Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler på det, når julen nærmer seg. Denne høytiden er ikke lenger noe jeg ser så veldig frem til. Familien er ødelagt/splittet pga. et familiemedlem. For å slippe å kjenne på sorg, utenforskap og urettferdighet rundt dette  så velger jeg å reiser bort denne julen. Det er så mye dritt i mange familier. Gleder du deg til jul?

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset nærmer det seg Halloween 🎃🧙🏻‍♀️👻😍

Anonymkode: 60388...7d6

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Rødstrupa skrev (16 minutter siden):

Føler på det, når julen nærmer seg. Denne høytiden er ikke lenger noe jeg ser så veldig frem til. Familien er ødelagt/splittet pga. et familiemedlem. For å slippe å kjenne på sorg, utenforskap og urettferdighet rundt dette  så velger jeg å reiser bort denne julen. Det er så mye dritt i mange familier. Gleder du deg til jul?

Ja jeg gleder meg kjempe masse, første gang på mange år at jeg har 4 dager fri. Veldig trist at familien din er ødelagt å det ødelegger julen din:/ er noe sånt i min familie og, så her jobber jeg senvakt annenhvert år. 

Anonymkode: c0cec...53e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kan kjenne på juleglede, men i år gleder jeg med ikke så mye til jul. Det er bare noen dager en må prøve så godt en kan å overleve. En dag hvor det sterke savnet etter et søsken som døde i år kommer til overflaten.

Hvor en vil sitte og vente og lure på hvorfor han ikke kommer. Selv om jeg vet at han ikke kommer noengang igjen.

Anonymkode: f3ea4...4a7

• Hjerte 4
Skrevet

Ja, gleder meg hele året :) 

Anonymkode: 4d70e...ee6

• Liker 2
Skrevet

Oktober - ikke desember, så nei, det nermer seg ikke jul.. 

Men jeg gleder meg som alltid til adventistiden og juleforberedelsene når de kommer - i desember! 

Anonymkode: e8415...c3d

• Liker 5
Skrevet

Nei, i år er jeg syk og vet ikke om jeg opplever jul, og om det evt blir hjemme eller på sykehus. 

Vet ikke hvordan jeg skal få ordnet gaver og en så fin som mulig jul for ungene. 

Anonymkode: e73e8...4c0

• Hjerte 16
Skrevet

Jeg tenker ikke på jul før høsten er over. Nå vil jeg nyte den i all sin fargeprakt.

Anonymkode: 56804...c52

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg gleder meg alltid veldig til jul.

Jeg tror jul i stor grad forsterker hvordan man har det ellers i livet. Har man det bra, god økonomi og familie man er nær så blir det ekstra koselig med julen. Hvis man strever med å få endene til å møtes, har dårlig forhold til familien eller noe annet føler man gjerne ekstra på det når det er mye fokus på julegaver og hygge med familien og annet man ikke har selv. Det er leit at dårlige familieforhold ødelegger julen din, men jeg håper reisen din blir en fin opplevelse. :) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er for tidlig for meg å begynne å glede meg, den følelsen kommer gradvis gjennom adventstiden for min del 😊

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har begynt å glede meg nå.

I år kommer vi til å ha bedre økonomi, og råd til å feire jul med ordentlige gaver til alle, og trenger ikke føle på det vanlige stresset, så i år gleder jeg meg ekstra. 🤶🧑‍🎄🎅

Anonymkode: 7d82c...3ee

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg gleder meg. Ikke bare til jul, men hele adventen. Det er halvanna måned med kos.

Og jeg er allerede ferdig med julegavene! :D 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jul? nei, har ikke begynt å tenke i den retningen enda. Vi er bare i oktober. 

• Liker 4
Skrevet

Nei gleder meg ikke til jul

Anonymkode: d8182...ee9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg gleder meg ikke til jul. Har de siste årene bare gått og følt på en sorg gjennom hele julen. 

Vi har veldig god økonomi (tjener undt 10mill), har en fantastisk familie, som er glad i å være sammen. Barna mine er frisk og jeg har en god mann som jeg selv etter 20 år får sommerfugler i magen når jeg ser på. Men jeg har de siste årene ikke klart å legge fra meg tankene om alle barna som ikke er like heldige som mine. 
Barna som har foreldre som drikker seg fulle, som krangler, som ikke har penger til gaver, mat etc - og det legger en skikkelig. demper på julestemningen for meg. 

Hjelper mange familier til jul, med masse mat og gaver, men kjenner allikevel på en tristhet. 

Blir så kvalm over folk som poster bilder av overflod. Konkurranse i å gi flest gaver, og ha flest gaver under treet, konkurranse i å koooooose seg mest etc. 

Så nei. Ikke noe glede med tanke på julen. 

(Når det er sagt, så lager jeg fortsatt en fin jul sammen med familien min, men inni meg er det ganske trist. Og dette vet også de jeg bor med, så det. er ikke noe jeg trenger å gjemme bort).

Anonymkode: 5d51c...554

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Liker 1-23 desember, litt delt hva jeg syns om 24 desember. 

Anonymkode: fe326...165

• Hjerte 1
Skrevet

Gleder meg til fri og masse besøk av familie som bli hos oss hele jula. 

Besteforeldre og svigerinne med et barn pluss oss fire. Perfekt! 

Anonymkode: f72f0...ee2

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg gleder meg ikke til jul. Har de siste årene bare gått og følt på en sorg gjennom hele julen. 

Vi har veldig god økonomi (tjener undt 10mill), har en fantastisk familie, som er glad i å være sammen. Barna mine er frisk og jeg har en god mann som jeg selv etter 20 år får sommerfugler i magen når jeg ser på. Men jeg har de siste årene ikke klart å legge fra meg tankene om alle barna som ikke er like heldige som mine. 
Barna som har foreldre som drikker seg fulle, som krangler, som ikke har penger til gaver, mat etc - og det legger en skikkelig. demper på julestemningen for meg. 

Hjelper mange familier til jul, med masse mat og gaver, men kjenner allikevel på en tristhet. 

Blir så kvalm over folk som poster bilder av overflod. Konkurranse i å gi flest gaver, og ha flest gaver under treet, konkurranse i å koooooose seg mest etc. 

Så nei. Ikke noe glede med tanke på julen. 

(Når det er sagt, så lager jeg fortsatt en fin jul sammen med familien min, men inni meg er det ganske trist. Og dette vet også de jeg bor med, så det. er ikke noe jeg trenger å gjemme bort).

Anonymkode: 5d51c...554

Vil si det er rimelig egoistisk å ha det så bra som deg og grave deg ned i selvemedlidenhet på denne måten. Stakkars deg liksom? Som har det bedre enn andre. 

Anonymkode: 72c4d...aab

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Konflikt. Ø

Anonymkode: 57180...3fa

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke i det hele tatt.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...