AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har de siste 5 ukene vært sykemeldt grunnet nedstemthet og angst, samt en fysisk skade. Jeg har prøvd meg i jobb gradert, men symptomene øker. Har fått tanker om livet er verdt å leve, noe jeg synes er ekstremt skummelt. Før jeg ble sykemeldt sa jeg opp stillingen min da jeg har fått en ny jobb (starter i desember). Det ble gjort på bakgrunn av at jobben har vært en årsak til symptomtrykket. Nå er jeg så innmari usikker på hva som er riktig å gjøre frem til ny jobb, jeg er redd min psykiske helse blir betraktelig verre frem til ny jobb (fastlegen mener at fortsettelse av sykemelding er aktuell) . Har noen lignende erfaring? Vil det hjelpe å være sykemeldt frem til ny jobb? har lest at det ikke anbefales å gå lenge sykemeldt med psykiske plager.. Anonymkode: b874c...dcb 1
AnneBV Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Hei, Ser absolutt ingenting i veien å være sykmeldt frem til ny jobb. Har ei venninne som også har et giftig miljø på jobb og har valgt å sykemeldes mens hun søker ny jobb. Vil anbefale å lytte til råd fra fastlegen. Håper ting går bedre for din del snarlig. Beste hilsener! AB
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Om det anbefales gå sykemeldt eller ikke vil jo komme helt an på situasjonen. Jeg har vært langvarig sykemeldt pga depresjon og angst, for meg var det ikke forsvarlig være på jobb. Du sier jo selv at dine plager blir verre av jobb, og da har du jo svart på ditt eget spørsmål. For mange vil det kunne hjelpe være i jobb ja, men du er jo veldig tydelig selv på at det IKKE hjelper deg, både at jobben forverrer deg og i tillegg er delvis årssaken. Ønsker du fortsette å jobbe ut oppsigelsestiden, og dermed øke symptomene dine helt til du starter i ny jobb? Vil du presse deg lengre slik at du øker sjansene for å være så dårlig at du ikke klarer starte i ny jobb? Anonymkode: 12d8b...057
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det anbefales gå sykemeldt eller ikke vil jo komme helt an på situasjonen. Jeg har vært langvarig sykemeldt pga depresjon og angst, for meg var det ikke forsvarlig være på jobb. Du sier jo selv at dine plager blir verre av jobb, og da har du jo svart på ditt eget spørsmål. For mange vil det kunne hjelpe være i jobb ja, men du er jo veldig tydelig selv på at det IKKE hjelper deg, både at jobben forverrer deg og i tillegg er delvis årssaken. Ønsker du fortsette å jobbe ut oppsigelsestiden, og dermed øke symptomene dine helt til du starter i ny jobb? Vil du presse deg lengre slik at du øker sjansene for å være så dårlig at du ikke klarer starte i ny jobb? Anonymkode: 12d8b...057 Jeg sliter med bekymringstanker og behov for kontroll. Dette gjør at jeg uroer meg for arbeidsoppgavene mine i nåværende jobb, og er redd at disse bekymringene vil eskalere ved å være sykemeldt. Men samtidig tror jeg også at jeg vil kunne risikere å ikke være i stand til å starte i den nye jobben om jeg fortsetter som jeg har gjort.. Dette er vanskelig Anonymkode: b874c...dcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå