Gå til innhold

Hvilken iphone anbefaler dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe tlf gjennom jobben og klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Pga pris tenkte jeg først å kjøpe iphone 14, så får jeg anbefalt å kjøpe pro. Det er liten prisforskjell på iphone 14 og 15, men en del om jeg skal velge pro. Jeg tenker også om jeg skal velge vanlig 15 eller 14 pro? Tenker om kamera på 15 er minst like god som på 14 pro? 

Noen som har erfaringer med modellene eller tips til meg?

Anonymkode: 467a3...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser på 14 kan du like gjerne gå for 13, det er omtrent samme telefonen. Så, enten 13 eller 15.

Anonymkode: e3671...e00

Skrevet

Jeg synes det er vanvittige priser. Jeg kjøper ikke det siste. Tlf er kjøpt for et par år siden. Det var da ikke nyeste modell. Sitter her med en splitter ny pad. Jeg kjøpte ikke nyeste modell. Vet at denne paden kommer til å dekke mine behov. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du ser på 14 kan du like gjerne gå for 13, det er omtrent samme telefonen. Så, enten 13 eller 15.

Anonymkode: e3671...e00

Takk for svar, så vanlig 15 istedenfor 14 pro? Lest mye bra om 14 pro.

Skrevet
Helene skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er vanvittige priser. Jeg kjøper ikke det siste. Tlf er kjøpt for et par år siden. Det var da ikke nyeste modell. Sitter her med en splitter ny pad. Jeg kjøpte ikke nyeste modell. Vet at denne paden kommer til å dekke mine behov. 

Jeg betaler ikke full pris men et mellomlegg. Jeg er helt enig, det er svindyre telefoner.

Skrevet

13 har fortsatt busslomme. 14 har dynamic island.

Skrevet

Om det ikke er noe med 15 som trekker deg dit så ville jeg personlig ha gått for 14 Pro.

• Liker 3
Skrevet

Ville valgt 15, om enn bare for å slippe lightning-pluggen.

Anonymkode: 0994e...762

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 14 Pro og liker den veldig godt. Men jeg har ikke prøvd 15 eller 13, så jeg kan ikke sammenligne der. 

Anonymkode: d963b...7fe

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar, så vanlig 15 istedenfor 14 pro? Lest mye bra om 14 pro.

14 pro er en bedre telefon.

14 pro har telephoto, bedre zoom en 15.

14 pro har større batteri.

14 pro har ramme av rustfritt stål, 15 har kun aluminum som blir fortere slitt.

Viktigst av alt, 14 pro har 120hz skjerm, 15 har kun 60hz som føles hakkete i sammenligning med 120hz.

Om prisen er lik, blir 15 et dårlig kjøp i sammenligning. 14 pro er en bedre telefon på alle måter.

Endret av Blueberrymuffin
Skrevet

Kjøpte iPhone for et par år siden. Den gamle sluttet å virke. Men jeg kjøpte ikke nyeste typen. Jeg hadde råd til det, men syntes dette var unødvendig. Ville ha en tlf til mitt bruk. Å bruke 15000 på en telefon er ikke innenfor min verden. 

Skrevet

Har Apple betalt en eller annen russisk trollfabrikk til å spamme ned nettfora med iPhone-reklame nå? Synes jeg ser sånne spørsmål om iphone-anbefaling med vikarierende motiv hver dag nå.

Anonymkode: 34c4e...631

Skrevet
Helene skrev (9 timer siden):

Kjøpte iPhone for et par år siden. Den gamle sluttet å virke. Men jeg kjøpte ikke nyeste typen. Jeg hadde råd til det, men syntes dette var unødvendig. Ville ha en tlf til mitt bruk. Å bruke 15000 på en telefon er ikke innenfor min verden. 

Som sagt jeg betaler ikke full pris men halvpris ca for tlf.

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (9 timer siden):

14 pro er en bedre telefon.

14 pro har telephoto, bedre zoom en 15.

14 pro har større batteri.

14 pro har ramme av rustfritt stål, 15 har kun aluminum som blir fortere slitt.

Viktigst av alt, 14 pro har 120hz skjerm, 15 har kun 60hz som føles hakkete i sammenligning med 120hz.

Om prisen er lik, blir 15 et dårlig kjøp i sammenligning. 14 pro er en bedre telefon på alle måter.

Det skiller 2000 kr, så bør nok gå for en 14 pro da. Takk for tips.

Skrevet

Egentlig trodde jeg aldri at jeg skulle bruke iPhone. Har alltid hatt billigere telefoner. Men så vant jeg en, i sånn adventskalender på nettet. Denne telefonen varte i 6 år. Jeg regnet ut besparelsen. Kjøpte iPhone for første gang. Denne varte i nye 6 år. I fjor kjøpte jeg min andre iPhone. Fortsatt ikke siste modell. Telefonen fungerer til mitt bruk. Å bruke 15000 på en telefon er for meg galskap. For denne summen kan du kjøpe vaskemaskin , oppvaskmaskin og ny støvsuger. 

Skrevet
Helene skrev (47 minutter siden):

Egentlig trodde jeg aldri at jeg skulle bruke iPhone. Har alltid hatt billigere telefoner. Men så vant jeg en, i sånn adventskalender på nettet. Denne telefonen varte i 6 år. Jeg regnet ut besparelsen. Kjøpte iPhone for første gang. Denne varte i nye 6 år. I fjor kjøpte jeg min andre iPhone. Fortsatt ikke siste modell. Telefonen fungerer til mitt bruk. Å bruke 15000 på en telefon er for meg galskap. For denne summen kan du kjøpe vaskemaskin , oppvaskmaskin og ny støvsuger. 

Det er helt greit at du mener det men det var strengt tatt ikke det trådstarter lurte på.

Men samtidig er det fint å se at du dokumenterer med din erfaring at iPhone er verdt prisen. For det er veldig få andre telefoner du kunne hatt like mye glede av like lenge. Og i disse seks årene har du sannsynligvis hatt tilgang til alle funksjons- og sikkerhetsoppdateringer. Det er det faktisk enda ingen andre som har klart like lenge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...