AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Del Skrevet 16. oktober 2023 Mye sykdom om dagen (barn i bhg), og jeg blir alltid usikker på om jeg bør droppe treningen eller ikke. Har jeg influensa med feber osv, drar jeg selvfølgelig ikke på trening, men har jeg bare vond hals og forkjølelse, er terskelen mye høyere for å holde seg hjemme. Leser på nett at man bør la kroppen hvile om det selv bare er vond hals det er snakk om. Så, jeg lurer på, hva skal til for at dere dropper en økt? Synes det er så kjedelig med brudd i treningsrutinene hele tiden fordi jeg er forkjølet x antall ganger i året… Anonymkode: 36fd4...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så, jeg lurer på, hva skal til for at dere dropper en økt? At jeg føler meg for dårlig. Ingen generell regel. Men jeg unngår å smitte andre så langt det går. Anonymkode: 4b7c5...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 17. oktober 2023 #3 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Jeg føler man blir sjelden raskere frisk av å dra på trening. Så terskelen min ved sykdom er nok ganske lav for å droppe. Tenker sånn at er det å droppe trening, det kroppen trenger - da dropper jeg. Ikke ønsker jeg å smitte andre heller. Endret 17. oktober 2023 av mereo 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 17. oktober 2023 #4 Del Skrevet 17. oktober 2023 Plis ikke dra på treningssenter med sår hals og forkjølelsessymptomer! Du smitter oss andre 😵💫 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Del Skrevet 17. oktober 2023 Man bør unngå hard trening når man er småsyk, ettersom hard trening svekker immunforsvaret, og derfor kan gjøre at det kan ta lengre tid for deg å bli frisk. Men lett/moderat trening er ok. Jeg skipper treningen om jeg føler meg dævvsjuk. Men litt forkjølet og hostete og snørrete? Da trener jeg fremdeles, men lettere. Lettere vekter, flere repetisjoner, fokuserer på teknikk, osv. Eller kjører en økt med fokus på mobilitetsøvelser e.l. Jeg er en sånn som trenger å holde på rutinene om å gå på trening, for å ikke falle av lasset. Om jeg har fått smaken på å heller sitte i sofaen og game, er det tungt å gå tilbake på trening. Så jeg "må" gå for å ikke ramle ut av de gode vanene. Men det er selvsagt helt ok å ta en fridag om du føler det er best for deg også? (og ja: om man er smittsom, bør man heller trene hjemme og holde seg unna folk) Anonymkode: 8542e...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 17. oktober 2023 #6 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg trener om jeg er småforkjøla, det er jeg stort sett hele vinteren uansett. Er jeg ordentlig syk derimot dropper jeg trening. Tar pauser når kroppen sier i fra og dropper høy intensivitet om jeg er sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 17. oktober 2023 #7 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mye sykdom om dagen (barn i bhg), og jeg blir alltid usikker på om jeg bør droppe treningen eller ikke. Har jeg influensa med feber osv, drar jeg selvfølgelig ikke på trening, men har jeg bare vond hals og forkjølelse, er terskelen mye høyere for å holde seg hjemme. Leser på nett at man bør la kroppen hvile om det selv bare er vond hals det er snakk om. Så, jeg lurer på, hva skal til for at dere dropper en økt? Synes det er så kjedelig med brudd i treningsrutinene hele tiden fordi jeg er forkjølet x antall ganger i året… Anonymkode: 36fd4...df3 Du kan fint trene styrke selv om du er forkjølet. Når du er forkjølet skal du passe deg for å trene ting som gjør deg spesielt andpusten. Så ikke tren kardio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Del Skrevet 17. oktober 2023 Trener styrke 5 dager i uken, hadde mine første «sykedager» i forrige uke ila 4 år fordi jeg lå rett ut med influensa Men sånn småsyk man er i dagene etter, som også er typisk ved vanlig forkjølelse så trener jeg. Så eventuelt justere vekter etter hva kroppen tillater. Spørs jo igjen hvor tungt du vanligvis kjører Anonymkode: c51cf...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 17. oktober 2023 #9 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det beste er å lytte til det kroppen prøver å fortelle deg. Du kjenner selv om det er OK å trene eller ikke. Jeg spør som regel meg selv om jeg faktisk føler meg syk eller bare brygger på noe. Av egen erfaring blir man ofte dårligere av å presse kroppen. Det er aldri feil å ta en hviledag, for så å prøve igjen dagen etter. Hvis man ikke bare bruker det som en unnskyldning da, så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 17. oktober 2023 #10 Del Skrevet 17. oktober 2023 Lizard skrev (12 timer siden): Plis ikke dra på treningssenter med sår hals og forkjølelsessymptomer! Du smitter oss andre 😵💫 Enig 👍 🙏 Ikke noe krav, men synes det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg unngår det fullstendig. Kroppen min tåler ikke styrketrening og full fart når den er syk, da kan jeg bli skikkelig dårlig, og jeg liker heller ikke tanken på å smitte andre. Anonymkode: 96b0c...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Del Skrevet 17. oktober 2023 Etter at jeg begynte å trene regelmessig for 5 år siden så blir jeg aldri syk lenger. Har ikke hatt en eneste luftveisinfeksjon, har ikke hatt Covid en gang, på 5 år. MEN, jeg har ofte følt at jeg har brygget på noe - begynnende halsvondt, litt slappere i kroppen. Da tar jeg helt treningsfri et par dager. Tar det helt med ro, så går det over. Trening styrker immunforsvaret, men å trene når man er pjusk nedsetter immunforsvaret. Vent til du er frisk. Både for din egen del, og for folk rundt deg. Anonymkode: 812a3...b00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 18. oktober 2023 #13 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg kan fint trene når jeg er syk, men ikke ved influensa, kraftig forkjølelse, omgangssyke osv. Det som avgjør for meg er hvor mye/lite søvn jeg har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg dropper å gå på treningsssenteret når jeg er forkjøla. Jeg kunne nok ha trent styrke ved lette forkjølelsessymptomer, men kondisjon uteblir helt. Det blir ofte til at jeg dropper all trening på senter i sånne situasjoner, i hvert fall når symptomene er nyoppståtte. Da er man ganske smittsom, og det er så jævlig dårlig gjort å smitte andre. Anonymkode: 3b3c4...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ikke spesielt syk. Har hørt at man risikerer endokarditt/myokarditt (en av de der kardittene iallefall) hvis man trener med virus i systemet. Og av samme grunn bør man også holde seg rolig etter vaksine. Kan sikkert hende det var derfor det dukket opp så mange utvendige hjerteproblemer da vi vaksinerte mot corona. Anonymkode: 86b58...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke spesielt syk. Har hørt at man risikerer endokarditt/myokarditt (en av de der kardittene iallefall) hvis man trener med virus i systemet. Og av samme grunn bør man også holde seg rolig etter vaksine. Kan sikkert hende det var derfor det dukket opp så mange utvendige hjerteproblemer da vi vaksinerte mot corona. Anonymkode: 86b58...604 Uventede* 😄 Anonymkode: 86b58...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 18. oktober 2023 #17 Del Skrevet 18. oktober 2023 Nå trener ikke jeg lengre, men bare en antydning til at jeg KANKJE brygget på noe var nok kutte trening... Det går rett og slett tvÆrt i mot hensikt (dvs. om du ikke har lyst til å bli syk, da) Isf. så kliner tÆll med en knallhard treningsøkt, etterfulgt av litt solarium ( nok til å bli lett solbrent), også runder du av med en kule på byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå