Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå passert termindato og er litt utålmodig på å møte den lille.. 🥰 Jeg vil gjerne at ting skal starte naturlig, så trenger ikke tips på hvordan få i gang fødsel, men vil gjerne ha tips på hva jeg bør gjøre mens jeg venter. Burde jeg være aktiv, eller bare slappe av? Noe gode ideer til å få tiden til å gå? Er i ganske så god form selv om jeg blir fort sliten. Hører råd om at man bør slappe mest mulig av, men også at det er viktig å være aktiv for å få fødselen i gang.. Hva gjorde dere de siste dagene? ☺️

Anonymkode: 16d9b...5bc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Gå gjerne turer eller vær aktiv, men lytt til kroppen. Enkelt og greit 

Anonymkode: 63f33...712

Skrevet

Jeg gjorde bare ting jeg hadde lyst til; leste bøker, strikket, sydde litt. Og trente, men veldig forsiktig etter termindato (lett styrketrening, gåturer i motbakker). Og slappet av i sofaen :)

Skrevet

Leve normalt (i den grad kroppen lar en). 

Anonymkode: 9a854...a10

Skrevet

Jeg slappet bare av. Sov en god del på sofaen (mens eldre barn var på skolen), og ellers gjorde bare hobbytingene mine som å lage fotobøker, se på tv-serier osv. Det ble ikke tid til det så mye etter fødselen så ;)

Skrevet

Lag masse middager som du kan ha i fryseren😊jeg savnet ferdiglaget mat da jeg fikk baby. Kanskje litt kaker og boller også😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør det du har lyst til👏 Nyt tiden😉

Skrevet

Eller..... Ikke dra på flyturer og sånne lange turer osv og annet som er farlig for barnet altså 🤣 Bare for å safe meg her🤣

Skrevet

Jobbet i hagen endel og besøkte venninner. Hadde en treåring også. Men drev og rakte plenen 9 dager over termin da jeg kjente første draget i ryggen. 

Anonymkode: 75ace...6e2

Skrevet

Det jeg er mest glad for at jeg gjorde i slutten av svangerskapet var å forberede med på mating av babyen! Leste en bok om amming (Gro Nylander), en om flaskemating (husker ikke forfatter) og så mange videoer og leste på ammehjelpen.no. Finnes også nyttige podcaster om du heller liker det. Gull verdt kunnskap å ha når ungen var der😊

Anonymkode: aa5d5...a5a

Skrevet

Det spørs jo helt hva du liker. Jeg fikk vite fra jordmor at jeg sannsynligvis kom til å gå maks overtid, så jeg bestemte meg for å sy «ventedyr» til babyen. Skulle sy et lite kosedyr for hver dag på overtid.

Gutten kom på termindatoen sin så jeg rakk et halvt kosedyr som jeg begynte med dagen før termin 😂

Skrevet

Jeg har termin om 6 uker, men ble sykmeldt pga. ryggplager så den siste tiden ble ikke helt som planlagt. I den grad ryggen tillater, tenker jeg å pleie kroppen (lett trening med vekter, stretching, øvelser som skal forberede bekkenet til fødsel), lese om fødsel og barnets utvikling, få litt stell (frisør, negler osv - blir leeeeenge til neste gang)... Og selvfølgelig nyte kjærestetid med mannen 🧡

Anonymkode: 19a27...288

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg gikk masse turer i oppoverbakker, men var også i veldig god form hele veien. Nå er jeg gravid for andre gang og har ikke på langt nær klart å holde meg i samme form. Så denne gangen tror jeg at jeg bare skal slappe av, bake og styre litt hjemme. Huske å lese meg opp på pusteteknikker og amming og sånne ting, for jeg tror man glemmer mye.

Masse lykke til i alle fall ❤️ 

Skrevet

Hør på lydbok av Hedvig Montgomery, hun har gode råd om barneoppdragelse og fikk meg til å slappe av mye mer iht. foreldrerollen🥰 gjerne mens du går en tur, om du har energi til det, eller mens du pusler og rydder litt i huset eller meal prepper (jeg hadde hvertfall et stort nestingbehov da jeg var høygravid😅)

Anonymkode: b167e...4cd

Skrevet

Gjorde som vanlig, dvs, jeg jobbet ikke lenger da, men ellers var jeg på trening, gikk turer, var sammen med venner, familie, hobby osv. 

Anonymkode: 156fc...76b

Skrevet

Slapp av, kos mye med samboeren og man kan begynne å pumpe melk for å sette i gang.

Anonymkode: e257c...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 13.32):

Jeg har nå passert termindato og er litt utålmodig på å møte den lille.. 🥰 Jeg vil gjerne at ting skal starte naturlig, så trenger ikke tips på hvordan få i gang fødsel, men vil gjerne ha tips på hva jeg bør gjøre mens jeg venter. Burde jeg være aktiv, eller bare slappe av? Noe gode ideer til å få tiden til å gå? Er i ganske så god form selv om jeg blir fort sliten. Hører råd om at man bør slappe mest mulig av, men også at det er viktig å være aktiv for å få fødselen i gang.. Hva gjorde dere de siste dagene? ☺️

Anonymkode: 16d9b...5bc

Jeg tok det med knusende ro. Hvilte, gikk turer, leste, slappet av. Alt for å lade opp og være uthvilt og avslappet når det satt i gang. Ting som gjorde meg glad og avslappet. 

Anonymkode: c0420...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...