lady90 Skrevet 17. oktober 2023 #1 Del Skrevet 17. oktober 2023 Har fått ny stekeovn som har et brett for airfrying. Av erfaring setter poteter seg bom fast på stekebrett, selv med olje, så jeg bruker alltid bakepapir under når jeg steker potetbåter osv. Men kan man bruke det på et slikt brett, eller er det ikke vits? Sitter ikke ting bom fast eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Del Skrevet 17. oktober 2023 Hos meg er det med en rist som matvarene skal legges på, og på nederste rille skal det stå et stekebrett med bakepapir som fanger opp fett og andre ting som faller ned. Jeg har aldri opplevd at matvarene setter seg fast i risten. Anonymkode: 5c588...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Del Skrevet 17. oktober 2023 I motsetning til stekebrett er airfryer i anti-stick. Aldri festey seg fast Anonymkode: ceca8...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I motsetning til stekebrett er airfryer i anti-stick. Aldri festey seg fast Anonymkode: ceca8...91a Men vender dere potetene i olje først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Del Skrevet 17. oktober 2023 lady90 skrev (1 minutt siden): Men vender dere potetene i olje først? Jeg gjør ikke det Anonymkode: 5c588...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): I motsetning til stekebrett er airfryer i anti-stick. Aldri festey seg fast Anonymkode: ceca8...91a Men en air-fryer, og en air-fryerfunsjon i stekeovnen er ikke helt det samme. En rist eller stekebrett er ikke non-stick, slik kurven i en air-fryer er. Anonymkode: 5c588...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nå har jeg prøvd å finne ut hvilken stekeovn du har, siden du sier at du har stekebrett, ikke rist. Men jeg finner bare de med rist og brett under, derfor må jeg bare svare generelt. Air-frying baserer seg på at matvaren stekes av sirkulerende varmluft, og et bakepapir (og stekebrett) vil hindre denne funksjonen å fungere optimalt. Anonymkode: 5c588...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå har jeg prøvd å finne ut hvilken stekeovn du har, siden du sier at du har stekebrett, ikke rist. Men jeg finner bare de med rist og brett under, derfor må jeg bare svare generelt. Air-frying baserer seg på at matvaren stekes av sirkulerende varmluft, og et bakepapir (og stekebrett) vil hindre denne funksjonen å fungere optimalt. Anonymkode: 5c588...f1e Ok, det er en helt ny Bosch ovn. Det er airfryer brett som ser ut som på bildet. Er ikke noe brett til å ha under denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Del Skrevet 17. oktober 2023 Hadde du tatt med deg en paraply i dusjen? Målet er at luften skal treffe maten, du vil få et ok resultat med bakepapir, men desidert best uten Anonymkode: 80e23...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Del Skrevet 17. oktober 2023 lady90 skrev (17 minutter siden): Ok, det er en helt ny Bosch ovn. Det er airfryer brett som ser ut som på bildet. Er ikke noe brett til å ha under denne Det gjorde det litt lettere å forstå hvordan brettet ser ut 😊 Min rist ser slik ut, og som du ser er det veldig liten flate der mat kan sette seg fast på. På ditt brett tror jeg at jeg ville ha pendlet litt olje i bunnen, men ikke brukt bakepapir siden det ødelegger for luftsirkulasjonen. Anonymkode: 5c588...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå