Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det jeg også tenkte, men hele situasjonen gjorde meg usikker på hvilke plikter jeg har som arbeidstaker? 

Anonymkode: c66fe...c91

Enhver som har eller tenker ha eller har planer om å noensinne utføre lønnet arbeid bør lese - nøye - gjennom arbeidsmiljøloven. Gjør deg gjerne notater. Er du over 18 og i arbeide og ikke har lest den? Ikke innrøm det for noen - selv mora di. Det er pinlig.

https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§2-3

Uansett, dersom du tror eller bør anta du ved å varsle kan unngå å bli sykemeldt? Ja, det er nådig absolutte plikt. Feks dersom du blir sykemeldt av ting som høyt støynivå, for mye fysisk aktivitet, stress etc. Ting som påregnelig kan tilrettelegges. Blir du sykemeldt fordi sjefen er en kødd? Da sykemelder du deg. Og så søker du ny jobb. «Er en kødd» er et livsvalg noen tar. Det kan ikke tilrettelegges. Og ansette folk som velger å være en kødd er et - bevist - valg firmaet har tatt. Det er heller ikke noe som lan tilrettelegges mot. 

Men ble du sykemeldt fordi du fikk ryggvondt fordi du måtte pakke 20 000 kasser på gulvet og du ikke sa fra om at du behøvde et bord, noen til å hjelpe deg, etc? Absolutt din feil. Det skulle du ha varslet om. 

Anonymkode: 089b5...cfb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enhver som har eller tenker ha eller har planer om å noensinne utføre lønnet arbeid bør lese - nøye - gjennom arbeidsmiljøloven. Gjør deg gjerne notater. Er du over 18 og i arbeide og ikke har lest den? Ikke innrøm det for noen - selv mora di. Det er pinlig.

https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§2-3

Uansett, dersom du tror eller bør anta du ved å varsle kan unngå å bli sykemeldt? Ja, det er nådig absolutte plikt. Feks dersom du blir sykemeldt av ting som høyt støynivå, for mye fysisk aktivitet, stress etc. Ting som påregnelig kan tilrettelegges. Blir du sykemeldt fordi sjefen er en kødd? Da sykemelder du deg. Og så søker du ny jobb. «Er en kødd» er et livsvalg noen tar. Det kan ikke tilrettelegges. Og ansette folk som velger å være en kødd er et - bevist - valg firmaet har tatt. Det er heller ikke noe som lan tilrettelegges mot. 

Men ble du sykemeldt fordi du fikk ryggvondt fordi du måtte pakke 20 000 kasser på gulvet og du ikke sa fra om at du behøvde et bord, noen til å hjelpe deg, etc? Absolutt din feil. Det skulle du ha varslet om. 

Anonymkode: 089b5...cfb

Takk for svar! Dette er ting som gir mening.

Årsaken til sykmeldingen min omhandler ikke noe av det du skriver om, og det handler heller ikke om arbeidsplassen. Dette er heller ikke noe som kommer til å kreve en langtidssykmelding, det er snakk om 10 dager.

Anonymkode: c66fe...c91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...