AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Vi har nettopp fått barn nummer to, nok engang en nydelig gutt. Svigermor bor ca 13 timer unna oss med bil (ca. 2 timer med fly) og kommer nesten aldri på besøk. Det er nå godt over et år siden forrige gang, da hun heller forventer at vi (som har barn og gjør reise mye mer tungvint og dyrt) skal reise så langt for å besøke henne. Når vi facetimet sist, sa svigermor at "neste må jo bli jente!!". Jeg svarte da at det ikke kommer til å skje siden vi har booket time for å sterilisere mannen min, da vi er mer nok fornøyde med to friske barn. Svigermor sitt svar var at hun begynte å gråte!! Jeg prøvde å forsiktig å si at hun er jo ikke å besøker de hun har fra før. Hun ville likevel ikke høre og har nå prøvd å overbevise mannen min om å avlyse timen til sterilisering! Hva skal vi gjøre?? Anonymkode: f7767...de5 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Dere lever deres liv slik dere ønsker. Fortsetter svigermor å mase, må dere forklare tydelig at det har ikke hun noe med. Så får hun eventuelt bare bli sur. Anonymkode: 10944...98a 12
Phoenix Heart Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Hva er det med folk som krever at andre skal få barn. Merkelig kvinnfolk. 16
Tbag Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Hva dere skal gjøre? Leve deres liv slik dere ønsker selvsagt. Informere henne om at dette KUN er deres valg og beslutning, ingen andre har noe med dette å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Dette bestemmer dere jo selv, så enkelt er det. Opp til dere hvor mange barn dere vil ha, så det er jo bare å si fra til svigermor at den beslutningen tar dere. Anonymkode: 78aea...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Hun er jo tydelig kun interessert i et jentebarnebarn. Hadde kuttet henne ut. Anonymkode: 88379...8dd 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Herregud. Du skal slutte å være så personlig med henne, trodde du hun ville ta nyheten om at sønnen skal sterilisere seg som en grei eller endog til bagatell av en gladnyhet? Hvorfor i himmelens navn fortalte du det? Og fulgte opp med at hun aldri besøker dere..... Du skal ligge langt, langt unna denne "problemstillingen", og la mannen ta alle samtaler og reprerasjon med sin mor. Selvfølgelig har hun ingen ting med stereliseringen å gjøre. Hun har så lite med det å gjøre at hu burde får slippe å vite om det. Sånne spørsmål som det om nestemann svarer man med " vi får se, vi er så fornøyd med de vi har". Punktum. Anonymkode: 2ffd2...d15 14 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg synes også det er rart å dele nyhet om sterilisering.. Hvis du ikke ønsker invaderende kommentarer så ikke inviter til det. Ellers er hun vel ikke en du kan forvente engasjerer seg tydeligvis.. Sats på din familie Anonymkode: a9f82...109 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Gud bedre, menneske, ikke fortell sånne ting til svigermor. Hva dere skal gjør? Mannen din skal be moren sin respektere valget han har tatt, og si at han ikke kommer til å diskutere det mer med henne. Kjære vene, er da ikke noe å lure på. Anonymkode: 5ba10...f6b 3
Carrot Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 for et merkelig svar å gi svigermor på en flåsete kommentar, personlig ville jeg svart noe flåsete selv ala - du får komme oftere på besøk til de to som alt er her da vet du og latt det ligge med det.. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 Syns det er unødvendig å gå inn i slike diskusjoner med en svigermor som bor kjempelangt unna og du ser sjelden. La i såfall mannen din ta de diskusjonene. Hadde vært noe annet om hun bodde nært og ville diskutere ofte. Anonymkode: 3f145...35f 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 Hun bruker det til å handle om seg selv. La dama tro at dere fortsatt prøver. Hun trenger ikke å vite at strengen blir klippet. Anonymkode: 371bf...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 Carrot skrev (4 minutter siden): for et merkelig svar å gi svigermor på en flåsete kommentar, personlig ville jeg svart noe flåsete selv ala - du får komme oftere på besøk til de to som alt er her da vet du og latt det ligge med det.. Ja, det er jo egentlig det. Men jeg skjønner ts, for det må være bittert å få en slik kommentar fra svigermor når hun egentlig driter i å yte noe for de barna som er. Min driter i våre barn, hun å nok med å gå å henge med svigersøster og planlegge de fremtidige barnebarna som kommer der. Selv tror jeg at det kommer ingen barn der så svigermor har latt bestemor rollen sin gå til intet.. Anonymkode: 371bf...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 Hva dere skal gjøre? Dere skal leve livet slik dere ønsker. Svigermor kan ikke kreve flere barnebarn på noe måte. Hva skal hun gjøre da? Tvinge dere til å ha ubeskyttet sex? Anonymkode: 13a67...2ef
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes også det er rart å dele nyhet om sterilisering.. Hvis du ikke ønsker invaderende kommentarer så ikke inviter til det. Ellers er hun vel ikke en du kan forvente engasjerer seg tydeligvis.. Sats på din familie Anonymkode: a9f82...109 Det var jo i forbindelse med at hun maste om flere barnebarn, så var jo helt greit og nevne det da så slipper man og få mere mas. Var jo ikke som hun ringte for og informere heller 😅 Uansett hadde nevnt minimalt til henne fremover, og håper sønnen sier i fra at dette har du ingenting med. Og jeg hadde nevnt hva skal du med mere barnebarn om du ikke prioriterer dem du allerde har. Virker litt som hun ønsker en jente, og da hadde vel hun kommer løpende, men så stygt gjort og forkejllgs behandle barnebarna. Da hadde jeg ihvertfall satt ned foten. Har hun flere barn som kan gi henne barnebarn og om dem evnetluelt blir mere prioritert Anonymkode: 056c2...598 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herregud. Du skal slutte å være så personlig med henne, trodde du hun ville ta nyheten om at sønnen skal sterilisere seg som en grei eller endog til bagatell av en gladnyhet? Hvorfor i himmelens navn fortalte du det? Og fulgte opp med at hun aldri besøker dere..... Du skal ligge langt, langt unna denne "problemstillingen", og la mannen ta alle samtaler og reprerasjon med sin mor. Selvfølgelig har hun ingen ting med stereliseringen å gjøre. Hun har så lite med det å gjøre at hu burde får slippe å vite om det. Sånne spørsmål som det om nestemann svarer man med " vi får se, vi er så fornøyd med de vi har". Punktum. Anonymkode: 2ffd2...d15 Er ikke akkurat første gang hun har mast om en til, det starta fra hun fikk vite at vi skulle ha en gutt til når jeg var gravid i uke 18. Anonymkode: f7767...de5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var jo i forbindelse med at hun maste om flere barnebarn, så var jo helt greit og nevne det da så slipper man og få mere mas. Var jo ikke som hun ringte for og informere heller 😅 Uansett hadde nevnt minimalt til henne fremover, og håper sønnen sier i fra at dette har du ingenting med. Og jeg hadde nevnt hva skal du med mere barnebarn om du ikke prioriterer dem du allerde har. Virker litt som hun ønsker en jente, og da hadde vel hun kommer løpende, men så stygt gjort og forkejllgs behandle barnebarna. Da hadde jeg ihvertfall satt ned foten. Har hun flere barn som kan gi henne barnebarn og om dem evnetluelt blir mere prioritert Anonymkode: 056c2...598 Mannen min har brødre, men de er evige ungkarer 🤪 Anonymkode: f7767...de5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Vårt liv så jeg hadde sagt at hun kan jo få flere barn selv da hvis det er så viktig. Anonymkode: 4893a...cb4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har nettopp fått barn nummer to, nok engang en nydelig gutt. Svigermor bor ca 13 timer unna oss med bil (ca. 2 timer med fly) og kommer nesten aldri på besøk. Det er nå godt over et år siden forrige gang, da hun heller forventer at vi (som har barn og gjør reise mye mer tungvint og dyrt) skal reise så langt for å besøke henne. Når vi facetimet sist, sa svigermor at "neste må jo bli jente!!". Jeg svarte da at det ikke kommer til å skje siden vi har booket time for å sterilisere mannen min, da vi er mer nok fornøyde med to friske barn. Svigermor sitt svar var at hun begynte å gråte!! Jeg prøvde å forsiktig å si at hun er jo ikke å besøker de hun har fra før. Hun ville likevel ikke høre og har nå prøvd å overbevise mannen min om å avlyse timen til sterilisering! Hva skal vi gjøre?? Anonymkode: f7767...de5 Hva skal dere gjøre? Bestemme over deres egne liv vel? Når fikk «svigermor» en stemmerett? Hvorfor i det hele tatt diskutere dette med henne? Anonymkode: edb49...896 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 Dere svarte på noe som hørtes litt ut som en tullekommentar med et dønn alvorlig svar. Da er det ikke rart det ble litt krøll i kommunikasjonen. Hvis dere ikke ønsker innblanding fra svigermor i personlige ting, må dere ikke dele personlige ting med henne. Hun har jo rett til å ønske seg flere barnebarn, akkurat som dere har rett til å stoppe produksjonen. Kanskje hun hadde sett for seg at hun skulle få veldig mange? Dette med barn og barnebarn handler jo dypest sett om det å få spredt genene sine og kan fremkalle sterke følelser vi ikke alltid rår over. Ikke la henne få noen bestemmelsesrett over dette med sterilisering, så klart, men gi henne litt rom for å ha de følelsene hun har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå