Gå til innhold

Samboer som syns det er "gøy" å irritere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i samboeren min, men jeg får lyst til å gråte over hvor intens han har blitt med å drive å prøve å irritere meg med vilje. Før var det bare litt av og til og da var det gøy, og noe jeg så på som en slags "kose plaging" som folk i forhold kan gjøre. Men nå er det konstant og bare blitt verre...

Han sier ting som jeg syns er utrivelig eller sårende og når jeg ber han om og om igjen om å slutte sier han alltid at han "gjør det jo bare på tull" eller sier at det er for å irritere meg fordi jeg er "søt" når jeg er irritert.

Jeg er en person som søker veldig mye nærhet fra han, og det har han begynt å bruke mot meg. Han trekker seg unna og later som han ikke vil ha en klem eller som om han ikke vil jeg skal ta på han. Eller trekker seg unna når jeg prøver å kysse han, eller blåser luft i trynet mitt når jeg forsøker å kysse han, eller bare slikker meg på nesen eller over kinnet med tunga når jeg prøver lene inn for et kyss.

Når han ser jeg blir usikker eller lei meg etter dette smiler han bare og ler og snakker om at det er så gøy å irritere meg. Jeg blir lei meg og redd for at dette er et slags "skjul" for at han egentlig ikke vil ha noe nærhet og bare later som om det er for å irritere meg isteden at han gjør det. Jeg har spurt han om det, men han benekter det og sier det ikke er derfor.

Han har også begynt med at han tar på meg på en intim plass på en ubehagelig måte. Han vet jeg syns det er utrolig ubehagelig når han gjør det og hver gang ber jeg han om å slutte å gjøre det. Men han gjør ikke det. Han gjør det bare oftere og oftere. 

Han pusher meg rett og slett til jeg blir sint og nesten dytter han unna og blir streng. Da trekker han seg unna meg. Setter seg et annet sted. Vil ikke snakke til meg. Jeg kjenner jeg er så lei meg og har bare lyst til å gråte nå mens jeg skriver dette.

Jeg skjønner ikke hva som plutselig har skjedd med den mannen som jeg syns var så snill tidligere. Nå føler jeg han ikke bryr seg om at jeg ikke liker disse tingene, fordi det er viktigere for han at han har det "gøy" på min bekostning. Kjenner jeg blir så sint og lei meg. Og jeg har ikke lyst til å være det. Jeg har lyst til å ha det trivelig og godt... uff... føler meg dum.

Anonymkode: 3d76f...7d5

• Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har gitt klar beskjed om at det ikke er greit og han da ikke tar hensyn til deg, da har du kun en mulighet og det er å slå opp. Du trenger en som bekrefter sin kjærlighet til deg, ikke en som terger og furter. 

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet

Han høres ut som han har fått nok av deg. Trist å måtte si det, men. Han er feig og vil ikke være den som avslutter det. Så han prøver å plage deg til du avslutter. Så dump han, og finn noen andre som faktisk fortjener deg.

Anonymkode: c9e7c...11f

• Liker 31
  • Nyttig 12
Skrevet

En eks av meg begynte ut i forholdet å skulle ta meg rett i skrittet, uten forvarsel, helt uten anledning. Ikke forsiktig, ikke spørre om det var greit, bare duret rett på, veldig ubehagelig. Jeg ba ham slutte med det, men han fortsatte. Så jeg bestemte meg for at jeg en dag det passet skulle jeg "svare" umiddelbart med å ta akkurat hardt nok og holde fast i utstyret hans - akkurat hardt nok til at det var ubehagelig for ham, men ikke smertefullt. Han ble helt forferdet, hvordan i all verden kunne jeg gjøre noe slikt med ham????? Åh, trodde du likte dette, jeg, for det er jo akkurat det samme du har gjort med meg stadig vekk. Så knep jeg akkurat bittelitt hardere, ikke smertefullt da heller, men nok til at han ble veldig nervøs. Jeg spurte om han ikke likte det. Liker det????? Det var jo så ubehagelig, nesten som et overgrep, sa han. Javel, da forstår du kanskje hvordan det har vært for meg, svarte jeg... Da først forstod han. Forholdet tok slutt et halvt år senere, men da av andre grunner.

Din samboer, Ts, han virker det som forsøker å få deg til å slå opp med ham. Han har begynt å tråkke over dine grenser, han respekterer ikke de grensene du setter, han krenker deg seksuelt, han bruker nærhet til å manipulere deg. Hvorfor han gjør det, det vet nok bare han. Skulle jeg forsøkt å fortsette et slikt forhold, da måtte mannen ha blitt med i parterapi og vist at han forstod hva han hadde gjort, hva det hadde gjort med deg og forholdet, og vise oppriktig og varig endring. Din virker ikke motivert til noe slikt.

Du skal ikke bo med en mann som behandler deg slik! Enten endrer han seg nå og blir med i parterapi, eller så bør du bare gå fra ham. Det han holder på med nå er en form for nedpsyking og psykisk vold.

Anonymkode: de56b...2dc

• Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet

Akkurat det her hadde jeg ikke godtatt i det hele tatt. Hva ønsker han å oppnå? Her hadde jeg bare blitt streng og sagt han ikke må gjøre det mer. Og lar han ikke være etter det, har du en ting å gjøre. Du har en egen integritet å ta vare på.  

Anonymkode: 164ac...9fb

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror nesten du må si fra til han i klartekst om hva du mener og synes men var jo litt søtt da og slikke på nesen eller over kinnet 

Skrevet
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Tror nesten du må si fra til han i klartekst om hva du mener og synes men var jo litt søtt da og slikke på nesen eller over kinnet 

Det her skjønner du ingen ting av, fordi du er mann. Han viser avsky overfor TS. Han vil ut, men er for feig til å gjøre det slutt. Og han kommer til å fortsette og fortsette, og det vil bli verre også. Han har null respekt for TS, og det kommer til å ende med et brudd til slutt uansett. Best å avslutte det nå, for å unngå mye unødvendig lidelse.

Dette er noe jeg har sett mange ganger før (gjennom arbeid, men også sett det utenom), og jeg kjenner igjen alt TS skriver. Og andre i tråden her gjenkjenner det også. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det her skjønner du ingen ting av, fordi du er mann. Han viser avsky overfor TS. Han vil ut, men er for feig til å gjøre det slutt. Og han kommer til å fortsette og fortsette, og det vil bli verre også. Han har null respekt for TS, og det kommer til å ende med et brudd til slutt uansett. Best å avslutte det nå, for å unngå mye unødvendig lidelse.

Dette er noe jeg har sett mange ganger før (gjennom arbeid, men også sett det utenom), og jeg kjenner igjen alt TS skriver. Og andre i tråden her gjenkjenner det også. 

Jeg kunne også funnet på og gjøre sånn men jeg ville aldri gjort det slutt jeg ville ikke tatt på noen intim plass sånn er det men da bør hun vel gjøre det slutt ?  og se åssen han reagerer på det så finner vi nok fort ut av det 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Jeg kunne også funnet på og gjøre sånn men jeg ville aldri gjort det slutt jeg ville ikke tatt på noen intim plass sånn er det men da bør hun vel gjøre det slutt ?  og se åssen han reagerer på det så finner vi nok fort ut av det 

Jeeez. Det er jo det jeg sier. Alle varsellampene blinker, og hun må gjøre det slutt ASAP. Du skjønner som sagt ikke dette, og kommer aldri til å gjøre det heller. 

Om du liker å sleike noen på nesa for å vise at du er glad i dem, good for you. Men det er ikke hengivenhet det er snakk om i det TS beskriver. 

Hvorfor diskutere noe du overhodet ikke har peiling på? Spesielt når det er så alvorlig som det er i dette tilfellet? 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeeez. Det er jo det jeg sier. Alle varsellampene blinker, og hun må gjøre det slutt ASAP. Du skjønner som sagt ikke dette, og kommer aldri til å gjøre det heller. 

Om du liker å sleike noen på nesa for å vise at du er glad i dem, good for you. Men det er ikke hengivenhet det er snakk om i det TS beskriver. 

Hvorfor diskutere noe du overhodet ikke har peiling på? Spesielt når det er så alvorlig som det er i dette tilfellet? 

Hun må snakke med han ikke med oss om dette om det er sånn du skriver men ut fra det du skriver virker det ut som du er en mannehater ettersom du kan være 100% sikker på at han ikke ønsker forholdet mere ?? 

• Liker 3
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Hun må snakke med han ikke med oss om dette om det er sånn du skriver men ut fra det du skriver virker det ut som du er en mannehater ettersom du kan være 100% sikker på at han ikke ønsker forholdet mere ?? 

Jeg hater menn som er av den typen TS beskriver, ja. Dette er et kvinneforum. Det heter kvinneguiden, og er ment for at kvinner kan spørre andre kvinner om råd. Derfor åpner TS opp om dette her, for å søke råd om hva hun burde gjøre. Og beklager om du på noen måte føler deg krenket eller såret fordi du oppfatter meg som en mannehater. Det er jo selvfølgelig deg denne tråden handler om 🤣

Vær så snill, la det ligge.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde tatt en lang alvorsprat med han om jeg var deg. Gjerne vist han det du skriver her og spurt om han hadde syntes det var greit om det var omvendt, og ikke latt han slippe unna med å ikke svare eller tulle det bort.  
Om han er av typen som skal tulle og være morsom til alle tider, så skjønner han nok ikke hvor ille du synes dette er. Dersom du vurderer å gjøre det slutt bør du også si dette til han i denne samtalen slik at han kanskje skjønner alvoret. 

Anonymkode: 3a6b5...d73

• Liker 4
Skrevet

Har du noen eksempler på hva han sier?

Det med at han tar på deg når du har sagt fra er langt over streken.

Anonymkode: 8786b...5d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig glad i samboeren min, men jeg får lyst til å gråte over hvor intens han har blitt med å drive å prøve å irritere meg med vilje. Før var det bare litt av og til og da var det gøy, og noe jeg så på som en slags "kose plaging" som folk i forhold kan gjøre. Men nå er det konstant og bare blitt verre...

Han sier ting som jeg syns er utrivelig eller sårende og når jeg ber han om og om igjen om å slutte sier han alltid at han "gjør det jo bare på tull" eller sier at det er for å irritere meg fordi jeg er "søt" når jeg er irritert.

Jeg er en person som søker veldig mye nærhet fra han, og det har han begynt å bruke mot meg. Han trekker seg unna og later som han ikke vil ha en klem eller som om han ikke vil jeg skal ta på han. Eller trekker seg unna når jeg prøver å kysse han, eller blåser luft i trynet mitt når jeg forsøker å kysse han, eller bare slikker meg på nesen eller over kinnet med tunga når jeg prøver lene inn for et kyss.

Når han ser jeg blir usikker eller lei meg etter dette smiler han bare og ler og snakker om at det er så gøy å irritere meg. Jeg blir lei meg og redd for at dette er et slags "skjul" for at han egentlig ikke vil ha noe nærhet og bare later som om det er for å irritere meg isteden at han gjør det. Jeg har spurt han om det, men han benekter det og sier det ikke er derfor.

Han har også begynt med at han tar på meg på en intim plass på en ubehagelig måte. Han vet jeg syns det er utrolig ubehagelig når han gjør det og hver gang ber jeg han om å slutte å gjøre det. Men han gjør ikke det. Han gjør det bare oftere og oftere. 

Han pusher meg rett og slett til jeg blir sint og nesten dytter han unna og blir streng. Da trekker han seg unna meg. Setter seg et annet sted. Vil ikke snakke til meg. Jeg kjenner jeg er så lei meg og har bare lyst til å gråte nå mens jeg skriver dette.

Jeg skjønner ikke hva som plutselig har skjedd med den mannen som jeg syns var så snill tidligere. Nå føler jeg han ikke bryr seg om at jeg ikke liker disse tingene, fordi det er viktigere for han at han har det "gøy" på min bekostning. Kjenner jeg blir så sint og lei meg. Og jeg har ikke lyst til å være det. Jeg har lyst til å ha det trivelig og godt... uff... føler meg dum.

Anonymkode: 3d76f...7d5

Neste gang han gjør noe slikt så må du si: hysj!!! Hørte du det… jeg hørte en merkelig lyd… og han bare: hæ? og lytter intenst…. 

og så slipper du en STOR PROMP….. 

mohaha. Hvis du er heldig stinker den også. ^^ 

Anonymkode: aa381...4c0

Skrevet

Han har ikke romantiske følelser for deg lenger, og det later til at han har begynt å føle på forakt. Han er en feiging som ikke tør å gjøre det slutt, men ønsker at du skal gå til det skrittet. Mulig han ikke selv har innsett det, men underbevisst pusher deg lengre og lengre unna. 

Han er apatisk til dine såre følelser, og synes kanskje det er godt å "være i fred" når han trekker seg unna. Altså, han "vinner" når du blir sint - for da har han en "unnskyldning" for å holde seg unna deg. 

Dere må kommunisere. Er dette et langvarig forhold vil jeg anbefale parterapi. Da får du muligens svar på noen spørsmål, selv om forholdet mest sannsynligvis ryker.  

Personlig mistenker jeg emosjonell eller fysisk utroskap. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tror ikke dette handler om at han synes det er så "gøy". Jeg tror du har rett i det du skriver, når du sier du er redd for at dette er et skjul for at han egentlig ikke vil ha noe nærhet.

Jeg tror han er ferdig med deg, lei av hele forholdet og lei av deg, begynner å kjenne på at han vil ut. En del av han forakter deg kanskje litt. Forakt er døden for et forhold.

Dette er parterapi-mat, om han virkelig vil ha deg og dere begge ønsker å jobbe for det. Kanskje du skal riste litt i han, si at dette er alvorlig, si at du ikke vil dette mer om dere ikke klarer å løse det. Og det handler ikke bare om å få han til å slutte, men å komme til bunns i hvorfor han driver på sånn.

Samtidig kan det også være det en del av han vil, at du skal true med å gå. Jeg tror jo som sagt at han egentlig er litt ferdig med dette forholdet, kanskje han har noen andre, eller vil ha noen andre. Det er mulig du må innstille deg på at dette er helt dødsdømt.

Nå gir vi "diagnose" ut fra lite, og da pleier TS å hoppe tilbake i tråden igjen og skrive "men han er kjempesnill på mange andre områder, lager mat til meg, har sex med meg, viser han er glad i meg på den og den måten". Men den delen du skriver om her, den er faktisk alvorlig. Veldig alvorlig. Det er ikke tull og fjas og dårlig humor. Det må tas seriøst.

Anonymkode: da767...e88

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det du opplever nå er psykisk mishandling, og det følger et veldig klassisk mønster. Han gjør det med vilje, og det tenner ham at du blir lei deg, skuffa, irritert osv. fordi det gir ham makt over følelsene dine. Dette handlingsmønsteret er ofte oppstarten på noe verre, og det er viktig at du setter svært klare grenser, og at du legger lokk på følelsene dine overfor ham. Du vil ellers havne i stor fare.
Mishandling er ikke bare det som blir gjort mot deg, men det kan også være det du ikke får: Han gir deg ikke empati, forståelse, kjærtegn, nærhet, og at han ikke svarer på behovene dine. Istedet latterliggjør han det ved å f.eks. slikke deg i fjeset.
Å ta på deg på en måte du ikke liker for å krenke deg, og ikke respektere "nei" er et overgrep. Han har ingen respekt for deg, og han liker makten det gir å gjøre deg liten og forvirret.
Han starter meningsløse krangler og driver med dårlig "spøk" for å kunne klandre deg for de overtrampene han gjør. Det er meningen at du skal få dårlig samvittighet, føle at du overreagerer og at han kan få deg til å tro at noe av problemet er at du "ikke tåler noe".
Du blir utsatt for grov og bevisst manipulering, og du skal lese deg opp på "narcissistic abuse". Følg the_bat_wolf på Tiktok ;)

Nå kommer du til å tenke at han egentlig er snill, og leve en periode i håp om at han skal bli "seg selv" igjen. Det er feil. Den du har opplevd tidlig i forholdet var en skuespiller. Det er nå han har droppet masken, og viser deg hvem han er. Innimellom vil han skru på sjarmen for å forvirre deg, og styrke traumebåndene, men det er bare en manipuleringsstrategi. Det vil eskalere herfra.

Endret av Andro
  • Liker 16
  • Nyttig 13
Skrevet

Psykisk mishandling. Fyren oppfører seg jo som en psykopat. Parterapi NU!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er manipulerende kontrolloppførsel. Denne type oppførsel hører ikke hjemme i et forhold, og han kommer ikke til å endre seg fordi du har allerede sagt ifra, og så langt har ingenting skjedd. Da er man kommet dit at du må ta et valg, og følge opp med handling. Det er kun han som kan gjøre noe med seg selv, så det er kun deg selv du kan bestemme over. Hvis jeg var deg hadde jeg gått på dagen, fordi du (og alle andre som leser dette, kvinner og menn) fortjener en million ganger bedre.

Anonymkode: 21fe7...95b

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde også gått. Håper inderlig du ikke har barn med han og at du har et sted du kan flytte til raskt. 

Man hører at man skal kjempe for kjærligheten, men det handler ikke om å holde ut i et nedtrykkendes forhold. Ta vare på deg selv TS og vit at du er verdifull. 

Helt umulig for oss å forutsi om han kan eller er i stand til å legge bort dette. Men det at han ikke hører på deg når du gir tilbakemeldinger, det lover ikke godt. Det er ikke som at han setter koppen på benken og ikke i oppvaskmaskinen fordi han glemmer seg. Dette er psykisk nedbrytende oppførsel. 

Jeg har også hatt en kjæreste som sleiket meg i ansiktet. Men han ga seg etter at jeg ga beskjed noen få ganger. Da er det innafor. 

Anonymkode: 42845...530

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...