insisterer på? On 10/17/2023 at 2:30 PM, AnonymBruker said: I år ønsker jeg å feire med min familie, men nå sier samboer vi er invitert til hans bror og kjæreste. Anonymkode: 2a0bd...3bb On 10/19/2023 at 7:20 AM, AnonymBruker said: Han overkjører meg jo ikke. Men han mener siden han skal være sammen med familien min nyttårsaften, og i romjulen, vi er inviterte i selskap hos min slekt, så skal vi ha julaften med hans foreldre. Anonymkode: 2a0bd...3bb Anonymkode: 3e14c...ea0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 Du og samboer feirer sammen på 23. Du feirer med din familie på 24., mens samboeren din er hos sin bror. I romjulen er du og samboer sammen. Nyttårsaften er du og samboer hos din familie. Anonymkode: f123e...849 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #17 Skrevet 23. oktober 2023 Vi feiret jul med hver vår familie frem til vi fikk barn. Jeg ville ikke godtatt to år på rad uten egen familie. Nå bor vi så langt unna mannen at han sier han ikke orker å reise hjem med unger og greier i julen (og svigers takler småbarn mildt sagt dårlig...). Så nå er vi hver eneste jul med min familie.. Litt dårlig samvittighet for det, men når mannen selv ikke ønsker å reise hjem, og svigers ikke vil reise i julen og derfor velger helt selv å ikke komme, så er det nå sånn det er. Anonymkode: 08d71...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #18 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 15.24): Ts her. Som jeg skrev så ønsker samboer veldig vi skal være sammen. Vi har jo nyttårsaften med min familie, han er vant til å være med sine foreldre. Så det er jo mest rettferdig å dele på det. Selv om det er kjedelig. Anonymkode: 2a0bd...3bb Er han veldig uselvstendig? Hva han vil er jo ikke det eneste som betyr noe her. La han bli lei seg da, du må jo få feire med din familie slik du vil. Anonymkode: f3cb9...0f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #19 Skrevet 23. oktober 2023 Ts her. Takk for svar nå var spørsmålet hvordan takle å ikke være med familien. Jeg skrev også i Hi at samboer ønsker vi skal feire sammen. Ser mange skriver at vi kan bare være fra hverandre, men nå er ikke det aktuelt. Anonymkode: 2a0bd...3bb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #20 Skrevet 23. oktober 2023 os Maxilla skrev (På 19.10.2023 den 22.18): Da får han velge hva som er viktigst for han, om det er å feire med sin familie eller sammen med deg. Hva gjør han neste år når du jobber da, han er vel kanskje sammen med sin familie da også? Tre år med sin mens du får tre på rad uten din, synes han selv at det er greit? Han sier at hvis han skal være med til min familie nyttårsaften, så vil han ha julaften med son familie. Som jeg forstår. Og han synes det er unaturlig at vi ikke er sammen julaften. I fjor f eks ble jeg beordret nyttårsaften, fikk beskjed kl 13 på dagen. Vi skulle egentlig reise bort, men samboer sa det ikke var aktuelt å reise uten meg, og ble da sittende alene når jeg dro på jobb. Sikkert dårlig grunn, men føler veldig på det å si vi skal være hver for oss julaften.. Anonymkode: 2a0bd...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå