AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #1 Skrevet 17. oktober 2023 Merker dette er så vanlig, trist. Bestemt meg for å svare tilbake hver gang dette skjer nå. "Synes du ikke ditt og datt...." "Du synes også ditt og datt"... "Du gjorde jo ditt og datt"... "Du som som er..." Anonymkode: a41bd...dcc 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Det er også veldig vanlig uten at hensikten alltid er ondsinnet. Menneskehjernen er en mester i generalisering. Vi fyller selv inn informasjon vi ikke har om andre eller om en situasjon ol. Anonymkode: 7dfea...afd 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er også veldig vanlig uten at hensikten alltid er ondsinnet. Menneskehjernen er en mester i generalisering. Vi fyller selv inn informasjon vi ikke har om andre eller om en situasjon ol. Anonymkode: 7dfea...afd Derfor er det viktig å se hvordan man oppfatter budskapet. Jeg finner meg ikke i å bli tillagt meninger lenger. Anonymkode: a41bd...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Det går nesten ikke an å ha en saklig diskusjon på KG (eller andre forum) pga slike stråmenn. "Jeg er litt skeptisk til at menn som anser seg som kvinner skal få tilgang til kvinnegarderober" "Å, så du er transfob. Hvorfor hater du transer?" Anonymkode: 3be0d...4b6 5 7
Phoenix Heart Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Det er ekstremt irriterende når folk holder på sånn. 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går nesten ikke an å ha en saklig diskusjon på KG (eller andre forum) pga slike stråmenn. "Jeg er litt skeptisk til at menn som anser seg som kvinner skal få tilgang til kvinnegarderober" "Å, så du er transfob. Hvorfor hater du transer?" Anonymkode: 3be0d...4b6 Nettopp. Slike finner du mange av i virkeligheten. Anonymkode: a41bd...dcc 3
Gjest Refreng Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Du kan enten innse at personen ikke er interessert i ærlig debatt og forlate området. Eller du kan se på diskusjonen som mer for personene som leser. Selv om personen du disktuerer med er en idiot, så er det mange mennesker som leser utenfra som vil være enig med deg. Noen ganger kan det være verdt ta diskusjonen for dem
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har en kamerat som vet bedre enn meg hva jeg tenker og føler. Han har ofte beskyldt meg for å tenke sånn eller mene sånn. Tillagt meg ganske grove beskyldninger basert på egne følelser. Det er grusomt irriterende. Jeg vet mer hva jeg mener om noe enn han. Også drar han det ut av kontekst hvis jeg sier noe han ikke er helt enig i. Jeg finner meg heller ikke i det lenger. Anonymkode: a0003...e74 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det går nesten ikke an å ha en saklig diskusjon på KG (eller andre forum) pga slike stråmenn. "Jeg er litt skeptisk til at menn som anser seg som kvinner skal få tilgang til kvinnegarderober" "Å, så du er transfob. Hvorfor hater du transer?" Anonymkode: 3be0d...4b6 Det er noen gråsoner her. Jeg bruker generalisering og omformulering som en måte å grave dypere ned i posterens egentlige mening. Håpet er kanskje at det skal lede til en dypere erkjennelse. Det oppnår man best ved å sette et spørsmålstegn bakerst i eget utsagn. Anonymkode: 795fb...c2b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en kamerat som vet bedre enn meg hva jeg tenker og føler. Han har ofte beskyldt meg for å tenke sånn eller mene sånn. Tillagt meg ganske grove beskyldninger basert på egne følelser. Det er grusomt irriterende. Jeg vet mer hva jeg mener om noe enn han. Også drar han det ut av kontekst hvis jeg sier noe han ikke er helt enig i. Jeg finner meg heller ikke i det lenger. Anonymkode: a0003...e74 Kutta ut en venn som holdt på sånn. Alltid «du tar feil», du misser poenget, du misforstår når jeg har en annen mening eller annen refleksjon enn han. Han Visste også «bedre» enn meg i mitt fagfelt og kunne diskutere og kverulere alt for å «få rett» mens han selv aldri har lest en bok i sitt liv og satt med lite til null kunnskap. Respektløs og hånende hele veien. Anonymkode: 48b83...f79 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har en kamerat som vet bedre enn meg hva jeg tenker og føler. Han har ofte beskyldt meg for å tenke sånn eller mene sånn. Tillagt meg ganske grove beskyldninger basert på egne følelser. Det er grusomt irriterende. Jeg vet mer hva jeg mener om noe enn han. Også drar han det ut av kontekst hvis jeg sier noe han ikke er helt enig i. Jeg finner meg heller ikke i det lenger. Anonymkode: a0003...e74 Dette mennesket må du holde deg langt unna, dette er vel en form for "gaslighting". En psykopat i mine øyne. De fleste har godt av å rydde opp i sine omkrets, kutte ut mennesker. Det er nok mindretallet av mennesket i verden som er noe å omgås. Anonymkode: a41bd...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 8.02): Kutta ut en venn som holdt på sånn. Alltid «du tar feil», du misser poenget, du misforstår når jeg har en annen mening eller annen refleksjon enn han. Han Visste også «bedre» enn meg i mitt fagfelt og kunne diskutere og kverulere alt for å «få rett» mens han selv aldri har lest en bok i sitt liv og satt med lite til null kunnskap. Respektløs og hånende hele veien. Anonymkode: 48b83...f79 Godt å blitt kvitt den kverulanten der kan jeg tenke meg. Bare gift. Gode venner skal kunne snakke fint sammen, ikke dra hverandre ned. AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 8.53): Dette mennesket må du holde deg langt unna, dette er vel en form for "gaslighting". En psykopat i mine øyne. De fleste har godt av å rydde opp i sine omkrets, kutte ut mennesker. Det er nok mindretallet av mennesket i verden som er noe å omgås. Anonymkode: a41bd...dcc Jeg har tenkt banen narsissist. Han er alltid et offer. Det er noe galt med alle. Vi kan snakke mye bra sammen også. Til og med backe hverandre opp. Masse pene ord, så kommer kritikken. Kan selv være sarkastisk og ufin, men tåler veldig lite selv hvis noen andre svarer litt skarpt tilbake. Er så lei han. Før var jeg redd for å miste han som venn, men nå er jeg ikke så redd lenger. Har funnet meg i masse i mange år. Og det er ingen som har opplevd like mye motbør som han har. I følge han selv. Anonymkode: a0003...e74 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Godt å blitt kvitt den kverulanten der kan jeg tenke meg. Bare gift. Gode venner skal kunne snakke fint sammen, ikke dra hverandre ned. Jeg har tenkt banen narsissist. Han er alltid et offer. Det er noe galt med alle. Vi kan snakke mye bra sammen også. Til og med backe hverandre opp. Masse pene ord, så kommer kritikken. Kan selv være sarkastisk og ufin, men tåler veldig lite selv hvis noen andre svarer litt skarpt tilbake. Er så lei han. Før var jeg redd for å miste han som venn, men nå er jeg ikke så redd lenger. Har funnet meg i masse i mange år. Og det er ingen som har opplevd like mye motbør som han har. I følge han selv. Anonymkode: a0003...e74 Du må ta vare på deg selv, hva som er best for deg De fleste har giftige relasjoner som skal kontrollere og trykke deg ned. Anonymkode: a41bd...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må ta vare på deg selv, hva som er best for deg De fleste har giftige relasjoner som skal kontrollere og trykke deg ned. Anonymkode: a41bd...dcc Takk. Ja, det er viktig å ta vare på seg selv. Jeg jobber med saken😊 Anonymkode: a0003...e74 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takk. Ja, det er viktig å ta vare på seg selv. Jeg jobber med saken😊 Anonymkode: a0003...e74 Bra, bruk tiden du har i livet nyttig! Ikke på feil mennesker....bli god venn med deg selv. Vær din egen bestevenn, behandle deg selv bra. Anonymkode: a41bd...dcc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 Typisk "så du mener" Anonymkode: 6de28...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Typisk "så du mener" Anonymkode: 6de28...1d3 Den er veldig drøy ja.... Anonymkode: a41bd...dcc 1
MyMichelle Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 Er dessverre mange av slike personer på KG. Om noen tillegger meg meninger jeg ikke har, så svarer jeg, med mindre jeg oppfatter det som personen bare er ute etter å provosere meg. 1
lillevill Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Introjekter. Folk lager en sannhet av div grunner og trer den over hodet på andre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå