Gå til innhold

Realistisk temperatur fra og til i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen fra utlandet spør meg om hvor varmt og kaldt det vanligvis blir her jeg bor i Oslo på sommeren og vinteren, fant ingen god graf når jeg googlet. Ikke hva det har vært på det varmeste og kaldeste på lang tid, men hvilke temperaturer det vanligvis kommer opp og ned i på det varmeste og kaldeste altså. Ikke gj.snitt per mnd.

Anonymkode: fab9a...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basert på min subjektive oppfattelse så tenker jeg at vi har fine sommerdager på opptil 25 grader, varmere enn det er sjeldent. Men mellom 16-24 grader er typisk for sommer.  På den kaldeste tiden på vinteren (jan-feb) ligger tempen mellom -8 til -15 på dagtid. Har opplevd kaldere, feks i 2010 husker jeg en lengre periode med ned til -25, men det er ikke "vanlig". 

Anonymkode: 11d19...bf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Basert på min subjektive oppfattelse så tenker jeg at vi har fine sommerdager på opptil 25 grader, varmere enn det er sjeldent. Men mellom 16-24 grader er typisk for sommer.  På den kaldeste tiden på vinteren (jan-feb) ligger tempen mellom -8 til -15 på dagtid. Har opplevd kaldere, feks i 2010 husker jeg en lengre periode med ned til -25, men det er ikke "vanlig". 

Anonymkode: 11d19...bf6

-25 i Oslo i 2010? I don’t think so. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (13 minutter siden):

-25 i Oslo i 2010? I don’t think so. 

Jo, vinteren 2009/2010 var bikkjekald. 

Anonymkode: ea31d...134

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo, vinteren 2009/2010 var bikkjekald. 

Anonymkode: ea31d...134

Ja, den var kald, men ikke -25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Grüner skrev (På 18.10.2023 den 23.22):

Ja, den var kald, men ikke -25.

Jo. Kommer ann på hvorfor Oslo. Jeg bor i Bærum som er rett ved Oslo grensen og vi hadde -25 rundt 2010. Midt i Oslo sentrum blir det ikke like kaldt, men bare du kommer vekk fra det tetteste så er det kaldere. 

Anonymkode: 87ef9...ae0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...