Gå til innhold

Samboer kjøpte 4 sjokoladeplater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer kjøpte fire sjokoladeplater i går, 4 for 100,-. For å være snill mot meg som er i en vanskelig situasjon for tiden, og han vet jeg elsker sjokolade. Men nettopp fordi jeg elsker den, kan jeg ikke ha melkesjokolade i huset! Jeg kjøper noen ganger mørk kokesjokolade for å hakke opp og ha i hytteost, men jeg synes kokesjokolade smaker stygt å spise uten noe til, så det er greit å ha i huset. Mens jeg vet av erfaring at jeg fint kan stresspise en hel plate melkesjokolade på én gang!

Er det andre sjokoladeelskere her som har vært i samme situasjon?

Heldigvis er en av platene Fruktnøtt, og den liker jeg ikke.

Legger til at jeg ikke er interessert i andre søtsaker enn sjokolade. Bare den gir meg et psykisk «kick». 

Anonymkode: ae4d8...bca

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjeder du deg veldig, eller?

Anonymkode: 0121c...def

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Br ham gjemme de da og ikke avsløre hvor de er, selv under hardbarka tortur ☺️

Anonymkode: a3018...131

• Liker 2
Skrevet

Men kjære vene, da sier du det som det er: «takk for omtanken, jeg setter pris på at du kjøpte sjokolade til meg men jeg vil helst ikke ha sjokolade liggende i huset», så vet han det til neste gang :) så må du bare beherske deg for å ikke spise de tre platene du liker på en gang😅

Anonymkode: f23bb...40d

• Liker 16
Skrevet

Jøsses! Måtte han sove på gjesterommet pga dette?

• Liker 1
Skrevet

Tror du veldig enkelt kan gi vekk sjokolade. Og si at du ikke ønsker han skal kjøpe mer

Anonymkode: cd26a...c04

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjeder du deg veldig, eller?

Anonymkode: 0121c...def

Nei. Jeg skulle ønske jeg hadde tid til å kjede meg.

Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Jøsses! Måtte han sove på gjesterommet pga dette?

Jeg håper du tuller. 

Skrevet

Dump!

Anonymkode: 99356...c9d

Skrevet

Hvorfor lager du et problem ut av dette?

Er jo du som er problemet her, du tar ikke ansvar for din avhengighet. Er DU som må jobbe med deg selv, din avhengighet!

Det er DITT ansvar! Du viser deg som totalt ansvarsløs og offerrolle med en gang. Typisk kvinner dessverre.

Din samboer kan kjøpe 100 plater om han vil, du trenger fortsatt ikke spise noen av de. 

Nå må du vise styrke, stå imot. Ikke spise mer sjokolade, da stopper suget.

Anonymkode: 7428f...fe6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Kos deg med sjokoladen da, hvis du ikke klarer å spare den. 

Anonymkode: c0e8d...f5c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper du tuller. 

Ja, selvfølgelig 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg har det som deg! Men min samboer er også glad i sjokolade, så han kjøper fire for at han skal rekke å få noe til seg selv. 

Anonymkode: d0a14...530

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor lager du et problem ut av dette?

Er jo du som er problemet her, du tar ikke ansvar for din avhengighet. Er DU som må jobbe med deg selv, din avhengighet!

Det er DITT ansvar! Du viser deg som totalt ansvarsløs og offerrolle med en gang. Typisk kvinner dessverre.

Din samboer kan kjøpe 100 plater om han vil, du trenger fortsatt ikke spise noen av de. 

Nå må du vise styrke, stå imot. Ikke spise mer sjokolade, da stopper suget.

Du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om. Hadde det vært snakk om avhengighet hadde jeg stappet i meg hele tiden. Jeg ville ha svar fra noen som hadde vært i samme situasjon som meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om. Hadde det vært snakk om avhengighet hadde jeg stappet i meg hele tiden. Jeg ville ha svar fra noen som hadde vært i samme situasjon som meg. 

Jeg har god peiling.

Du sliter med avhengighet, som du ikke klarer å stoppe.

Fornektelse er første bud... :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Min mann er også sånn. Han er så snill ❤️ Dette må du ikke gi ham kjeft for, men du må holde godt fast i og ta vare på ham. Han vil deg vel.

Det du kan gjøre, er å be han om å gjemme slikt et sted du ikke vet hvor er. Ute av syn ute av sinn. Så kan du be om at han henter når det er "innafor" å spise litt.

Anonymkode: db56a...946

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann er også sånn. Han er så snill ❤️ Dette må du ikke gi ham kjeft for, men du må holde godt fast i og ta vare på ham. Han vil deg vel.

Det du kan gjøre, er å be han om å gjemme slikt et sted du ikke vet hvor er. Ute av syn ute av sinn. Så kan du be om at han henter når det er "innafor" å spise litt.

Anonymkode: db56a...946

Jeg har ikke gitt ham kjeft. Jeg sa bare «Takk». 

Skrevet

Kom deg ut med en gang og oppsøk nærmeste krisesenter!

Anonymkode: 5f826...379

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker om at en fjær blir til ti høns.. 

Anonymkode: 9121b...285

• Nyttig 1
Skrevet

Han ser kanskje ikke så alvorlig på dette med sjokolade som du gjør, og vil bare være snill. Han tenkte kanskje du kunne gjøre et unntak, ta en pause fra kokesjokoladen, nå da ting har vært vanskelig. 

Anonymkode: d0a14...530

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...