Memorangen Skrevet 6. april 2024 #61 Skrevet 6. april 2024 Fjugur skrev (Akkurat nå): Jeg har hittil sluppet unna alderslangsyntheten etter laserop, er 55 år og eneste av mine venner som ikke er blitt langsynt med alderen Å sier det det, interessant! Har du også implantert linse? Jeg er 41 og merker ikke så mye til det ennå.
Memorangen Skrevet 6. april 2024 #62 Skrevet 6. april 2024 *nordby* skrev (55 minutter siden): Dere som bytter linse: kan syney forverre seg, og kan man se halo (?) og bli tørr på øynene? Har - 6 og - 8 og drømmer om å kvitte meg med linsene. Er 40.. Jeg hadde halo de første årene, merket det litt når jeg kjørte i tunneller. Men tenker sjelden over det nå lenger, så tror nok det har blitt bedre. 1
enkefru Skrevet 6. april 2024 #63 Skrevet 6. april 2024 Memorangen skrev (1 minutt siden): Å sier det det, interessant! Har du også implantert linse? Jeg er 41 og merker ikke så mye til det ennå. Nei, bare laser. Lasix, het det det mon tro, er ca 15 år siden jeg gjorde det… husker ikke, men ikke noen ny/ekstra linse 😅
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #64 Skrevet 6. april 2024 Jeg og mannen tok Lasik operasjon for 2 år siden, angrer bare på at vi ikke gjorde det tidligere 😃 Anonymkode: ee2e6...481 1
katties Skrevet 6. april 2024 #65 Skrevet 6. april 2024 Jeg har vurdert drt, men er både lyssensitiv og har tørre øyne fra før av. Begge disse tingene blir ofte værre, og da tror jeg jeg heller lever med mitt dårlige syn, for ellers tror jeg jeg blir avhengig av øyedråper og solbriller for resten av livet...
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #66 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 5.46): Jeg trenger ett par briller for å se skarpt på tv (som er litt avstand), og ett annet par briller for å lese skrift på nært hold (kort avstand). Det er litt styr å drive og skifte briller og drasse på briller når jeg skal noe sted osv. Har hørt at laseroperasjon kan fikse problemer med synet. Men hvilke? Kan det opereres for begge mine synsproblemer så jeg ikke trenger briller til noe? Eller bare en av dem som laserop. kan fikse? Noen som har erfaring med dette med laseroperasjon av øynene? Hjalp det og ble du helt kvitt briller/linser? Noen bivirkninger, gjorde det vondt? Var du våken hele tiden (grøss) mens de drev på i øynene dine? Anonymkode: 03f20...002 Om og hva du kan fikse på ditt syn, må du la en fagperson vurdere. Jeg tok laseroperasjon (var nærsynt) i 2019(?). Fungerer nå fint uten linser/briller. Var først hos øyenlege for vurdering om jeg kunne ta laseroperasjon. Tok deretter operasjon hos Memira. Operasjonen gikk fint, og jeg har ikke opplevd noen komplikasjoner i ettertid. Samme dag/kveld husker jeg at det var ganske ubehagelig, men det gikk greit. Den dagen fikk jeg uansett beskjed om å slappe av, dempe belysningen og holde øynene mest mulig lukket. Hadde også hadde da fått øyedråper med noe smertelindrende som fungerte bra. Deretter føltes øynene litt som om det var sand i de i en periode, og jeg var mer lysfølsom enn til vanlig. Alle plager man får oppleves jo som litt slitsomme uansett hva de er, men det var ærlig talt ikke så ille. Og de var ventet som en del av helingsprosessen. Var punktlig med å bruke den salve og dråpene jeg hadde fått utskrevet etter oppskriften. I ettertid har jeg ikke hatt noen plager. Det stemmer som du sier at man må være våken under operasjonen. Sykepleier spurte om jeg ville ha en tablett beroligende på forhånd. Klart jeg ville det 😎 De bedøver selvfølgelig også øyet under operasjon, slik at man ikke kjenner noen ting. Selve inngrepet tok kanskje 15 min til sammen? Det gikk veldig greit. Jeg er fornøyd, og har ikke angret et sekund. Anonymkode: 237d3...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå