Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller jeg vet ikke om jeg skal kalle henne for venninne lengre fordi det er som det er men la oss nå gjøre det. Hun kom til Norge for 5 år siden fra et annet  land og er nylig blitt skilt fra sin Norske mann, og i begynnelsen var det kun meg som hun hadde som venninne. 

Så flyttet hun vekk fra mannen og hun har da i gjennom denne tiden fått seg flere venner , noe som har gjort det lettere for meg å ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har så mye tid sammen med henne.

Jeg fyller år i løpet av kort tid og har i den sammenhengen invitert en del folk, og vi har sagt uten barn og alle kommer uten barn bortsett fra hun. Hun gadd ikke å spørre x mannen om de kunne være der, og mest av alt har jeg lyst til å si at vi får finne en annen dag.

Saken er den at hun har null kontroll på ungene, de søler overalt og griser noe sinnsykt, de griner og hyler hvis de får nei. Jeg har sagt at hun får bare ta de med da men at hun må passe på de selv, ingen av oss andre gjør det. Det er ikke sånn at vi har egen tv stue så det blir ikke satt på barnetv, , da erfaringsmessig så blir det bare grining og krangling.  Og jeg har også sagt at hun får gi de små kakestykker fordi også her er erfaringen at de får store stykker, de tar en bit, " liker ikke" kaster det på gulvet og forlanger noe annet.

Men hun blir sur og får det til at jeg "hater" ungene hennes og at hun syntes også at klokkeslettet er veldig sent, noe som er kl 4 liksom. Og det er i en helg. Jeg har sagt at hun trenger jo ikke å komme, eller hun kan komme en annen dag, men da mener hun at jeg fryser henne ut og at jeg er flau over hun, noe som jo stemmer, fordi vanligvis setter hun seg innerst i sofaen og lar oss andre ta ungene. Men hun forstår ikke eller vil ikke forstå hvor mye gris de legger i gjen, og nei jeg hater ikke ungene hennes men jeg har ikke lyst til å finne kaker rester i en uke etterpå og de herjer vilt og hyler høyt når de ikke får viljen sin.

Barna er under 5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke forklare henne hvorfor du sier som du gjør? Hva som er problematisk med at hun har barna på besøk og hvordan de oppfører seg. 

Anonymkode: 37a88...2c0

Skrevet

"Selskapet er UTEN barn, det vil være alkohol der". Så ungene kan dessverre ikke være med. Sånn, da er det løst. 

Anonymkode: 007dc...243

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du fortsetter å si at det er sammenkomst uten barn. At ingen av de andre inviterte har med barn, og at du ønsker kun voksne. Hvis det ikke passer for henne kan dere gjerne møtes en annen gang. Å fortelle at ingen andre passer hennes barn åpner for at hun kan si ting som «de oppfører seg alltid fint» eller «jeg passer på selv». Vær hard på at det er uten barn, men at du gjerne vil ha (bare) henne der.

Anonymkode: fc70c...f79

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Selskapet er UTEN barn, det vil være alkohol der". Så ungene kan dessverre ikke være med. Sånn, da er det løst. 

Anonymkode: 007dc...243

Men det er ikke den type sammenkomst

Skrevet

Det blir veldig urettferdig ovenfor alle som har skaffet barnevakt at hun får ta med sine. Barnevakt er et sjeldent gode. Hadde jeg brukt en barnevakt for å dra et sted det allikevel er med barn på så ville jeg følt det urettferdig. 

"Lørdag er uten barn. Synd du ikke fikk barnevakt. Jeg sitter med kalenderen min for å finne en annen dag du og jeg kan finne på noe. Hvilken dag passer for deg?  " Ikke ta pause før du har sagt alt. 

Anonymkode: 089b6...417

• Liker 6
Skrevet

Ikke bland inn at barna hennes er slitsomme. Det finnes mange sannheter men du trenger ikke si dem alle. En sannhet er at du har invitert uten barn. Punktum. Ikke rot deg inn i tema oppførsel/oppdragelse. Det kan dere ta en annen gang

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir veldig urettferdig ovenfor alle som har skaffet barnevakt at hun får ta med sine. Barnevakt er et sjeldent gode. Hadde jeg brukt en barnevakt for å dra et sted det allikevel er med barn på så ville jeg følt det urettferdig. 

"Lørdag er uten barn. Synd du ikke fikk barnevakt. Jeg sitter med kalenderen min for å finne en annen dag du og jeg kan finne på noe. Hvilken dag passer for deg?  " Ikke ta pause før du har sagt alt. 

Men det er et barn som kommer, ei på 7 år. Dette er ikke noe stort selskap sånn sett men jeg har likevel ikke superlyst til å ha griset. Og hadde hun bare passet på de.

Skrevet

Jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg hadde reist i et selskap hvor barn ikke var ønsket, også var det barn der likevel mens ungen min er hos barnevakt, eller far har tatt fri fra jobb for å være hjemme med barnet. 

Anonymkode: 5392f...fc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg hadde reist i et selskap hvor barn ikke var ønsket, også var det barn der likevel mens ungen min er hos barnevakt, eller far har tatt fri fra jobb for å være hjemme med barnet. 

Samme her. TS må lære seg å sette grenser for alle, ikke bare noen få.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingen av de andre har små barn, bortsett fra hun på 7 år, ellers er de andre sine barn voksne.

BobbySocks skrev (19 timer siden):

Samme her. TS må lære seg å sette grenser for alle, ikke bare noen få.

Jeg trenger ikke sette grenser for andre fordi barna til de andre er mer enn voksne.

Men det løste seg, hun  ble rasende når jeg sa at jeg ikke ville ha ungene her, og sa at hvis de kommer blir de bare avvist. Rett og slett, så hun meldte avbud-

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...